2023-09-17, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Det är redan rätt så höga straff för vapeninnehav. Problemet är att det är få som åker fast.

Upp till tre år för vapenbrott.
Fyra till sju år för grovt vapenbrott (t.ex. antal vapen och/eller särskilt farliga vapen).

Jag menar att lagen skulle ändras till att enbart ha några skott skulle ge tio år direkt, inga om och men, spelar ingen roll om din kompis lämnade dem i din bil, du åker på tio år.
Citera
2023-09-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Kurdistan?
finns inget som heter så

tänk om Somalier skulle kalla Rinkeby för sitt land bara för att 80% som bor där är Somalier

Haha ellerhur vart finns Kurdistan i kartan kan någon förklara?
Citera
2023-09-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Det är (skönhets?)salongen på Kvarngärdet enligt SR. Inte den frisersalong med samma namn som ligger i Gränby.

Åkte förbi där i Gränby, det var krossad ruta och förkolnade väggar. Det är Rawas kusins (på dödslistan) mamma som står som ägare.
Citera
2023-09-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Det är (skönhets?)salongen på Kvarngärdet enligt SR. Inte den frisersalong med samma namn som ligger i Gränby.

https://unt.se/nyheter/uppsala/artikel/misstankt-mordbrand-i-uppsala-kan-vara-kopplat-till-valdsvagen/r5z8151r
Länkade fel tror jag. Det kanske var två i natt.
Citera
2023-09-17, 12:37
Medlem
Hur vet man att man inte köper blodsfrukt när man köper frukt från dessa frukthandlare. Hur mycket blod från alla mord har det?
Citera
2023-09-17, 13:01
Medlem
Normalt sett blir man när man omskrivs upphöjd jämfört med vad man egentligen var
innan dess. Förmodligen lite grand av samma sak vad gäller stormamman i det här
fallet.
Citera
2023-09-17, 13:08
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litemeravmig
Om det är så att västerländska kvinnor åker till Dubai o horar, inte har en heder och är smutsiga. Då måste männen i Dubai vara jävligt äckliga som knullar en smutsig västerlänsk hora, eller bara jävligt dumma.

Exakt. Tyvärr flyger all sådan logik förbi på molnfri höjd för våra kriminella och bidragxtaganade muslimer i tråden. Konsekvens och logik har aldrig varit stort inom Sharia-lagarna.

Men gällande trådens huvudämne så är det knappast svenska flickor/mammor, som är problemet här. Det är ju zigernare, araber och balkanmammor som främst verkar vara insyltade i brottsliga familjenätverk, och därmed även främst de som riskerar att tagas om livet i dessa hämndaktioner (men även det flyger förbi helt för muslimerna/araberna i tråden).
Citera
2023-09-17, 13:11
Medlem
Minns tidigare spår i tråden ang om Jordgubben även använder alias ”Dr Phil” - hörde just att det namnet nämndes i rättegången mot Adalis dotter där dom föll mitten av augusti. Han är en av dem som via chat instruerar henne hur dogerna ska hanteras. Ngn som nu vet om han är Dr Phil?
Citera
2023-09-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Nej, att inte sätta in militären är så jävla dumt. Borde ha gjorts för länge sen, med tullar som visiterar folk som ska in eller ut från skitområden som Rinkeby, Fittja, Husby osv.
Nu är det totalt krisläge. Tar man inte tag i skiten NU så kommer de förr eller senare ge sig på rättsapparaten men då är det liksom redan för sent.

Det tragiska med att ha betydligt högre IQ och intelligens än alla andra här är att man ständigt ska behöva vara 20 år före i tiden. De flesta hjon som resonerar som du med "muuh militären ska inte sättas in jätte dumt muuh" var fortfarande politiskt korrekta multikulti-förespråkare när jag började prata om att sandnegrerna och araberna skulle komma bli ett problem och måste ut för drygt 20 år sen. Folk lyssnade inte men har sakta men säkert behövt överge deras politiskt korrekta smörja.

Om ytterligare 20 år kommer du att ha mina åsikter och babbla om repatriering och att sätta in militär, då de åsikterna kommer få mer acceptans och genomslag på samma vis som minskad invandring har fått. Men då är det för sent (vilket det i och för sig redan är).

Exakt detta jag menar, ta tag i skiten INNAN det händer... vi som inte är helt bakom flötet kunde förutspå hur Sverige ser ut idag för massa år sedan.

Det som behöver främst hända just nu är en gäng lag, har du någon relation till grov kriminalitet eller gäng så fängslas eller utvisas du, detta hade både avskräckt aktiva och stoppat nyrekrytering.

Det är egentligen så jävla enkelt att få stopp på, eller åtminstone kontrollera.
Senast redigerad av starzkis 2023-09-17 kl. 13:38.
Citera
2023-09-17, 13:45
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dedu2018
Din begäran efter bilder på oskyldiga människor på ett öppet forum är väl inte så passande med anledning av rådande omständigheter kring anhöriga som löper stor risk för att utsättas för allvarliga attentat. Eller vad tycker du? Hur mår ditt omdöme egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Vilka menar du är oskyldiga???
Det skulle även jag veta svaret på? Dedu2018,s kriterier för att vara oskyldiga, och kom inte med att man som gängkriminell är oskyldig om man inte är lagförd.
Citera
2023-09-17, 13:52
Medlem
Vad är det som sägs om explosionen i Bro på gatan? Vilka kan ligga bakom den? Det mest logiska tjänst som att det är Gottsunda pga distansen. Är explosion enbart en varning för att få Bro att välja sida eller är Bro inblandade i mordet på mamman?
Citera
2023-09-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det skulle även jag veta svaret på? Dedu2018,s kriterier för att vara oskyldiga, och kom inte med att man som gängkriminell är oskyldig om man inte är lagförd.

Om du läste meddelandet jag skrev så hade du förstått att det handlar om barn. Eftersom begreppet barn är en definitionsfråga så menar jag i denna kontext barn som barn låt säga allt under 13 år ca. Barn som är under en viss ålder låt säga under 10 år som ännu är omogna och ännu inte utvecklade ska anses vara barn och oskyldiga. Men det kanske är på sin plats för dig att avrätta små barn pga deras kriminella föräldrar. Du kanske missförstod min otydlighet.
Senast redigerad av Dedu2018 2023-09-17 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in