Flashback bygger pepparkakshus!
2023-09-14, 21:18
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorlander
Jag reagerar på det där om avvikande dna som något slags bevis. Varför skulle aliens överhuvudtaget ha dna som är uppbyggt på samma sätt med samma baspar som livet på jorden?

Googla Panspermia.
Citera
2023-09-14, 21:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
det är mer eller mindre omöjligt att ha en seriös och intellektuell diskussion i ämnet utan att människor börjar prata älvor och troll[/b] i samma mening.

Jag tror att svårigheten snarare består av att intellektuella människor tycker det är skämmigt att förknippas med ufo-retards. Så du blir begränsad till att konversera med folk som är lika dumma som du själv.

Citat:
Ett exempel på denna programmering är hur accepterar det är att prata om olika astronomiska fenomen vi har väldigt lite substans kring[/b], men som är allmänt "accepterat". t.ex svarta hål, big bang, supernovor,

Vi HAR sett både svarta hål och supernovor

Citat:
En annan är Darwins Evolutionslära, som ännu inte är bevisad[/b], men som de flesta tar som sanning, även om de inte kan bevisa det själva, förstå det eller argumentera kring de fyndigheter som gjorts som helt motstrider denna teori.

Jo, den är bevisad i all praktisk mening av ordet.

Citat:
En tredje är partikelfysik, där en grupp människor fick Nobelpris för att de bevisade existensen av Higgs-Boson[/b], trots att denna upptäckt inte skulle klara i närheten av den vetenskapliga bevisning NASCA ALIENS har genomgått - Ingen bryr sig.

Citat:
Skepsism som existerar kring UFO är förståelig. Mindre förståeligt är hur denna skepsism inte existerar i en rad andra ämnen där bevisgraden är ännu lägre.

Senast redigerad av Fiffiniffi 2023-09-14 kl. 21:36.
Citera
2023-09-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
https://m.youtube.com/live/AiXnkTgBem4?si=1L2VJbU5smzpH8ke
2h28min in ungefär visas "aliens" upp.

Verkar som det visades på och av kongressen så känns rätt legitimt såhär fyra på morgonen.
Jag kan dock inte spanska och cc verkar inte funka ännu.
Edit: Haim Moussa är tyvärr med.

En två år gammal video som går igenom hur man kan ha fejkat mumierna. https://m.youtube.com/watch?v=-DmDHF6jN9A
Det är en självutnämnd foliehatt som visar upp fake aliens, har sett den här snubbe förut i någon foliehatt dokumentär.
Det är INTE en ledamot i kongressen som visar up dom.
Citera
2023-09-14, 22:13
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Det är en självutnämnd foliehatt som visar upp fake aliens, har sett den här snubbe förut i någon foliehatt dokumentär.

Japp, tråden borde passa bättre i konspirationsteorier. TikTok generationen är så förbaskat korkade att man tror på sånt här trams. Skolan hänger inte med i svängarna med att utbilda ungarna i källkritik.
Med det sagt betyder det inte att det är mycket möjligt att vi får besök av diverse intelligent liv från andra himlakroppar.
Citera
2023-09-14, 22:22
Medlem
Citat:

Ungefär så ja, han är journalist till yrket men också någon slags ufologist. Lite känd för att tro stenhårt på alla konspirationsteorier som någonsin presenterats utan att rannsaka/vara skeptisk till något.

En nyttig idiot som pushar agendan åt rätt håll får man väl ändå säga om karln.
Citera
2023-09-14, 22:31
Medlem
nämen den 123413123413123123123 versionen av gubbar bland molnen var inte på riktigt, bara 200000 år utan bevis och miljarder människor tror fortfarande det är på riktigt och deras bok är bäst osv.
Citera
2023-09-14, 22:32
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:

Utfrågningen organiserades av blivande guvernören Sergio Gutiérrez Luna, som är politiker inom det styrande Morena-partiet. Gutiérrez Luna meddelade att kongressen ännu inte tagit ställning till teorierna som presenterats, men underströk betydelsen av att lyssna på ”alla röster och åsikter”. - Från Expressen idag

Kongressen är alltså öppna i frågan - Till skillnad från majoriteten av alla tomtar på Flashback
Citera
2023-09-14, 22:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Är vi ensamma i universum? Antagligen inte...

