2023-08-15, 16:03
Medlem
Hockeyallsvenskan r alltid svr att tippa, mycket svrare n SHL. Dremot s tror folk alltid att Vsters ska ligga i toppen men floppar alltid och lr gra s igen.

Bryns, Djurgrden, Bjrklven och Sdertlje br ju komma topp fyra. Aik frmodligen strax drefter. Sedan resterande kan g precis hur som helst.
2023-08-15, 18:45
Medlem
MitchRapps avatar
nsketabell, dr Nybro gr upp.

Nybro
Kalmar HC
Vsterviks IK
Bryns IF
Djurgrden
Mora
Vsters
Bjrklven
AIK
BIK Karlskoga
Sdertje
Almtuna IS
stersund
Tingsryd
2023-08-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Jag kan bara inte se DIF hamna s lngt ner som femma. De behller de bsta spelarna i Krger, Liss och Klasen. Istllet fr Brodin/hgren p en kant i andrakedjan fr man Gradin dr i bra lder, som redan lyckats gra 27 ml under en HA-ssong. Andrn kommer ju vara stabil i kassen med.

Icke att frglmma att Bryns blir det jagade laget som ska studsa tillbaka, s man slipper sjlva den stmpeln.

Intressant att placera Mora som ttonde lag nr de ftt behlla sina draglok Persson/Ljunggren.

Bda tv har hllit allsvensk toppklass i fyra ssonger men r nd kvar. Starka papper fr klubben.
Tycker man vrvat intressanta spelare i bra lder (potential fr nsta steg) som Yetman, Levinsson, Schultz och Willman-Borvik. De mer erfarna Modigs och Eriksson p det ocks.

I vrigt verkar vi tnka ngorlunda likadant, men du har gnaget i hjrtat och d kper jag din ovntat hga placering.

Det jag tnker r att DIF har frlorat ganska mnga bra spelare och knappast fyllt p i hlen. Men, man har en stark trupp fortfarande. Som du sger r stmpeln av laget som ska studsa tillbaka borta, men DIF kommer alltid ha favoritstmpeln frutom nr man mter Bryns. Jag str dock fast vid att man kommer vara smre n fregende ssong. Dremot kanske man slipper dala lika mycket som man gjorde under "Fagge". Nu nr Garpen gr in i sin frsta riktiga ssong.

Mora har tappat halva laget. Huvudtrnaren gick till rebro och ass till Vsters. En klassisk rebuild knns det som i Mora. Visst har man behllit de tv bsta o har alltjmt spnnande spelare och det taktiska i spelet lr vara likadant med sm tweaks. Imponerande att man tog Hank ocks. Men har man ett lag fr topp 5-6? Jag tycker inte och Yetman r ju en chansning ven om han har ett imponerande CV. Mora har historiskt sett lyckats med sina nordamerikanska importer men blivit lite paranoida efter frra ssongen med han som sedermera gick till KIK. Ekonomin r sdr efter Covid och jag tror klubben r vl medvetna om att SHL fr vnta. Jag ser helt enkelt att andra klubbar har strre chans att lyckas bttre, drfr tror jag man kommer lgga sig i mitten. Dock fr man grna motbevisa mig. Ser hellre Mora i toppen n andra lag.

Man vgar aldrig hoppas fr mycket p AIK. Klubben r bipolr i sitt spel. Men med truppen man har sitt till frfogande och att Anton fr fortstta styra skutan tillsammans med en vldigt imponerande vrvning i Stillman s kan jag inte gra ngot annat n att tro p en topp-placering. Fregende ssong var jag en av f som trodde att AIK skulle vara skit. Och d var truppen klart smre. Att man dessutom gjort sig av med Sandberg tror jag r en bra sak.
2023-08-16, 18:57
Medlem
MrArturs avatar
Konkurrensen i HA har kanske aldrig varit strre. Mnga lag som ser vldigt bra ut p papperet nr det vanligtvis finns 3 rtt klara favoriter till topp 3 placeringarna.

