2023-09-10, 09:15
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
C har legat lägre än så i undersökningar. Det här är nog det lägsta som jag kan komma ihåg. Jag minns en FB-användare som hade det som profilbild med detta med Lööf som visade med fingrarna (om hur små C är i mätningarna i hånfullt syfte).

https://www.svd.se/a/2df7d4ad-974e-3a1f-8b9e-1f09fa3e9ecb/centern-sjunker-till-33-procent
Jo mycket lågt i denna undersökningen för Centern, men kan komma ihåg att bilden inte är entydig; det finns ju andra undersökningar nyligen där partiet legat bättre till och även ökat. Det är nog inte kört ännu för centerrörelsen - rimligen borde det finnas väljare som är missnöjda med Tidölagets politik men har svårt att rösta på vänstern.
Citera
2023-09-10, 12:24
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jo mycket lågt i denna undersökningen för Centern, men kan komma ihåg att bilden inte är entydig; det finns ju andra undersökningar nyligen där partiet legat bättre till och även ökat. Det är nog inte kört ännu för centerrörelsen - rimligen borde det finnas väljare som är missnöjda med Tidölagets politik men har svårt att rösta på vänstern.

Om jag inte missminner mig brukar C ligga lågt mellan valen, för att sedan göra en stark spurt vid valen.
Citera
2023-09-11, 06:00
Medlem
Nja det är ju rätt hårt ut för Tidlöpartierna.
Både L.Kd och ligger undder Gärsgården.
Visserligen har nya Lib/Konsevativa Regerienv haft en del otur men...att ett Parti hyllar Koran bränning . Mins Kristalnatten,====
Citera
2023-09-15, 06:31
Medlem
Förtroendet för Kristersson dalar i Novus nya mätning, ned ytterligare 4%. Förtroendet för Åkesson har gått ned 10% på ett år

https://novus.se/valjarforstaelse-arkiv/partiledarfortroende-september-2023/
Citera
2023-09-15, 06:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Regeringen idag sitter med mycket skit som de ska ta hand om.

- Vi har en inflation i hela världen där nu räntor, energipriser och matpriser ökar då vår krona dessutom rasat.
- Vi har ett krig i Ukraina som ställer till det.
- Vi har ett gängkrig och en invandring som är ohållbar, detta har S sagt att de skulle lösa men bara gjort det värre under sina åtta år bara för att de är för stolta så de inte kan säga att SD:s varningar för 15 år sen stämde.
- Vi har en energikris som S och MP skapat med deras krav på kärnkraftsnedläggning.

Det är inte så konstigt att regeringen tappar förtroende men jag gissar att hade S, MP och C fortsatt att styra landet så hade skiten varit ännu värre.

Jag ger gärna vår nuvarande regering dessa tre år på sig att få lite ordning på landet. Att laga något som inte servats på åtta år är inte något man gör på ett år. Absolut inte när ett antal andra kriser sker samtidigt.
Citera
2023-09-15, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Regeringen idag sitter med mycket skit som de ska ta hand om.

- Vi har en inflation i hela världen där nu räntor, energipriser och matpriser ökar då vår krona dessutom rasat.
- Vi har ett krig i Ukraina som ställer till det.
- Vi har ett gängkrig och en invandring som är ohållbar, detta har S sagt att de skulle lösa men bara gjort det värre under sina åtta år bara för att de är för stolta så de inte kan säga att SD:s varningar för 15 år sen stämde.
- Vi har en energikris som S och MP skapat med deras krav på kärnkraftsnedläggning.

Det är inte så konstigt att regeringen tappar förtroende men jag gissar att hade S, MP och C fortsatt att styra landet så hade skiten varit ännu värre.

Jag ger gärna vår nuvarande regering dessa tre år på sig att få lite ordning på landet. Att laga något som inte servats på åtta år är inte något man gör på ett år. Absolut inte när ett antal andra kriser sker samtidigt.

