2023-09-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Å fy fan. Om nu detta stämmer, vilket jag inte har kollat upp så får jag en känsla av att hon känner en viss njutning att döda en person. Hon var ju enligt Maja upprymd och glad efter rundan i skogen. Den bästa dagen i livet.

Hon kanske t.o.m fick en orgasm.

Så där finns nog inte några lösa skruvar där inte. De har alla ramlat ner till marken, även bulten som sitter i halsen. (Frankenstein)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Frankenstein#/media/Fil:Frankenstein's_monster_(Boris_Karloff).jpg

Ska nog inte dra för höga växlar av porrklippet. Har jag förstått det rätt var det en direktlänk hon gick in på, alltså inte nåt googlande för att hitta lämplig onanivideo. Finns inget liknande i hennes sökhistorik.
Citera
2023-09-15, 20:39
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Ja, på plats är hon i lägenheten, men var? Har man bevisat att hon vet om att mordet pågår?
Att få undan kroppen, det är efter mordet...och är inte bevis på att man vet om pågående mord.

Den ytterst lilla lägenheten var på 30 kvadratmeter.
Det är enbart en aningen större än ett genomsnittligt svenskt hotellrum för 1-2 personer.

Alla på plats märker naturligtvis vad som pågår. Det går inte att fightas eller strypa ihjäl någon på en så liten yta, utan att samtliga närvarande personer som är vid medvetande förstår att något pågår.
Senast redigerad av coli 2023-09-15 kl. 20:44.
Citera
2023-09-15, 20:48
Medlem
Citat:
En fruktansvärd människa, denna Möller.

Badrums-Majan är också en fruktansvärd människa. Två falska kvinnor som den enas efternamn börjar med majuskeln ( M ) och, den andras förnamn begynner med majuskeln ( M ) ... Maja och Möller, två kvinnor som älskar att emanera sig med lögner.

Fröken H*llman är❗en fruktansvärd människa som trots, att hon tidigare och medvetet hjälpte sin kamrat Fröken J*nsson med att bära ner den 21-åriga flickan T*ve T*nnies avlidna kropp nedför alla lägenhetstrappor och sedan därefter, in i Fröken J*nsson:s fordon för att sedan vidare följa med sin kamrat i fordonet och, för att slutligen, och inom ett skogsparti en bit utanför Vetlanda placera den avlidna 21-åriga flickan T*ve T*nnies kropp.

Enligt ovan skrivet ... trots Fröken H*llman:s medvetande om vad hon tidigare hade gjort, sade hon till polisen att hon också undrade över vad den 21-åriga flickan T*ve T*nnies hade tagit vägen.

Fröken H*llman har ett kriminellt tänkande vilket ledde henne till lögnen.

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2023-09-15 kl. 20:51.
Citera
2023-09-15, 20:48
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Den ytterst lilla lägenheten var på 30 kvadratmeter.
Det är enbart en aningen större än ett genomsnittligt svenskt hotellrum för 1-2 personer.

Alla på plats märker naturligtvis vad som pågår. Det går inte att fightas eller strypa ihjäl någon på en så liten yta, utan att samtliga närvarande personer som är vid medvetande förstår att något pågår.
Ur GrevenFB:s sammanfattning:

- Lägenheten är en hyreslägenhet på 46 kvadratmeter.
Citera
2023-09-15, 20:58
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ur GrevenFB:s sammanfattning:

- Lägenheten är en hyreslägenhet på 46 kvadratmeter.

Enligt LGWs reportage var Johannas lägenhet ”ca 30 kvadratemeter”.
Citera
2023-09-15, 21:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Å fy fan. Om nu detta stämmer, vilket jag inte har kollat upp så får jag en känsla av att hon känner en viss njutning att döda en person. Hon var ju enligt Maja upprymd och glad efter rundan i skogen. Den bästa dagen i livet.

Hon kanske t.o.m fick en orgasm.

Så där finns nog inte några lösa skruvar där inte. De har alla ramlat ner till marken, även bulten som sitter i halsen. (Frankenstein)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Frankenstein#/media/Fil:Frankenstein's_monster_(Boris_Karloff).jpg
Tydligen inte om hon tittade på porr 13 oktober.
Citera
2023-09-15, 21:06
Medlem
Det hade varit intressant att veta när de båda googlade på kvinnofängelser och gravfridsbrott, men det har inte gått att få datum på det, eller minns jag fel?
De har ju haft mord i tankarna i alla fall...
Citera
2023-09-15, 21:11
Medlem
Citat:
Fast nu pratade vi om att förhindra ett pågående mord.

Ja, på plats är hon i lägenheten, men var? Har man bevisat att hon vet om att mordet pågår?
Att få undan kroppen, det är efter mordet...och är inte bevis på att man vet om pågående mord.

Det finns inte bevis för annat än att Maja har gått in på Nöjet för att se om Tove är kvar. Vem som lurat hem Tove vet vi inte, och inte heller under vilken intention.
Johanna har ju erkänt att "de" (iaf at Maja inte sa emot eller hur Johanna nu uttryckte det) att hon bad om ursäkt för bråket och målet var arr få med Tove för att slå henne lite. Maja har inte erkänt detta.

Hur får du in detta till att Maja hade skyldighet att förhindra pågående mord juridiskt?
Då behöver Maja vetat om (planerat mord) att mordet skulle ske.

