Kan väl föra hans senaste instagram-inlägg till handlingarna, antar jag:
Citat:
P4 Sjuhärad har nu skickat ut en rättelse där de ber om ursäkt för att de publicerade en felaktig sakuppgift om mig där de pekade ut mig som brottslig.
Skadan är dock redan skedd. Den ansvariga utgivaren valde dessutom först att vägra publicera en rättelse. Det var först när jag personligen upplyste honom om Journalistförbundets publicitetsregler som P4 Sjuhärad agerade. I samtalet uppfattade jag dock att den ansvariga utgivaren försökte villkora rättelsen i utbyte mot en intervju.
En intervju som de alltså önskade genomföra så att jag skulle kunna försvara mig mot deras publicering. En publicering som i sin tur var totalt felaktig och bygger på ryktesspridning från Samnytt.
Jag är otroligt upprörd och ledsen över att jag pekats ut på det här sättet av de största lokalmedierna i min egen hemstad. Jag kommer nu att gå vidare med andra åtgärder. Inte minst mot Borås Tidning som ursprungligen publicerade Samnytts uppgifter. Detta ska trots allt aldrig behöva drabba någon annan.
Är det möjligt att ha offerkomplex, narcissism, mytomani, paranoia och Aspergers som multidiagnos på samma gång? Allt detta på grund av en tårta...