Citat:
Ursprungligen postat av
Drozd
Jag tyckte det obsoleta ordet "obsolet" var adekvat eftersom siffrorna på din lista säkert stämde för tre år sedan men inte tycks uppdaterade sen dess.
Angående Natos förluster/ickeförluster - Om exempelvis Tyskland skänker Marder pansarskyttefordon till AFU som tas ur Bundeswehrs aktiva arsenal och förstörs i Natos pågående proxykrig borde de enligt mig räknas som just Nato-förluster. Ändå lite skillnad mot om Irak köpt sovjetiska vapen långt innan Desert Storm.
Hela kriget är en gråzon mellan "Nato hjälper Ukraina att försvara sig mot Rysslands oprovocerade attack" (som du säkert tycker) och "Nato krigar mot Ryssland med Ukraina som slagträ" (som jag anser). Oavsett ståndpunkt kan vi nog enas om att tendensen går mer och mer mot ett öppet krig Nato-Ryssland. När USA skänker HIMARS till Ukraina och pjässervisen består av soldater från US Army (anställda som PMC:s i neutral uniform), och dessa sen beskjuter ryska mål baserat på koordinater från USA:s satelliter och signalspaning - ja då är man inte långt från ett "hett" krig Nato-Ryssland enligt mig.
Detta eviga hjärndöda ryzz-narrativet..
Buhu, Nato krigar mot stackars oss...
Idiot
Krigade Sverige mot Ryzzland 1940 när vi stöttade Finland... kork.