2023-09-17, 01:33
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Det är du inte ensam om att undra över, TR har hittat på egna bevis Det är så jävla dumt att jag finner inte ord för det, Om en domstol i ett demokratiskt land skulle fabricera bevis så skulle rättegången ha ogiltighetsförklarats på stående fot. Domaren skulle ha fått lämna sitt ämbete i skam och eventuellt också hamnat själv på den åtalades bänk. Majas och Johannas advokater skulle ha protesterat tills dom blivit hesa, jurister och professorer i straffrätt skulle ha gått i taket, Regeringen skulle ha blivit inblandad, Uppdrag Granskning och Kalla Fakta skulle ha flyttat in i domstolen, journalister skulle ha belägrat trädgårdarna hos domaren och nämndemännen. Men självklart så har domstolen hittat på bevisen mot Maja .

Det hela med att TR skulle hittat på egna bevis är så urbota korkat.
Det hade för fan anmälts för länge sedan och media hade älskat det
Citera
2023-09-17, 04:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men allvarligt…?
Skulle Maja inte visat tecken på empatilöshet menar du?

Maja har ju till och med erkänt att hon burit en dödad väninna - som Maja kort dessförinnan gick tillsammans hem med - ner för tre trappor i ett trångt trapphus med Majas stadiga tag runt i benen på den döda kroppen - och med kroppen i baksätet åkt ut i skogen och släpat in och dumpat den bland granarna i mörkret. Inte är det av empati man gömmer kroppen!

Är inte detta i allra högsta grad handlingar som visar på stor brist på empati?

Det är väl just det som är det uppseendeväckande med Maja - hennes stora brist på empati:
ingen empati med invånarna i husen som Johanna försökte tutta på
ingen empati med bilägaren som fick sin bilkaross sabbad
ingen empati med dem som häcklades i hatsångerna Maja skrattade åt
ingen empati för Tove
ingen empati med Toves anhöriga och alla som letade,
ingen empati med den skjutne Einar som enligt Maja fick skylla sig själv
och inte ens i rätten visade Maja någon empati för Toves anhöriga.

I relation till sin unga ålder och tidigare ostraffad är Majas empatibrist uppseendeväckande.
De flesta andra människor skulle inte gjort det Maja gjort - många skulle må så dåligt av tankar på offren, framför allt den döda Tove, att de skulle bryta ihop.

Men inte Maja - hon skiter i Tove, äter en hamburgare och spelar avkopplande dataspel efter dumpningen. Uppträder som vanligt med familjen vid frukosten dagen efter och går som vanligt i skolan när hon grips. Dessutom skiter hon i alla som letar efter Tove.

Maja kan ha många olika egenskaper, men empati är inget hon visat prov på i samband med handlingarna runt det mord hon idag är dömd för.
Ja, det är mycket som pekar på att även hennes empati blivit avtrubbad i Js sällskap.
Citera
2023-09-17, 04:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, det är mycket som pekar på att även hennes empati blivit avtrubbad i Js sällskap.
Finns det något som Johanna inte är skyldig till då det gäller Majas mentala hälsa? Normalt har barn i 4-årsåldern utvecklat empati och andra sinnen vilket du inte verkar ha en aning om. Empati är inget man får helt plötsligt i vuxen ålder om man innan saknat förmågan. Du svamlar och ibland undrar man om du själv vet vad du håller på med.

Allt är Johannas fel och din jättebebis tar efter allt som är dåligt . Helt plötsligt börjar Maja gilla att folk eldas upp och det är naturligtvis Johannas fel det också. Troligen hetsade tanken upp Maja innan om så omedvetet och lilla Maja tyckte det var väldigt spännande att invänta resultatet.Brann dom upp eller inte? Maja har inte blivit en kopia av Johanna utan hade alla anlag och förutsättningar i sig själv innan. Skärp dig!
Citera
2023-09-17, 04:26
Medlem
Citat:
Nej, utanför pojkvännens lägenhet, den gången när Maja krävde att Tove skulle komma ut, var inte Johanna närvarande. Det var Maja och ytterligare en kvinnlig vän som stod utanför. Inne i lägenheten hade Tove krupit undan och i sin förtvivlan skurit sig i låret.

Stämmer det var Maja och en tjejkompis
AW sa åt de flera gånger att de skulle gå därifrån
men de forsatte att bråka där och krävde att T skulle komma ut
T stängde in sig på toa och sksr sig
Jag tror att även AE sa till dem att T mådde dåligt?
Senare kom J också dit men bara en kort stund sen gick de därifrån
Citera
2023-09-17, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Alla närvarande har vittnat om att Johanna också var där.
Vilka alla menar du?
Det var bara Maja och en tjekompis
som stod på AW trappa och som krävde att T skulle komma ut
AW bad de flera gånger att gå därifrån
Han sa att T ska inte komma ut men de fortsatte att bråka
J kom senare men stannade bara en kort stund innan alla 3 drog därifrån
Citera
2023-09-17, 04:39
Medlem
Johan As avatar
Citat:
Det är snarare så att det är i din skalle som ingenting är rätt.

Jag VET att tingsrätten dömde Maja för mord utan bevis. Tingsrätten hittade på sina egna "bevis" för att döma Maja. Så jo, Maja är tveklöst ett offer för en korrupt inkompetent domstol.
Jösses, jag hoppas att du anmält detta redan.
Citera
2023-09-17, 04:44
Medlem
Citat:
Det är snarare så att det är i din skalle som ingenting är rätt.