Vi alla kan nog känna rent moraliskt och förståndsmässigt att Johanna var en tickande bomb, och inte många av oss skulle tycka att et kändes ok att inte anmäla Johanna redan i tidigt stadium. Och inte många av oss skul tro att gå hem till Johanna med Tove skulle vara riskfritt, utan tvärtom.

Men utifrån den bevisning vi har sett, finns inte tillräckligt här för att åtala Maja för underlåtetenhet.

Ja, och som jag skrivit nu i flera inägg idag, kan jag inte se att det finns något belägg för att Maja skulle ha främjat mordet med råd och dåd.

Vilket bidrag tänker du på här?

Ett erkännande vore naturigtvis välkommet, men jag har svårt att se hur man ska bevisa Majas dletagande i fasthållande av händerna. Ännu svårare att bevisa det vi pratade om, att moraliskt stöttat Johanna i mordet genom att vara på plats.

Nu känns det lite onödigt att du säger att jag skulle mena att Maja SKA vara oskyldig, särskilt som jag aldrig sagt att det är helt utelsutet.

Jag ser bara inte hur man ska med de bevis som finns skulle kunna fälla Maja för att främja mordet genom det hon har gjort (juridiskt).

Rent moraliskt är det en annan femma.

Och orakerna till detta, är än mer komplicerat.

Vännen L*uise som var med på Nöjet berättar i förhör att hon står och pratar med Maja när Johanna ska göra en anmälan till polisen. Både Johanna och Maja verkar lugna enligt henne. Hon får frågan av Johanna om att stanna kvar och vänta på Tove. Hon väljer en stund senare att gå hem och Maja går strax efter in på Nöjet för att kolla om Tove är kvar.

"Louise noterade att Johanna tvekade till en början men sedan gick iväg till andra sidan gatan för att prata med poliserna som befann sig där. Hon kom tillbaka en stund senare och sade att hon hade blivit tillsagd att hon kunde göra en anmälan senare eller under morgondagen. Hon ville att Maja och Louise skulle vänta kvar med henne tills Tove kom tillbaka för att höra vad hon hade att säga om det som hade hänt inne på Nöjet."

I detta skedde tror jag inte att Johanna hade en klar plan för sig. L*uise hade ju lika gärna kunnat vara kvar och hänga på. Hon är ju 10 år äldre och bör inte vara lika lättstyrd. Johanna säger väl också själv att hannes första tanke var att prata med Tove. Sedan 'växte tanken' fram på att slå Tove lite på vägen, en tanke hon beskriver som 'flygande'. Något motsägelsefullt.

Johanna var ju troligen mentalt förbered på att döda, men hon hade ju googlat på att göra det diskret. Hon hade också en vana att konfrontera och ställa vänner/ovänner mot väggen. Rationellt borde hon förstått att man inte bjuder hem någon för att mörda i sin egen lägenhet. Det är väl det sista en yrkeskriminell skulle göra.

Men som i fallet med Stefan
och Lena tror jag att mordet till slut skedde lite slumpmässigt och kanske blev tvånget för starkt där och då och impulsen tog överhanden. Tove vek inte ned sig?

Maja borde dock förstått att det innebar en risk att Tove följde med med tanke på det hon visste om Johanna och hennes hat. Att Johanna är en 'tickande bomb' som du skriker. Så moraliskt förkastligt. Samtidigt säger L*uise att Johanna verkade lugn när de stod utanför Nöjet. Jag kan inte heller se att det är bevisat att Maja förstod att Johanna skulle strypa Tove den natten.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-09-15 kl. 21:57.
Citera
2023-09-15, 21:12
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Enligt LGWs reportage var Johannas lägenhet ”ca 30 kvadratemeter”.
Tittat på en ritning av lägenheten nu, fast kan knappt urskilja vare sig siffror eller bokstäver.

Stämmer Grevens uppgift så är den som en juniorsvit på Grand Hotel.
Citera
2023-09-15, 21:26
Medlem
colis avatar
Citat:
Tittat på en ritning av lägenheten nu, fast kan knappt urskilja vare sig siffror eller bokstäver.

Enligt Ratsit har två nya personer flyttat in i JJs lägenhet - en 28-årig man som flyttade in 1/7 och en 25-årig kvinna 15/7. Enligt uppgift ska deras lägenhet, första till vänster högst upp, dvs JJs gamla lägenhet vara 40 kvm.
Så det finns minst tre bud på storleken på mordlägenheten: 30 kvm enligt LGW, 46 kvm enligt Grevens sammanfattning på FB och 40 kvm enligt Ratsit.
Citera
2023-09-15, 21:27
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:

JJs lägenhet

https://imgur.com/a/O7XMJ4J
Citera
2023-09-15, 21:28
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Enligt Ratsit har två nya personer flyttat in i JJs lägenhet - en 28-årig man som flyttade in 1/7 och en 25-årig kvinna 15/7. Enligt uppgift ska deras lägenhet, första till vänster högst upp, dvs JJs gamla lägenhet vara 40 kvm.
Så det finns minst tre bud på storleken på mordlägenheten: 30 kvm enligt LGW, 46 kvm enligt Grevens sammanfattning på FB och 40 kvm enligt Ratsit.
Då stämmer Ratsit. Bra idé kolla upp där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in