2023-09-16, 07:57
Medlem
Pontus Nyholm leder på KFT efter 2 varv. Och han behöver verkligen framskjutna placeringar här på slutet. Han har 277p och en seger ger 500p. 777p innebär 24e i totalen just nu (T30 löser PGAT-kortet direkt).

Tim Widing missade cutten. Ligger 40 med 651p inför.
Citera
2023-09-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
VP Bank Swiss Ladies Open
https://www.flashscore.com/golf/ladies-european-tour/swiss-ladies-open/
Stavnar 1. -12. Norge.
Moa Folke T16. -4. (66-72).
Sara Kjellker -4. (68-70).
Elin Arvidsson -3. (69-70).
Citera
2023-09-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Pontus Nyholm leder på KFT efter 2 varv. Och han behöver verkligen framskjutna placeringar här på slutet. Han har 277p och en seger ger 500p. 777p innebär 24e i totalen just nu (T30 löser PGAT-kortet direkt).

Bara -1 R3 men fortfarande i ledning. Delat med ett gäng. En väldigt viktig dag för Nyholm idag. Måste göra det bra om han ska ha chans på T30 i totalen.
Citera
2023-09-17, 17:56
Medlem
Swiss Ladies Open
https://www.flashscore.com/golf/ladies-european-tour/swiss-ladies-open/
-15 har ledaren.
T13 Sara Kjellker. -7. (68-70-68).
T21 Moa Folke. -4. (66-72-71).
T22 Lisa Pettersson. -3. (76-66-68).
Citera
2023-09-17, 19:38
Medlem
Hade på känn att Åberg inte skulle klara av pressen och precis som jag trodde så klappade han ihop totalt under sista ronden med 4 över par och hamnade på en tionde plats totalt efter att ha gått ut i ledning sista dagen.

Fortfarande förvånad över att han blev uttagen till Ryder Cup.
Citera
2023-09-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Hade på känn att Åberg inte skulle klara av pressen och precis som jag trodde så klappade han ihop totalt under sista ronden med 4 över par och hamnade på en tionde plats totalt efter att ha gått ut i ledning sista dagen.

Ja, Donald borde uppenbarligen ha valt Callum Shinkwin.
Senast redigerad av MacReady 2023-09-17 kl. 22:02.
Citera
2023-09-17, 23:29
Medlem
Citat:

Hade han haft svaga nerver hade han klappat ihop i lördags, likt Söderberg och Kawamura. Idag klarade han helt enkelt inte av de yttre betingelserna (kanske hade han för styva skaft?) och spelade med för små marginaler. Är övertygad om att han kommer prestera i RC.
Citera
2023-09-18, 00:50
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Märkligt då att så många andra ser storheten i honom. Du får väl återkomma efter Ryder Cup och utvärdera Åbergs insats där.
Citera
2023-09-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady

https://www.pgatour.com/korn-ferry-tour/leaderboard
Nyholm slutade T5. -13. (69-65-70-71). 4 slag bakom vinnaren. Klättrar från plats 79 till plats 66 på Korn Ferry Tours Order of Merit.
Citera
2023-09-18, 12:26
Medlem
McIlroy/Fitzpatrick
Hovland/Åberg
Rahm/Hatton
Fleetwood/Straka

Nåt sånt lutar jag åt. Straka växer på mig.

--

Först Solheim dock. Ska bli kul att se vad vi får för svenskpar där, något blir det säkerligen. Skulle säga att Europa har fem spelare som mycket väl kan spela alla sessions: Grant, Hull, Boutier, Maguire och Hall. Till skillnad för RC finns här par som etablerats sen förut. Boutier/Hall, Hull/Pedersen, Nordqvist/Hedwall bland annat. Det första känns som det troligaste i det gänget den här gången, men både Pedersen och Hedwall står uppenbart högt i kurs hos Pettersen.

Boutier/Hall
Grant/Sagström
Hull/Maguire
Nordqvist/Ciganda

Dom hade jag nog skickat ut på morgonen.
Citera
2023-09-18, 13:12
Medlem
Junior Solheim Cup(U18-tävling) drar igång redan idag och Europa krossade USA med 5.5-0.5 i foursomes. Nora Sundberg gick i bollen som delade, Meja Örtengren och Josefin Widal vann ihop.

I eftermiddag spelas fyrbollar och imorgon singlarna.
Citera
2023-09-18, 16:27
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
McIlroy/Fitzpatrick
Hovland/Åberg
Rahm/Hatton
Fleetwood/Straka

Nåt sånt lutar jag åt. Straka växer på mig.

--

Först Solheim dock. Ska bli kul att se vad vi får för svenskpar där, något blir det säkerligen. Skulle säga att Europa har fem spelare som mycket väl kan spela alla sessions: Grant, Hull, Boutier, Maguire och Hall. Till skillnad för RC finns här par som etablerats sen förut. Boutier/Hall, Hull/Pedersen, Nordqvist/Hedwall bland annat. Det första känns som det troligaste i det gänget den här gången, men både Pedersen och Hedwall står uppenbart högt i kurs hos Pettersen.

Boutier/Hall
Grant/Sagström
Hull/Maguire
Nordqvist/Ciganda

Dom hade jag nog skickat ut på morgonen.
Gillar dina par. Straka har vuxit mycket på mig också och tror Fleetwood kan passa där som känns som en som kan spela med alla. Surgubbarna Rahm och Hatton får spela tillsammans vilket är lika bra. Sämre koll på vilka par som skulle passa på Solheim mer än att den som spelar med Ciganda bör ha gott tålamod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in