Citat:
Ursprungligen postat av
Forest-Militia
Jag kan bara inte se DIF hamna s lngt ner som femma. De behller de bsta spelarna i Krger, Liss och Klasen. Istllet fr Brodin/hgren p en kant i andrakedjan fr man Gradin dr i bra lder, som redan lyckats gra 27 ml under en HA-ssong. Andrn kommer ju vara stabil i kassen med.
Icke att frglmma att Bryns blir det jagade laget som ska studsa tillbaka, s man slipper sjlva den stmpeln.
Intressant att placera Mora som ttonde lag nr de ftt behlla sina draglok Persson/Ljunggren.
Bda tv har hllit allsvensk toppklass i fyra ssonger men r nd kvar. Starka papper fr klubben.
Tycker man vrvat intressanta spelare i bra lder (potential fr nsta steg) som Yetman, Levinsson, Schultz och Willman-Borvik. De mer erfarna Modigs och Eriksson p det ocks.
I vrigt verkar vi tnka ngorlunda likadant, men du har gnaget i hjrtat och d kper jag din ovntat hga placering.
Det jag tnker r att DIF har frlorat ganska mnga bra spelare och knappast fyllt p i hlen. Men, man har en stark trupp fortfarande. Som du sger r stmpeln av laget som ska studsa tillbaka borta, men DIF kommer alltid ha favoritstmpeln frutom nr man mter Bryns. Jag str dock fast vid att man kommer vara smre n fregende ssong. Dremot kanske man slipper dala lika mycket som man gjorde under "Fagge". Nu nr Garpen gr in i sin frsta riktiga ssong.
Mora har tappat halva laget. Huvudtrnaren gick till rebro och ass till Vsters. En klassisk rebuild knns det som i Mora. Visst har man behllit de tv bsta o har alltjmt spnnande spelare och det taktiska i spelet lr vara likadant med sm tweaks. Imponerande att man tog Hank ocks. Men har man ett lag fr topp 5-6? Jag tycker inte och Yetman r ju en chansning ven om han har ett imponerande CV. Mora har historiskt sett lyckats med sina nordamerikanska importer men blivit lite paranoida efter frra ssongen med han som sedermera gick till KIK. Ekonomin r sdr efter Covid och jag tror klubben r vl medvetna om att SHL fr vnta. Jag ser helt enkelt att andra klubbar har strre chans att lyckas bttre, drfr tror jag man kommer lgga sig i mitten. Dock fr man grna motbevisa mig. Ser hellre Mora i toppen n andra lag.
Man vgar aldrig hoppas fr mycket p AIK. Klubben r bipolr i sitt spel. Men med truppen man har sitt till frfogande och att Anton fr fortstta styra skutan tillsammans med en vldigt imponerande vrvning i Stillman s kan jag inte gra ngot annat n att tro p en topp-placering. Fregende ssong var jag en av f som trodde att AIK skulle vara skit. Och d var truppen klart smre. Att man dessutom gjort sig av med Sandberg tror jag r en bra sak.