2023-09-18, 08:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
När han väl dör, kommer nog Tik-Tok armen hamna under statlig domvärjo.
Privata arméer har blivit mindre attraktiva, sedan Prigozjins marsch mot Moskva.

Är de inte redan det? De är väl en del av Rosgvardija?

Fast han kanske har en egen liten armé vid sidan av också?
Citera
2023-09-18, 08:18
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Det är inte mitt älskade ryssland på långa vägar. Ja jag är sjukt bekymrad över utvecklingen och en eskalering mot WW3. Är inte du det? Eller är Ukrainas kamp värt det priset?

Ukraina och resten av den civiliserade världen ser det som värt det, lika mycket som ryssland tycker att det är värt det.
Citera
2023-09-18, 08:31
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Det är inte mitt älskade ryssland på långa vägar. Ja jag är sjukt bekymrad över utvecklingen och en eskalering mot WW3. Är inte du det? Eller är Ukrainas kamp värt det priset?
Frågan du ställer är alltså följande:

Om det krävs ett världskrig för att stoppa Putin, skall vi då bekämpa honom?

Och du menar på allvar att ditt svar är nej? Du är en liten äcklig lydhund du.
Självklart skall vi kämpa till sista man för vår frihet framför att kuvas under kloaklandet Ryssland, är det ens en fråga?
Citera
2023-09-18, 08:38
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Tycker du det var värt VK2 för att stoppa Hitler, eller borde Storbritannien och Sovjet (när de väl bytt sida) bara ha kapitulerat när Tyskland anföll? Som då kan det krävas extrema åtgärder för att stoppa en aggressiv nazistisk/fascistisk diktatur. Världen blir bätte efter det.
Citera
2023-09-18, 08:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Är de inte redan det? De är väl en del av Rosgvardija?

Fast han kanske har en egen liten armé vid sidan av också?
Fast det verkar som att han har befälet.
Citera
2023-09-18, 08:45
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Denna inställningen börjar bli lite tröttsam nu. När Ryssland vinner och avancerar så är det guld och gröna skogar men så fort de åker på pisk så är det eskalering mot tredje världskriget.

Det hela handlar om att Ryssland ska lämna Ukraina. När de har gjort det så är kriget över i Natos bok. Greppar du det?

haha, ja jag greppar det. Dock kommer det knappast hända. Du måste ha helikopter vision nu, vad är egentligen bäst för sverige.
Citera
2023-09-18, 08:46
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
haha, ja jag greppar det. Dock kommer det knappast hända. Du måste ha helikopter vision nu, vad är egentligen bäst för sverige.
Tycker du det är bäst för Sverige att Putin får bestämma?
Citera
2023-09-18, 08:48
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito

Självklart skall vi kämpa till sista man för vår frihet framför att kuvas under kloaklandet Ryssland, är det ens en fråga?

Ja frågor

1. Ett du pratar att "vi ska kämpa till sista man". Detta krig är inte sveriges krig. Det har du missat
2. Du anser att denna konflikt i Ukraina är värt ett världskrig? Hur motiverar du detta?
3. Kämpa till sista man på FB eller vart kämpar du någonstans?
Citera
2023-09-18, 08:52
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

Bäst för Sverige är självfallet att Ryssland lämnar Ukraina och att den ryska fascistiska diktaturen faller och att Ryssland blir ett fritt öppet och demokratiskt samhälle. Alla steg på den vägen är bra för Sverige. Du måste ha ett större perspektiv, ett helikopterperspektiv, och inte stirra dig blind på Ryssland-Ukraina kriget. Ett fritt och demokratiskt Ryssland vore bäst för Sverige, såväl säkerhetsmässigt som ekonomiskt.
Citera
2023-09-18, 08:55
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito

För en hel del verkar det absolut vara en fråga som kan ställas och dessutom en som de besvarar på ett annat sätt än du (och jag) gör.
Stina Oscarsson till exempel menade på SvD att om Ryssland invaderade så tycker hon Sverige bör lägga ned vapnen. Fredrik Strage tänkte högt i DN om att det nog inte var så mycket att försvara i Sverige, han skulle nog flytta till Berlin istället, där kände han sig mer hemma på grund av kulturscenen.
Skulle verkligen vilja höra dessa personer utveckla sina resonemang tillsammans med någon som ställer kvalificerade motfrågor.
Citera
2023-09-18, 08:57
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
För en hel del verkar det absolut vara en fråga som kan ställas och dessutom en som de besvarar på ett annat sätt än du (och jag) gör.
Stina Oscarsson till exempel menade på SvD att om Ryssland invaderade så tycker hon Sverige bör lägga ned vapnen. Fredrik Strage tänkte högt i DN om att det nog inte var så mycket att försvara i Sverige, han skulle nog flytta till Berlin istället, där kände han sig med hemma på grund av kulturscenen.
Skulle verkligen vilja höra dessa personer utveckla sina resonemang tillsammans med någon som ställer kvalificerade motfrågor.
Läskiga åsikter.
Min åsikt är att om Ryssen kommer så har vi inte mycket att sätta emot (som ensam nation). Det betyder inte att jag inte kämpat med mitt liv för vår frihet.
En svensk som inte är beredd att kämpa för Sverige är i mina ögon en landsförrädare och bör behandlas som en sådan. OT, men ändock.
Citera
2023-09-18, 08:57
Medlem
Area55s avatar
Och eftersom Putin har dragit igång denna spiral så ska han belönas genom att få behålla tjuvgodset? Trevlig värld vi får då.

Citat:
Hehe, ja världen fungerar så.

hehe, nej inte alls. Nu får Putin den kalla, hårda och bistra verkligheten i knät.
Finns ett gammal gott ordspråk. Som man sår, får man skörda.

Kanske även du lär dig något av detta.
hehehe...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in