Citat:
Ursprungligen postat av
Amelia2023
At det er en helt fremmed fyr som plutselig dukket opp på hytta for å ta Jonas, har jeg vanskelig for å tro. Noen som vet om de som eier hytta har familie eller slekt på Rena? Noen av gutta på lista som har forbindelse til Rena, f.eks fra militæret eller jobb?
Hvis det er et bestillingsdrap fra organsierte kriminelle som ville drepe JH, så
bruker de mest sannsynlig en som ikke kjenner offeret fra før. Vil jeg tro.
Citat:
Ursprungligen postat av
Villvandrer
Samme tenkte jeg.
Dette forteller oss egentlig en hel del om miljøet som står bak bestillingen. For det første er det svært sjelden at nasjonalitet krysser i disse miljøene. Det vil si; pakistanerne ville brukt en pakistaner til å utføre drapet. Litauerne ville brukt en litauer. Her er det en nordmann som antagelig har utført drapet - ergo står det et norsk miljø bak.
Så; hvilket norsk miljø står bak?
Jeg tviler på at HA eller bandidios har brukt en smågærning fra hedmarken til å utføre dette. Valg av "leiemorder" minner mer om Lanes saken. Så en mellomting kanskje, mellom Lanes miljøet og bandidos..? Og da lander vi vel på miljøet rundt JAH i Hønefoss, eller..?
Er kanskje en overlapping av miljøer her, vil tro litauiske narkofolk f.eks. selger mest
av dopet sitt til nordmenn. Så har man ofte et par av kundene som ikke betaler, slik
at de må gjøre gjentjenester for å dekke inn gjelda. Siktede hadde vel gjort et våpentyveri
av samme årsak tidligere. I tillegg har han etter sigende rykte på seg for å være ustabil.
Så kan hende det er det som ligger bak. Vi får se.