Tror nd att favoriterna placerar sig hgst, men det kommer att vara mindre avstnd i tabellen.

1. Bryns
2. Djurgrden
3. Bjrklven
4. AIK
5. ssk
6. Vsters
7. Mora
8. BiK
Och s vidare. Ointressant.

Ska Bjrkven placera sig hgre gller det att ett par spelare blommar ut ordentligt. Melker Thelin och Liam Dower Nilsson. Att Thelin r nsta Hasek r villkoret fr att Bjrklven ska ta sig upp. Han kommer att behva vertrffa Lindboms senaste ssong och hlla sig skadefri.

Ett villkor fr att Liam ska blomma ut r att han fr en roll som tillter det. Minst i andrakedjan och andra pp-uppstllningen. Vilket r tveksamt att han fr.

HA kan nog konkurrera ordentligt med SHL om tittarsiffrorna kommande ssong. Men knappast om tv - pengarna.
Senast redigerad av MrArtur 2023-08-16 kl. 19:07.
2023-08-19, 00:42
Medlem
Jag orkar inte tippa men sger att Bryns joggar hem det i serien, men inte lika sker p att de gr upp nd, Jag hoppas och tror att mitt AIK verraskar och kan utmana dem om vi fr mtas i bst av 7, men realistiskt ,,Bryns -apa gr upp om det och apa gr upp tyvrr.
2023-09-02, 13:18
Medlem
Oh vgat!
Om AIK kommer fre bde Bjrklven Och Djurgrden ska jag g frn Stockholm till Ume barfota.

Mitt tips;
1: Bjrklven
2: Bryns
3: Djurgrden
4: Sdertlje
5: Vsters
6: AIK
7: Karlskoga
8: Mora
9: Almtuna
10: stersund
11: Nybro
12: Tingsryd
13: Vstervik
14: Kalmar

😁

Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
P pappret r lven, aik och bryns i en klass fr sig, sedan kommer dif, ssk och vsters men som nstan alltid lr vl ngon favorit floppa. Mora och karlskoga r lite outsiders till topplaceringar som alltid men resten av lagen br vara p nedre halvan, inga kontroversiella tips direkt allts frn min sida. Botten kan dock ven det bli intressant, lag som almtuna och tingsryd knns lite svagare n senast samtidigt som nykomlingarna ser hyfsade ut och ven vstervik har mycket nytt jmfrt med laget som egentligen kte ut senast. Trist tips att ge.

1.Bryns
2.Aik
3.b-lven
4.dif
5.ssk
6.Vsters

7.Karlskoga
8.mora
9. Almtuna
10.Tingsryd

11.vstervik
12.stersund

13.Kalmar
14.Nybro
2023-09-08, 00:50
Medlem
many99s avatar
Dock tabellen komma hr.

Tabellen:

1.AIK
2.Djurgrden
3.Bryns
4.Vsters
5.stersund
6.Tingsryd

7.BIK Karlskoga
8.Kalmar
9.Mora
10.Bjrklven

11.Nybro
12.Vstervik

13.Sdertlje
14.Almtuna
2023-09-09, 10:03
Medlem
Bryns
Bjrklven
Sdertlje
Djurgrden
Vsters
AIK
Mora
Nybro
BIK Karlskoga
Almtuna
Vstervik
Tingsryd
stersund
Kalmar

Bryns gr upp, Kamar ker ut men rddas kanske av att Tingsryd/Vstervik eller ngot annat lag gr i konkurs.
2023-09-10, 17:52
Medlem
Mycket tufft lge fr alla lagen i r.

Det blir Bryns och Bjrklven i finalen dr Bryns blir vinnare.

Tabellen tror jag blir s hr:
1 Bryns
2 Bjrklven
3 Djurgrden
4 Sdertlje
5 Vsters
6 Karlskoga
7 AIK
8 Mora
9 Almtuna
10 stersund
11 Vstervik