Finns alien? Antagligen. På jorden. Kanske.

Fatta hur stort universum är. Att det finns liv är vi vårt eget bevis för.

Att universum är stort betvivlar jag ikke. Även om jag ibland får för mig att jag bara är en del av en stor datasimulering o att gud är en överviktig o uttråkad 14 åring som sitter i sin mammas källare.

Men att det finns liv någonstans i oändligheten är helt troligt. Frågan är snarare hur vanligt det är. O vad krävs för att det ska bli så pass intelligent som vår ras?

Är biologiska varelser kapabla att färdas långt? Eller är det bara ”odödliga” AI i syntetiska kroppar som klarar avstånd, tid o miljö?

Skulle dessa äggldlor vara äkta. Så är det en sensation…
Citera
2023-09-14, 22:55
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Om dom nu hade hittat mumifierade aliens på riktigt, Hur skulle du välja att dom såg ut?

Ingen aning hur jag skulle vilja att en mumifierad alien såg ut. Inte direkt något jag går runt och grubblar på om man säger så.

Dum fråga för dumt svar.
Citera
2023-09-14, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bledsater
https://m.youtube.com/live/AiXnkTgBem4?si=1L2VJbU5smzpH8ke
2h28min in ungefär visas "aliens" upp.

Verkar som det visades på och av kongressen så känns rätt legitimt såhär fyra på morgonen.
Jag kan dock inte spanska och cc verkar inte funka ännu.
Edit: Haim Moussa är tyvärr med.

En två år gammal video som går igenom hur man kan ha fejkat mumierna. https://m.youtube.com/watch?v=-DmDHF6jN9A

De visades inte upp av kongressen utan av en tomte (journalist) vid namn J*mie Mus*n (*=a) inför kongressen, stor skillnad!

Tomten har gjort samma försök flera år sedan med en annan mumie som visat sig vara falsk.. han har förmodligen gått under jorden ett par år läst kritiken, grävt upp lamaben och klistrat ihop denna skrattretande "Alien" för att precis som alla andra journalister få likes och sälja löpsedlar oavsett om det är sant eller falskt.
Citera
2023-09-14, 23:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Att universum är stort betvivlar jag ikke. Även om jag ibland får för mig att jag bara är en del av en stor datasimulering o att gud är en överviktig o uttråkad 14 åring som sitter i sin mammas källare.

Men att det finns liv någonstans i oändligheten är helt troligt. Frågan är snarare hur vanligt det är. O vad krävs för att det ska bli så pass intelligent som vår ras?

Är biologiska varelser kapabla att färdas långt? Eller är det bara ”odödliga” AI i syntetiska kroppar som klarar avstånd, tid o miljö?

Skulle dessa äggldlor vara äkta. Så är det en sensation

Svar på det fetade. Vi är inte ens intelligenta. På 100 år har vi precis börjat vår utveckling. Myrsteg.

Biologiska varelser, aliens eller vad vi nu kallar dem, reser inte linjärt. De tar sikte på revor i multiversum.

Äkta eller, de finns säkert i vår närhet på ett eller annat sätt. Människan tror vi kan bidraga med något. Men ”något” behövs inte i deras värld. Vi är för dumma helt enkelt. Vi brukar inte fråga myrorna om råd. På den nivån ligger skillnaden. Minst.
Senast redigerad av Mullret 2023-09-14 kl. 23:39.
Citera
2023-09-14, 23:15
Medlem
Oseriösa nyheter. När började världens största kokainexportör generera pålitliga nyheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in