Men det var ju främst sossarnas politik med att locka hit all världens analfabeter och blatte-avskum som är orsaken till den skenande kriminaliteten!
Begriper inte varken hur sossarna kan slingra sig från detta, eller varför inte nuvarande regering framhåller detta helt solklara faktum?
Visserligen så var Reinfeldt nästan lika god kålsupare som Löfven, men nuvarande moderater har ju tagit kraftigt avstånd mot dåvarande moderat-packets krameri av blattar!
Citera
2023-09-15, 07:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men det var ju främst sossarnas politik med att locka hit all världens analfabeter och blatte-avskum som är orsaken till den skenande kriminaliteten!
Begriper inte varken hur sossarna kan slingra sig från detta, eller varför inte nuvarande regering framhåller detta helt solklara faktum?
Visserligen så var Reinfeldt nästan lika god kålsupare som Löfven, men nuvarande moderater har ju tagit kraftigt avstånd mot dåvarande moderat-packets krameri av blattar!

Reinfeldt körde sitt ”öppna era hjärtan” tal den 16 augusti 2014, en månad senare styrde han inte längre sverige och hoppade dessutom av som partiledare för M.

M har absolut varit med och skapat detta kaos men S, MP och resten av sjuklövern var inte sena att hänga på och mycket av det gjordes bara för att hålla SD på fel sida. Problemet var bara att folket inte riktigt höll med och det gjorde att SD istället gick framåt.
Jag gissar att hade de andra partierna lyssnat och begrundat vad Jimmie och SD sa och redan då istället för att skrika om nazism och rasist så hade SD idag varit ett skuttparti runt 4-5% om de ens varit kvar. Sverige hade samtidigt också sluppit en del av de problem vi har idag i vårt land.

Jag säger inte att SD har rätt i alla frågor men just när de varnade om hur det kommer bli i sverige om vi släpper in alla invandrare så är det jävligt svårt att säga att de hade fel.

Redan i partiprogrammet från 1998 belyser SD kommande problem som vi nu sen många år har.

Läs två första styckena på sid 2. Gick inte att kopiera in dessa hit från telefonen.

https://snd.gu.se/sv/vivill/file/sd/p/1989/pdf
Citera
2023-09-15, 11:28
Medlem
Lumbagos avatar
Nyheteridag / Sentio september
Mätperiod 7 - 12 september:

S: 37,2 -0,6

SD: 20,8 +2,7

M: 17,3 -0,4

V: 8,6 -1,3

MP: 4,2 -0,9

KD: 4,1 +0,7

C: 3,8 -0,6

L: 2,8 +0,8

Övriga: 1,3
Citera
2023-09-15, 14:02
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Nyheteridag / Sentio september
Mätperiod 7 - 12 september:

S: 37,2 -0,6

SD: 20,8 +2,7

M: 17,3 -0,4

V: 8,6 -1,3

MP: 4,2 -0,9

KD: 4,1 +0,7

C: 3,8 -0,6

L: 2,8 +0,8

Övriga: 1,3

S+V+Mp på precis 50,0%, med andra ord, trots tillbakagång. Och L och C ut. Det ser lovande ut. Bara nu kådisjävlarna kunde åka ut också, så kanske man kan börja återfå något slags civilisation.
Citera
2023-09-15, 15:13
Medlem
Ska bli exceptionellt intressant att se om det inhemska kriget ger någon effekt nästa opinionsundersökning. En döddskjutning om dagen med kurder,greker,somalier osv som huvudrollsinnehavarna. I synnerhet verkar nu inte ens universitetstaden Uppsala, Vasastan och Hägersten komma undan.

Kan inte tänka mig att någon annan än SD gynnas utav detta.
Citera
2023-09-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Ska bli exceptionellt intressant att se om det inhemska kriget ger någon effekt nästa opinionsundersökning. En döddskjutning om dagen med kurder,greker,somalier osv som huvudrollsinnehavarna. I synnerhet verkar nu inte ens universitetstaden Uppsala, Vasastan och Hägersten komma undan.

Just SD är väldet enda partiet som har rent mjöl i påsen historiskt sett, när det gäller den blatte-relaterade kriminaliteten.
Sossarna däremot är de allra mest skyldiga, med att locka hit skitfolk av alla de slag!
Citera
2023-09-16, 15:57
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987

Dubbelt. Allting har två sidor. Väljarna kan mycket väl tycka att Sverigedemokraterna sitter med armarna i kors och inte göra någonting för att lösa problemen nu när de har chansen. Dessutom minns kanske väljarna att det var Socialdemokraterna som stramar åt invandringen medan det var regeringen Reinfeldt det Kristersson ingick som minister som lät invandringen vara fri i princip. Så det är svårt att förutsäga exakt till väljarna resonerar. Det får man se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in