Citat:
Vållande brott i USA kan ge låga straff MEN de har väldigt hårda straff också. Till ex det är inget bra att man inte har körkort. Maxstraff 7år men sen beror det på var det hände. Min tolkning är att om det skedde på en trottoar då kan man få max +5 år inget körkort max +5 år Så max 17år för första åtalet om han är skyldig. Men det kan finnas även andra saker som ger ett hårdare straff Men det beror nog mycket på praxis.
Han åtalas för: felony homicide by vehicle, misdemeanor involuntary manslaughter and recklessly endangering another person and summary careless driving-unintentional death and driving at a safe speed.
Blir han fälld bara för en Misdemeanor då blir straffet mycket lägre skulle jag tro. Nu är jag inte en am jurist men det ser ut som Åklagaren har satt på sig både hängslen och skärp. Han har täckt in allt från att det var en verklig olycksändelse till gränsen till med vilja. Sen finns det nog stor chans att man förhandlar innan rättegången. Nu har man den MGM i häkte så han kanske mjuknar lite.
Han åtalas för: felony homicide by vehicle, misdemeanor involuntary manslaughter and recklessly endangering another person and summary careless driving-unintentional death and driving at a safe speed.
Blir han fälld bara för en Misdemeanor då blir straffet mycket lägre skulle jag tro. Nu är jag inte en am jurist men det ser ut som Åklagaren har satt på sig både hängslen och skärp. Han har täckt in allt från att det var en verklig olycksändelse till gränsen till med vilja. Sen finns det nog stor chans att man förhandlar innan rättegången. Nu har man den MGM i häkte så han kanske mjuknar lite.
Tack för informationen. Visst, USA vill hålla vänlig ton med UAE, men samtidigt en kvinnlig invandrare som studerar på en topputbildning kan man heller bara inte negligera. Vilka signaler sänder det till andra studenter från andra länder - vi struntar i vad som händer er så länge GM är rik. De flesta vet hur araber kör bil. Noll konsekvenstänk eller ansvarskänsla. Att ge GM ett hårt straff kanske alla utom den där rika familjen kan begripa. Pappan fattar säkert.