2023-09-14, 23:41
Medlem
https://www.jo.se/jo-anmalan/formular-for-jo-anmalan/
2. Mot vem riktas anmälan

Myndighet och ev. tjänsteman som anmälan riktar sig mot *

3. Beskriv ärendet

Beskriv vad som hände och när det ägde rum *
Anmälarens syn på händelsen *
Citera
2023-09-14, 23:45
Medlem
När började människosmugglare släppas in på polisutbildning?
Citera
2023-09-14, 23:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Hur det än går kommer JO att se över polisens agerande med smugglarens brott och både polisen och smugglaren kommer att gå till granskning.
Vad är det för smuggling du skriver om?
Citera
2023-09-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det går förstås att göra en JO-anmälan men jag kan lova att JO kommer att avfärda anmälan med hänvisning till åklagarens beslut. (Prova själv om du har tid och lust). Det är så det fungerar i Sverige. Det är så bisarrt att Franz Kafka skulle blekna.
Vilken pajas du är, ta inte så du kvävs.
Sådana här incidenter händer dagligen och polisen har rätt att göra en bedömning i varje enskilt fall och ge en varning eller böter. Inget konstigt. Att du som en sd-tomte upprörs har säkert inget att göra att göra med att du är en sd-tomte som får betalt av SD för dygnspridande.
Härlig doft sprider sej, ta nu fram banjon och snickarbyxorna och halmhatten och lira en hillbilly låt.
Citera
2023-09-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vad är det för smuggling du skriver om?

Han betalade människosmugglare för att komma hit liksom resten av hans familj och patrasket består av smugglare.
Citera
2023-09-14, 23:49
Avslutad
Citat:
Korruption är detta. Kan någon JO anmäla både smugglaren och polisen för detta?

https://www.jo.se/jo-anmalan/formular-for-jo-anmalan/

Varför anmäler du inte själv?
Citera
2023-09-14, 23:51
Avslutad
Sverige är redan en kommunistisk diktatur.

Bra gjort av sossarna att sälja ut Sverige till islamisterna.
Citera
2023-09-14, 23:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Vilken pajas du är, ta inte så du kvävs.
Sådana här incidenter händer dagligen och polisen har rätt att göra en bedömning i varje enskilt fall och ge en varning eller böter. Inget konstigt. Att du som en sd-tomte upprörs har säkert inget att göra att göra med att du är en sd-tomte som får betalt av SD för dygnspridande.
Härlig doft sprider sej, ta nu fram banjon och snickarbyxorna och halmhatten och lira en hillbilly låt.
Dina efterblivna påhopp biter inte på mig.
Visa det lagrum som stöder det du påstår. (Tips: Det finns inte.)
Citera
2023-09-14, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Varför anmäler du inte själv?

Om ingen annan gör det så får jag göra det imorgon när jag är på kontoret på Stockholms polishus.
Citera
2023-09-14, 23:53
Medlem
fluff995s avatar
Kan väl föra hans senaste instagram-inlägg till handlingarna, antar jag:

Citat:
P4 Sjuhärad har nu skickat ut en rättelse där de ber om ursäkt för att de publicerade en felaktig sakuppgift om mig där de pekade ut mig som brottslig.

Skadan är dock redan skedd. Den ansvariga utgivaren valde dessutom först att vägra publicera en rättelse. Det var först när jag personligen upplyste honom om Journalistförbundets publicitetsregler som P4 Sjuhärad agerade. I samtalet uppfattade jag dock att den ansvariga utgivaren försökte villkora rättelsen i utbyte mot en intervju.

En intervju som de alltså önskade genomföra så att jag skulle kunna försvara mig mot deras publicering. En publicering som i sin tur var totalt felaktig och bygger på ryktesspridning från Samnytt.

Jag är otroligt upprörd och ledsen över att jag pekats ut på det här sättet av de största lokalmedierna i min egen hemstad. Jag kommer nu att gå vidare med andra åtgärder. Inte minst mot Borås Tidning som ursprungligen publicerade Samnytts uppgifter. Detta ska trots allt aldrig behöva drabba någon annan.

Är det möjligt att ha offerkomplex, narcissism, mytomani, paranoia och Aspergers som multidiagnos på samma gång? Allt detta på grund av en tårta...
Citera
2023-09-14, 23:57
Avslutad
Citat:
Om ingen annan gör det så får jag göra det imorgon när jag är på kontoret på Stockholms polishus.

Hedervärt. Tror du chansen ökar till utredning om flera anmäler?
Citera
2023-09-15, 00:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Kan väl föra hans senaste instagram-inlägg till handlingarna, antar jag:

Är det möjligt att ha offerkomplex, narcissism, mytomani, paranoia och Aspergers som multidiagnos på samma gång? Allt detta på grund av en tårta...
Kan det finnas någon möjlighet att han faktiskt har rätt och är oskyldigt anklagad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in