14 september 09:54, Skottlossning, misstänkt, Norrköping
Misstänkt skottlossning mot lägenhetsdörr i Hageby.
08:39 Polis larmades till Hageby, Norrköping, med anledning av att inringare hört minst en smäll som uppfattats som skottlossning.
Polis på plats har genomfört en kontroll av området och anträffat skotthål i en lägenhetsdörr till en bostad. Ingen person har skadats och polis arbetar med att fånga upp vittnen, säkra brottsplatsen samt letar efter misstänkt/misstänkta gärningspersoner.
08:55 En förundersökning gällande försök till mord har inletts.
09:03 Brottsplatsen har spärrats av för en teknisk undersökning.
10:25 En hundförare har anlänt till platsen för spår- och saksök. Dörrknackning kommer genomföras i området och polis kontrollerar också om någon kamera i närheten kan ha filmat något av intresse.
Avspärrningar verkar vara kring Plåtslagaregatan 17 och 51 (2 olika hus bredvid varandra). Specifikt port 51 ser ut att vara enskilt avspärrat. Finns en person på lexbase på denna port, oklart om det är riktat mot denne.
Varit problem i området tidigare (nyligen). Anlagd brand i förråd vid husen mitt emot över parken, även skottlossning i parken/mot någon där om jag minns rätt.
Avspärrningar verkar vara kring Plåtslagaregatan 17 och 51 (2 olika hus bredvid varandra). Specifikt port 51 ser ut att vara enskilt avspärrat. Finns en person på lexbase på denna port, oklart om det är riktat mot denne.
Varit problem i området tidigare (nyligen). Anlagd brand i förråd vid husen mitt emot över parken, även skottlossning i parken/mot någon där om jag minns rätt.
Polisen har uppdaterat rubriceringen som försök till mord och även gått ut med information om att skottlosningen var mot en lägenhetsdörr, alltså inte porten/huset som blivit beskjutet.
TV4 Nyheterna rapporterar att detta har koppling till räven och att lägenheten som blev beskjuten är hem till en kvinna vars son var en av de fem som blev gripna i Turkiet precis.
Jag är osäker på om följande är kopplat men det har hänt fler incidenter under dagen i Norrköping:
Norrköpings tidning rapporterar om bråk på Hospitalsgatan, på samma gata bor en med bolagskoppling till ovan adress (51). I denna lägenhet är personen på lexbase skriven tillsammans med en kvinna i 50-års ålder. Behöver dock ej vara kopplat som sagt.
Vidare rapporteras om knivskärning i Hageby just nu. Ingen mer info finns att tillgå om det ännu i media.
Senast redigerad av Kiiingens 2023-09-14 kl. 17:42.
Handlar om Elv*r Mut*c. Exakt varför lämnar jag oklart just nu då jag inte fått information än, det kommer.
*=i
Om man kollar hans facebook bilder så ser han ut som den typiske nörden som är så långt ifrån kriminalitet som möjligt, en som var sådär väldigt konstig under uppväxten, men men skenet kan bedra om det du säger stämmer.
Om man kollar hans facebook bilder så ser han ut som den typiske nörden som är så långt ifrån kriminalitet som möjligt, en som var sådär väldigt konstig under uppväxten, men men skenet kan bedra om det du säger stämmer.
Håller med , vän med adn*n osm*novic vars namn figurerat tidigare, men kan vara släkt band iof. *=a
Åklagare har anhållit fyra personer för inblandning i en skjutning i Norrköping i går förmiddag.
På förmiddagen i går den 14 september inträffade en skjutning i ett bostadshus i Norrköping. Senare samma dag greps fyra personer och de anhölls ca kl. 17.30, samtliga på sannolika skäl misstänkta för försök till mord och grovt vapenbrott.
– I dag har jag begärt att tingsrätten ska förordna försvarare till de misstänkta. När det är gjort kommer de att förhöras, förhoppningsvis i eftermiddag, säger chefsåklagare Torsten Angervåg som tillfälligt leder utredningen.
Eftersom utredningen är i ett mycket tidigt skede kan ingen ytterligare information lämnas för närvarande. När mer information finns kommer en uppdatering.
Skotten ska enligt uppgifter till TV4 Nyheterna ha riktats mot en kvinna som är mamma till en man som kopplas till Rawa Majid, som är känd som ”Kurdiske räven”.
Mannen i fråga vars mammas hus besköts i Norrköping skall vara en av de 5 som greps i Istanbul.
Citat:
Kvinnans son är en av fem män som gripits i Turkiet efter en skottlossning i Istanbul den 6 september. De fem personerna ska avlossat skott efter att en adress som kopplas till ”Kurdiska räven” blivit beskjuten av en man på moped.
Ska tydligen vara en beställning från Kurdiska Räven
Måste vara tvärtom?
Citat:
Kvinnans son är en av fem män som gripits i Turkiet efter en skottlossning i Istanbul den 6 september. De fem personerna ska avlossat skott efter att en adress som kopplas till ”Kurdiska räven” blivit beskjuten av en man på moped.
Känns som allt det som skett i Norrköping kan hänga ihop. Skjutning i Hageby tidigare, skjutning mot porten på Smedjegatan och bomben mot vad vi tror adnan osmanovic. Skulle inte förvåna om dom gripna i Turkiet är alla från Norrköping. Elvir vet vi har hängt med alla de som fått sina portar, hus osv spränga och skjutna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!