2023-09-15, 20:58
Medlem
Kan alla bara hålla käften om att lidingö är nån betongförort som t.ex Husby, Rågsved eller Alby?

Tyst bara! Lidingö är en av rikets mest välmående och SVINDYRA kommuner. Sluta lev i fablernas värld.
Citera
2023-09-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ah, ok. Ja, låter rimligt. Hade en granne för några år sen där båda fick för sig att testa fentanyl tillsammans. Båda dog.

Inga ledtrådar vilket område det handlar om?

Lägenheten där kvinnan är funnen och där hon bodde finns på Oskarsvägen, i ett lugnt villaområde där det finns enstaka lägenhetshus.
Citera
2023-09-16, 09:32
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumlan23
Lägenheten där kvinnan är funnen och där hon bodde finns på Oskarsvägen, i ett lugnt villaområde där det finns enstaka lägenhetshus.
Kollat igenom Ratsit och ingen kvinna prick 40 i lägenhet, så måste vara typ 38-43. Det finns män runt samma ålder. Lägenheterna verkar mest vara singelboenden, så möjligt att det inte är hennes skrivna adress?

Om man googlar på Oskarsvägen så verkar också dessa vara bostadsrätter.
Citera
2023-09-16, 09:37
Medlem
Citat:
Kollat igenom Ratsit och ingen kvinna prick 40 i lägenhet, så måste vara typ 38-43. Det finns män runt samma ålder. Lägenheterna verkar mest vara singelboenden, så möjligt att det inte är hennes skrivna adress?

Om man googlar på Oskarsvägen så verkar också dessa vara bostadsrätter.

Jag vet vem det är och hon är inte prick 40. Men hon bodde där i alla fall. Hon är ganska mycket äldre än så.
Senast redigerad av Mumlan23 2023-09-16 kl. 09:41. Anledning: Ville göra ett tillägg i texten
Citera
2023-09-16, 12:17
Medlem
Ön är en grön ö många sätt. Jag tror jag minst sett två odlingar av olagliga växter där ute. Det är relativt lugnt på Lidingö, men det finns även lite bus. De "sämre"* områdena är Högsätra, Käppala, Larsberg och Näset. Men det är inget fel att bo där. När jag var ung och var på fester på Lidingö så fanns det alltid tillgång till droger och alkohol även om man var ung.

Mosstorp har även ett eller flera vårdboende för missbrukare. Jag tro faktiskt ett låg eller ligger på Oskarsvägen.

*Betyder normalt i andra sammanhang. Lite fler invandrare i Larsberg/Högsätra. Fler alkisar mm i Käppala. Näset vet jag mindre om.
Citera
2023-09-16, 12:44
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Jag vet vem det är och hon är inte prick 40. Men hon bodde där i alla fall. Hon är ganska mycket äldre än så.
Född 77?
Citera
2023-09-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ön är en grön ö många sätt. Jag tror jag minst sett två odlingar av olagliga växter där ute. Det är relativt lugnt på Lidingö, men det finns även lite bus. De "sämre"* områdena är Högsätra, Käppala, Larsberg och Näset. Men det är inget fel att bo där. När jag var ung och var på fester på Lidingö så fanns det alltid tillgång till droger och alkohol även om man var ung.

Mosstorp har även ett eller flera vårdboende för missbrukare. Jag tro faktiskt ett låg eller ligger på Oskarsvägen.

*Betyder normalt i andra sammanhang. Lite fler invandrare i Larsberg/Högsätra. Fler alkisar mm i Käppala. Näset vet jag mindre om.

Tillgång till droger och alkohol har alltid funnits på ön, mycket i de "finare" områdena. Där finns pengar och ungarna har råd med droger utan problem, många föräldrar som inte är närvarande heller.
Citera
2023-09-16, 18:06
Medlem
Citat:
Född 77?

Nej, hon är äldre än så.
Citera
2023-09-16, 18:17
Medlem
Citat:
Nej, hon är äldre än så.
sluta lek i gåtor nu

ge oss namnet ?

vet du vad som har hänt ?
Citera
2023-09-16, 20:51
Medlem
Vet man än vad mannen hade för koppling till kvinnan?
Citera
2023-09-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
sluta lek i gåtor nu

ge oss namnet ?

vet du vad som har hänt ?

Jag vet vem det är som är död och vem som sitter anhållen, precis som många på Lidingö vet. Men jag kommer inte att hänga ut namnet här.
Jag vet inte exakt vad som har hänt nej.
Citera
2023-09-16, 21:46
Medlem
Citat:
Jag vet vem det är som är död och vem som sitter anhållen, precis som många på Lidingö vet. Men jag kommer inte att hänga ut namnet här.
Jag vet inte exakt vad som har hänt nej.
Vad gör du ens här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in