Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-18, 19:29
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Den dokumenterade fakta om hans vistelse i Dalarna som finns visar att de har sett fel.
Du framstår nästan som en agent för palmeutredningsfiaskot och jag antar att det är priset du betalar för den information du får från källorna. För det är ju inte bara en källa. Eller hur?
Citera
2023-09-18, 19:38
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
.....
Den här tråden finns för att PU misslyckats med sitt uppdrag. Den stora detektiven allmänheten försöker hjälpa till att finna en lösning.

Kanske, men synd bara att 99 inlägg av 100 i tråden är rent konspirationstrams, så hjälper man inte en brottsutredning.
Citera
2023-09-18, 20:21
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Vad jag funderar på är om Viktor Gunnarsson var en av hans "spanare"? Gunnarsson hade tidningsdistrikt i Gamla stan och frekventerade Cafe Gråmunken från vars fönster man kunde observera de gånger Olof Palme promenerade hem från Rosenbad.

https://wpu.nu/wiki/Åke_J._Ek förnekar att han kände till Viktor Gunnarsson sen tidigare trots att hans namn återfanns i Viktor Gunnarssons telefonlista.

Från https://wpu.nu/wiki/Uppslag:HI7504-04-A
Den i utredningen aktuella "33-åringen" (Viktor Gunnarsson) har aldrig Åke J. Ek träffat eller hört talas om, innan han blev aktuell i Palmeutredningen.
Källa:
https://wpu.nu/wiki/Sida:Pol-1986-03-10_HI7504-04-A_tips-och-förhör-Åke-Ek.pdf/2

Viktor Gunnarssons telefonlista.
Källa: https://wpu.nu/wiki/Sida:Ann_J27001-00_Viktor_Gunnarssons_telefonlista.pdf/6

Viktor Gunnarsson är inte speciellt trolig som Åke J Eks palmeöverakare. Nog Lite väl yvig för Åkes smak . Han hade redan en styrka av gamla brunskjortor och yngre rekryter i Klara Lidingö FBU att tillgå.

VGs förehavanden är intressanta. Inte minst hand religiösa kopplingar. Däremot knappast som palmemördare då han är en av de mest konfronterade i hela MOP klientelet .
Citera
2023-09-18, 20:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Du framstår nästan som en agent för palmeutredningsfiaskot och jag antar att det är priset du betalar för den information du får från källorna. För det är ju inte bara en källa. Eller hur?

De flesta av mina "källor" är blåljuspersonal som var i tjänst den kvällen som jag har haft kontakt med på olika sätt, mail telefon osv.
Mycket trevligt och givande att tala med i de flesta fall, mycket bättre att göra det själv än att läsa tex Anérs "intervjuer".

Jag har slutat bry mig om vad andra tycker om det jag delger.

Jag vet vilka informationer jag har fått och av vem, det har jag skrivit om här bland annat. Sen får folk tro det eller förkasta det, det är upp till andra.
Citera
2023-09-18, 20:33
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Perfekt! Tack Klippo och Tsach.

Om man är vänsterskytt så har man oftast hölstret på vänstersida eller hur?

Jag tycker mig iaf se ett hölster på Bror Peräs vänstra ben?
Citera
2023-09-18, 20:35
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Du torgför dem som sanningar och avfärdar allt som PU avfärdar. Att PU utrett saker betyder inte att de gjort rätt. Då skulle mordet ha varit löst.

Den här tråden finns för att PU misslyckats med sitt uppdrag. Den stora detektiven allmänheten försöker hjälpa till att finna en lösning.

Ja det är ju hederssamt att vissa ur allmänheten försöker hjälpa till.

Tyvärr är ju tex den tråden, vilket man trots allt hör på namnet, totalt faktaresistent.
Citera
2023-09-18, 20:47
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Men fakta skulle då stödja teorin om Stig Engström som mördare om jag förstått dig rätt.

Problemet är att man inte hittat några konkreta fakta som tyder på hans inblandning utan det står kvar på statusen av teori där hans inblandning deducerats fram av sådant som hans ickenärvaro som vittne och liknande och där bedömningen av hållbarheten i slutsatserna av deduktionen varierar, men hur som helst ger de ingen säker vetskap.

Teorin om Engström som mördare är förmodligen ingen konspirationsteori även om den innehåller sådana inslag, den är möjligen ingen väldigt spekulativ teori även om man med fog kan hävda det också, men det är enbart en obevisad teori.

Så vilket reellt värde har dessa uppgiftslämnares övertygelse eller din övertygelse jämfört med någon annans? Jag delar uppfattningen att en ensam gärningsman är troligare, möjligen kan man då med dig hävda att initierade bedömare finner en konspiration högst osannolik, men längre kommer man inte.

För mig är inte SE på något sätt bevisad GM.

Men det finns å andra sidan inget bättre alternativ.
Citera
2023-09-18, 21:09
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Precis
Han sprider dimridåer om Borlängevistelsen samt om FJS utan att ta fram fakta... han låtsas sitta inne med en sanning han ej kan påvisa.

Torbjörn Elming ....+ Forsberg + Övning Gustav

Hehehe, "dimridåer" ... hör du inte själv hur jävla dumt det låter....

Dimridåer sysslar såna som Dammegård, Aner, Krantz och numera även Borgnäs som trots fakta förespråkar annat.
Citera
2023-09-18, 21:25
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Hehehe, "dimridåer" ... hör du inte själv hur jävla dumt det låter....

Dimridåer sysslar såna som Dammegård, Aner, Krantz och numera även Borgnäs som trots fakta förespråkar annat.

Dimridåer... Holmer var i Borlänge...det är utrett

Fallskärmsjägarna är förhörda igen inblandning.......... Hur många fallskärmsjägare fanns det 1986 i vårt land?
Citera
2023-09-18, 21:29
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Viktor Gunnarsson är inte speciellt trolig som Åke J Eks palmeöverakare. Nog Lite väl yvig för Åkes smak . Han hade redan en styrka av gamla brunskjortor och yngre rekryter i Klara Lidingö FBU att tillgå.

VGs förehavanden är intressanta. Inte minst hand religiösa kopplingar. Däremot knappast som palmemördare då han är en av de mest konfronterade i hela MOP klientelet .

Jag har läst igenom hela hans telefonbok. Imponerande telefonbok. De flesta är Stockholmsnummer, även skånska, och spridda i landet. Jan Guillo med fru osv
Vidare Rivieran. Forth worth och andra ställen i USA....
Citera
2023-09-18, 21:37
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Dimridåer... Holmer var i Borlänge...det är utrett

Fallskärmsjägarna är förhörda igen inblandning.......... Hur många fallskärmsjägare fanns det 1986 i vårt land?

Och alla var inblandade i MOP....
Citera
2023-09-18, 21:39
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Och alla var inblandade i MOP....

Det räcker med 2 samt 2 andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera