Citat:
Ursprungligen postat av
DenVildeSvensken
Jag tänker på samma, hur kassa föräldrar har dessa barn som mördas? Om det var min unge så skulle jag inte släppa ut honom/ henne när det händer sånt här.
13-åringen mördades ju innan detta storskjutande påbörjades.
Det är galet vilka experter vissa föräldrar här är, just att ni verkar så säkra gör det än mer oroväckande hur långt detta trängt in samhällen. Brås de på eran ignorans så är de def barn i riskzon.
Det räcker med en unge i klassen som introducerar de andra för skiten och så sitter de fast förr eller senare.
Jag skulle kunna gå ut nu i mitt område bland kids som leker och muta dem med pengar, och få dem att utföra speciellt enkla grejer som att droppa av ett paket m.m.
Jag har sett det själv hända. Jag har sett ungdomar i 15-18 år åldern närma sig yngre kids i grupper med en ålder på 12-13 var de frågat dem om de vill göra lite snabba pengar. Detta händer på helt öppna lugna platser som inte ens är utritade som ngn ”farlig kommun”. Samt när 12-13 åringarna passerade centrum påvägen hem trån troligtvis skolan.
För ungarna är det bara en spännande lek.
Annat exempel:
”-Tja grabbar vill ni låna min elspark hela kvällen? Ja? ”
”-Ok ni behöver bara ta med den här ryggsäcken och droppa den på plats X. ”
Och Skulle jag var en storebror till ngn av ungarna i deras kompiskrets så skulle det vara busenkelt.
Inte en enda unge går säker idag och tror ni det så är ni sjukt naiva.