2023-09-18, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Här står det hyfsat förklarat vad som hänt.
https://hausanew.com.ng/2023/09/14/lovisa-arnesson-cronhamre-penn-state-car-accident-penn-state-student-charged-in-fatal-tuesday-pedest rian-crash-ahmed-alqubaisi-arrest-charges/

Det verkar som att han körde för fort och det regnade. Av någon anledning törnade han emot trottoarkanten och förlorade kontrollen över fordonet som sedan tog en stolpe innan den slog emot tjejen. Det skulle möjligen kunna handla om vattenplaning.

I vilket fall så har han nekats borgen och sitter häktad enligt artikeln.
Citera
2023-09-18, 09:55
Medlem
Det finns en lista för namninsamling, för att stoppa möjligheten för bilföraren att släppas mot borgen.
Klippt ur artikeln i Aftonbladet, namninsamling på hemsidan ”Justice for Lovisa”, denna finns på facebook. Skriv under för, Rättvisa för Lovisa!
Citera
2023-09-18, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det verkar som att han körde för fort och det regnade. Av någon anledning törnade han emot trottoarkanten och förlorade kontrollen över fordonet som sedan tog en stolpe innan den slog emot tjejen. Det skulle möjligen kunna handla om vattenplaning.

I vilket fall så har han nekats borgen och sitter häktad enligt artikeln.

Han hade inget körkort!

Undrar varför han var avstängd från universitet?
Citera
2023-09-18, 10:12
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
I typiskt babbemaner kommer babbens familj tycka synd om honom och förminska dråpet. Tänk att ha en så sjuk familj. Bara det att i babbeland är det normen.

Hade jag gjort samma sak hade relationen med anhöriga aldrig blivit samma.
Citera
2023-09-18, 11:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Så bara för hon sprang ute o lyssnade på musik så e det hennes fel att hon blev ihjälkörd menar du? Av en körkortslös arab som inte ens skulle sitta bakom en ratt!

Både kvinnan och mannen var invandrare i USA, vi vet dessutom inte om hon sprang med hörlurar men vi kan anta det eftersom det är väldigt vanligt och dessa löpare är i sin egen värld. Jag har själv hållt på och krocka med joggare som springer lite hur de vill utan att se sig för.

Och som jag påpekade tidigare ska vi inte lita på media, de vinklar ofta saker.
Citera
2023-09-18, 11:57
Bannlyst
Ja det är krig nu och de fittorna gick på en svensk för att skicka signaler ut. Hur många fler måste dö innan politikerna gör nånting? De kommer inte göra nåt så tror vi kommer behöva offra några politiker... både här och över i Pennsylvania. Börjar bli dags för politiker att dö nu. Parasiterna som lever på oss men inte kan skydda oss. Vidriga jävla avskum.. fyfan vad de borde dö.

De har garanterat tagit död på över 1000 svenskar på 1 år och då är det KRIG. Fattar ni?? Det Är KRIG NU. De jävla avskummen gick på en svensk för att de klarar inte av att folk ber dom stänga ner sina resturanger det jävla spaggepacket. Det kommer stå dom mycket dyrt. Tror de kommer undan med det de jävlarna.. korkade spaggar. 1000 av deras fittor ska dö nu. Sänd ut mohamedanerna !
Senast redigerad av LutherSwe 2023-09-18 kl. 11:59.
Citera
2023-09-18, 11:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Både kvinnan och mannen var invandrare i USA, vi vet dessutom inte om hon sprang med hörlurar men vi kan anta det eftersom det är väldigt vanligt och dessa löpare är i sin egen värld. Jag har själv hållt på och krocka med joggare som springer lite hur de vill utan att se sig för.

Och som jag påpekade tidigare ska vi inte lita på media, de vinklar ofta saker.

Hon var fortfarande på trottoaren ditt jävla sär. Vad är det du inte förstår? Då spelar det ingen roll om man har hörlurar på sig. Araben körde för fort, på fel sida av vägen och utan körkort. Skulden ligger helt och hållet på honom, inte på henne. Media älskar dessutom araber så om de skulle ha vinklat något så hade det varit till arabens fördel. Araben hade dessutom blivit utslängd från skolan så han hade ingen anledning att få stanna i USA.
Citera
2023-09-18, 12:03
Medlem
Jag trodde först när jag läste att den körkortslöse mannen skulle vara antingen afro-amerikan eller latino. Med tanke på att det hände i USA.

Men det visade sig vara en av svenskarnas allra störta favorit. En arab, ska inte ni SDare säga. " inte nog med att de dödar oss här i Sverige, nu gör de det även i USA."

