Citat:
Ursprungligen postat av
Tova.
Avundsjukans demoner sliter hårt i hennes inre. Hon och Jobas blev inte bjudna för ingen vill ha henne där. Men nu ska hon väl förstöra för L. Igår kväll skrev hon att hon var typ missnöjd med hur han blev sedd av tränarna blablabla, typ. 57st dm fick hon som håller med henne ljuger hon om. L kanske inte är bättre. Hårt. Visst men sånt är livet. Hon ska iaf ordna detta nu. Hur brukar det sluta när hon gör något? Jo, med ovänskap och kaos.
Citat från insta, gällande sonens fotbolls"talang"
Jag vill uppmuntra intresset och stötta på de sätt jag kan. Att bli bromsad pga yttre omständigheter och få känna att man inte är tillräckligt bra är inget alternativ.
Har man viljan och anstränger sig för att göra jobbet så ska ingen få ta ifrån en det!👊 slut citat
Vad för yttre omständigheter? Fungerar det inte med att känna Doktorn och att mamsen är en wannabee samt att styvfarsan är typ en kändis?
Jag blir så trött på föräldrar som sitter på läktaren och tror sig veta att lille putte minsann är en riktig talang som har "det".
Sluta puscha era barn, beröm dom för deras prestationer, alla kan inte vara talanger.
Någonting som den ömme modern kunde ha gjort för sin son, hade varit att träna med honom, bättra på flåset, laga näringsriktig kost, springa milen varannan dag, köra styrka på det dammiga oanvända gymet... hon har haft alla förutsättningsr.
Istället göder hon honom med flottig utemat och soffhäng, gottesnaskbakande och mystiska "sjukdomar".
Livet är tufft, man kan inte köpa sig allt i världen, My...