Jag VET att tingsrätten dömde Maja för mord utan bevis. Tingsrätten hittade på sina egna "bevis" för att döma Maja. Så jo, Maja är tveklöst ett offer för en korrupt inkompetent domstol.

De är inget hittepå som du påstår
Du påstår att TR hittar på saker och låser in folk utan anledning
Vi har nog för fullt i våra fängelser för att bara låsa in folk utan anledning

Jag vet inte vad för agenda du har men jag förstår att Du har en agenda
Eftersom vi är anonyma här så är det väl också vårat egna ansvar att inte avslöja oss
Det kanske du borde tänka på när du är här i tråden
Citera
2023-09-17, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel

Äger man den egenskapen empati så blir den inte avtrubbad av att umgås med andra
Möjligtvis av starka droger men nu var ju tjejerna inte nerdrogade denna kväll

Jag har i mitt arbete mött människor som haft relationer med både narcissister och psykopater och deras empati har absolut inte avtrubbats
Senast redigerad av Anedin 2023-09-17 kl. 05:18.
Citera
2023-09-17, 05:09
Medlem
Citat:
Men allvarligt…?
Skulle Maja inte visat tecken på empatilöshet menar du?

Maja har ju till och med erkänt att hon burit en dödad väninna - som Maja kort dessförinnan gick tillsammans hem med - ner för tre trappor i ett trångt trapphus med Majas stadiga tag runt i benen på den döda kroppen - och med kroppen i baksätet åkt ut i skogen och släpat in och dumpat den bland granarna i mörkret. Inte är det av empati man gömmer kroppen!

Är inte detta i allra högsta grad handlingar som visar på stor brist på empati?

Det är väl just det som är det uppseendeväckande med Maja - hennes stora brist på empati:
ingen empati med invånarna i husen som Johanna försökte tutta på
ingen empati med bilägaren som fick sin bilkaross sabbad
ingen empati med dem som häcklades i hatsångerna Maja skrattade åt
ingen empati för Tove
ingen empati med Toves anhöriga och alla som letade,
ingen empati med den skjutne Einar som enligt Maja fick skylla sig själv
och inte ens i rätten visade Maja någon empati för Toves anhöriga.

I relation till sin unga ålder och tidigare ostraffad är Majas empatibrist uppseendeväckande.
De flesta andra människor skulle inte gjort det Maja gjort - många skulle må så dåligt av tankar på offren, framför allt den döda Tove, att de skulle bryta ihop.

Men inte Maja - hon skiter i Tove, äter en hamburgare och spelar avkopplande dataspel efter dumpningen. Uppträder som vanligt med familjen vid frukosten dagen efter och går som vanligt i skolan när hon grips. Dessutom skiter hon i alla som letar efter Tove.

Maja kan ha många olika egenskaper, men empati är inget hon visat prov på i samband med handlingarna runt det mord hon idag är dömd för.
Instämmer
Maja har bara visat sig empatilös
Därför undrar jag om det verkligen var så bra där hemma?
Citera
2023-09-17, 05:20
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Äger man den egendkapen empati så blir den inte avtrubbad av att umgås med andra
Möjligtvis av starka droger men nu var ju tjejerna inte nerdrogade denna kväll

Jag har i mitt arbete mött människor som haft relationer med både narcissister och psykopater och deras empati har absolut inte avtrubbats
Även om det är när folk drogar sig så är det temporärt. Att påverka en annan människas förmåga att känna empati tror jag är helt omöjligt. Maja behandlas som ett handlingsförlamat kolli av vurmarna och är det några som saknar empati mot t,ex Tove så är det dom. En skymf att dalta med en ynklig mördare som på eget bevåg burit ut den döda och eldat upp henne i skogen. Maja har nog saknat förmågan att känna sympati i hela sitt liv.
Citera
2023-09-17, 05:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Instämmer
Maja har bara visat sig empatilös
Därför undrar jag om det verkligen var så bra där hemma?
Dom där föräldrarna kanske adopterade svarta barn för att verka godhjärtade och fromma? Nåt fel är det ju på hela familjen utom sonen dock som hade förstånd att dra därifrån. Bara att dom bor kvar är vidrigt och att ens riskera att träffa på Toves anhöriga i stan. Dysfunktionell familj och inget försvar mot Maja för min del som har ett eget ansvar för sitt liv. Alla som haft jobbigt går inte omkring och mördar folk.
Citera
2023-09-17, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ingen av de tvenne fröknarna Bensin-J*nsson och hennes kamrat Sovar-Maja H*llman kommer att komma undan ett fängelsestraff. De Svarta Sopsäcks-kamraterna kommer båda att få skaka galler under en längre tid framöver.

Det är helt uppenbart och tydligt att Fröken Bensin-J*nsson kommer att låsas in på minimum 18 år efter det att Göta HovRätt har avslutat sina förhandlingar.

Betäffande Fröken Sovar-Maja H*llman, så anar jag mig till att, om hon har turen med sig på sin sida, så får Fröken Sovar-Maja H*llman strafflindring och sätts sedan därefter inom lås och bom på mellan 8 till 10 år bakom fängelsemurarna men❗om hon däremot sagt har oturen vilande över sig ... sålunda kvarstår högst troligen livstidsdomen från TingsRätten:s tidigare dom.

Det kommer att bli mycket intressant att sedan få taga del av Göta HovRätt:s slutliga dom för de Svarta Sopsäcks-fröknarna.

Mvh/@JokerMannen
Du har döpt tjejerna till roligt passande namn 👍

Ja det kommer bli mycket intressant att få höra HR dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in