Citat:
Jeg er litt enig med deg. Ville ikke at den lista skulle postes på nytt, for det er mange i forumet som bare er ute etter underholdning (på andres bekostning) og sladder sikkert. Og da burde ikke informasjonen være så lett tilgjengelig nødvendigvis. Dersom man er interessert i saken, så har man ikke noe problem med å lese litt for å finne fram til informasjon.
Og nå ser vi også konsekvensen av å ha navn liggende ute, åpent. At en person har vært inne på SoMe, og egentlig forkludret noe som kunne være nyttig bevisportal for politiet. Det er ikke bra i det hele tatt.
Selv har jeg hatt en veldig ambivalent følelse med hva jeg selv har skrevet, og lagt ut, siden i går. Og med din post nå, så kommer jeg til å gå gjennom egne innlegg - og hvertfall slette det jeg har lagt ut på Imgur.
Vedrørende min egen identitet, så har jeg ikke noen frykt for evt. å bli navngitt. Jeg har ingenting å skjule i så måte
Og nå ser vi også konsekvensen av å ha navn liggende ute, åpent. At en person har vært inne på SoMe, og egentlig forkludret noe som kunne være nyttig bevisportal for politiet. Det er ikke bra i det hele tatt.
Selv har jeg hatt en veldig ambivalent følelse med hva jeg selv har skrevet, og lagt ut, siden i går. Og med din post nå, så kommer jeg til å gå gjennom egne innlegg - og hvertfall slette det jeg har lagt ut på Imgur.
Vedrørende min egen identitet, så har jeg ikke noen frykt for evt. å bli navngitt. Jeg har ingenting å skjule i så måte

Det går helt fint an å diskutere saken i dybden uten å nevne for mange navn, det holder
vel med å omtale folk i lys av rollene de evt. har i saken. Man kan evt. følge praksis fra
offentliggjorte domsprotokoller, der involverte personer er omtalt som A, B og C etc.
Nå er det vel uansett ganske godt etablert hvor landet ligger i forhold til JH, hans vanlige
omgangskrets, og han som er siktet.
Det er forøvrig all grunn til å være skeptisk dersom en bruker i et anonymt forum hevder
å være en spesifikk person. Har man kilder til opplysninger som er troverdige, bør man
også for all del unnlate å hinte om kildens identitet. Med mulige gjerningspersoner fremdeles
på frifot, kan dette fort gå ut over flere.