Minns att i somras sköt en arab ihjäl en svensk polis i Minesota. Svenken var 25 år också tror jag. GM var 38 år nog.
Citera
2023-09-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Det finns en lista för namninsamling, för att stoppa möjligheten för bilföraren att släppas mot borgen.
Klippt ur artikeln i Aftonbladet, namninsamling på hemsidan ”Justice for Lovisa”, denna finns på facebook. Skriv under för, Rättvisa för Lovisa!
https://www.skrivunder.com/justice_for_lovisa
Citera
2023-09-18, 14:14
Medlem
rrpipers avatar
Undra vilket max straffet (det verkliga maxstraffet, dvs tiden han måste sitta inne, 2/3 av det formella straffet) skulle kunnat bli om det hade hänt i Sverige? Han hade högst troligtvis inte uppsåt att döda. Det skulle väl blivit ett löjligt lågt straff i Sverige?
Citera
2023-09-18, 14:26
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Svenska Lovisa kördes ihjäl av vansinnesföraren Ahmad i sin BMW M3 (USA sept-2023)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O87jal/svenska-lovisa-25-ihjalkord-i-usa-familjens-kamp-for-rattvisa
På tisdagskvällen var Lovisa Arnesson-Cronhamre, 25, ute och joggade på universitetsområdet Penn State.

Men när Lovisa sprang längs Park Avenue kom en BMW M3 i hög hastighet på den blöta vägbanan. Övervakningskamerorna visar att bilen färdades i fel fil och gjorde en skarp vänstersväng upp på trottoaren.

Lovisa fördes till sjukhus med allvarliga skador i hjärnan och nacken, men hennes liv gick inte att rädda.

Föraren Ahmed Alqubaisi, 20, greps och häktades misstänkt för mord, dråp och vårdslöshet i trafik. Han saknade körkort och var avstängd från universitetet

Mamman skriver på Facebook:
Please help. Vi kommer aldrig att få vår Lovisa tillbaka men den här unge mannen (och hans väldigt rika far) får bara inte vistas i frihet. Han skulle sticka direkt. Jag tar tacksamt emot alla brev till den domare som snart ska ta ny ställning till om han ska släppas mot borgen. Påtryckningarna från Förenade Arabemiraten är enorma. Så många advokater som trycker på. Jag är så liten. Men jag är lejon-mamma. Och så tacksam för all hjälp jag kan få nu. Varje brev räknas. På riktigt. Snälla alla, hjälp mig genom att skriva några ord om Lovisa och varför han inte får släppas. Han har alla pengar i världen. Jag har bara mitt hjärta. 🙏🏻💔❤️

Vet någon mer?

Att Aftonbladet går ut med namn på gärningsmannen hör till ovanligheterna. Varför gör Aftonbladet så denna gång?
Aftonbladet gör så för att rika gulfaraber inte röstar (s). Hade det varit en ”svensk” arab och olyckan hade utspelat sig i Sverige så hade Anders Lindberg m.fl. ylat om rasistdrev och poängterat att araben var fin fotbollskille och blivande kirurg.
Citera
2023-09-18, 14:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon var fortfarande på trottoaren. .

Har du sett filmerna från övervakningskamerorna? Länka gärna isåfall.

Citat:
Vad är det du inte förstår? Då spelar det ingen roll om man har hörlurar på sig.

Men vet du om hon hade hörlurar på sig? Det kan faktiskt spela en viss roll här om föraren förlorade kontrollen över bilen av misstag eller pga tekniskt fel på fordonet? Hör man inte omgivningen och trafiken så kan det vara avgörande i vissa situationer. I vissa länder har man tex förbjudit hörlurar när man cyklar.

Citat:
Araben körde för fort, på fel sida av vägen och utan körkort..

Enligt polisen så körde han ej för fort.

" – Han körde i en högre hastighet än vad som anses säkert i området, säger polisen"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O87jal/svenska-lovisa-25-ihjalkord-i-usa-familjens-kamp-for-rattvisa

Citat:
Skulden ligger helt och hållet på honom, inte på henne.

Det enda vi vet just nu är att en förare i en bil har förlorat kontrollen över den. Detta kan i teorin bero på en rad olika faktorer. Kanske handlar det hela om vattenplaning eller som jag skrev tidigare ett tekniskt fel på bilen?

Citat:
Media älskar dessutom araber så om de skulle ha vinklat något så hade det varit till arabens fördel. Araben hade dessutom blivit utslängd från skolan så han hade ingen anledning att få stanna i USA.

Du verkar ha något emot araber trots att den svenska blondinen var lika mycket invandrare som honom i USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in