Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Sverigedemokraterna Pavel Gamov och Chang Frick blev bjudna och åkte på en sådan valgodkännande-resa i Ryssland för några år sedan. Det är den typen av skrupelbefriade personer som nappar.
Nu är det lite off-topic men Chang Frick åkte dit i egenskap som journalist för sin nyhetssajt och sågade Pavel ganska hårt i ett otroligt roligt reportage. Följande länk är bra journalistik:
https://nyheteridag.se/den-svenska-diplomaten/
Jag tror att Pavel blev utesluten ur SD efter det.
Det diskuteras lite om stridsvagnar i artikeln mellan Chang och "Dmitri" huruvida Leopart II eller Armata är den bästa tanken:
"Jag berättar att i svenska medier och i svensk debatt beskrivs Ryssland som fientligt och ett land som rustar upp militären. Vidare nämner jag att jag själv gjort lumpen och att jag var förare på stridsvagn 121/122, även kallat ”Leopard 2” och att vi då tränade på att skjuta mot ryska stridsvagnar av modell T-72 och T-90. Detta ämne var inte helt obekant för Dmitri. Han svarade att de svenska Leopard-stridsvagnarna bekämpas enklast genom att slå mot taket och att den nya ryska stridsvagnen Armata är betydligt bättre."