Citat:
Ursprungligen postat av
Duvlort
Tidigare har vi ju Lex Özz Nujen: -Fråga min svåger!

På tal om Özz Nujen: Vänsternätverket tillämpar Nujen-försvaret, dvs att anfall är bästa försvar. Motangrepp på nyhetsplats från tidningen Arbetet:
Citat:
Skamligt när P4 Sjuhärad återpublicerar högerextrema rykten om Nadim Ghazale
Public Service gör sig till nyttig idiot för den högerextrema sfären, skriver Johannes Klenell.
KOMMENTAR. När P4 Sjuhärad igår rapporterade att polisen, författaren och sommarprataren Nadim Ghazale ska ha sluppit straff efter att ha kört över 30 km i timmen för fort på 70-väg i Borås var jag tvungen att söka källan.
Det visade sig vara SD-kopplade sajten Samnytt som låg bakom nyheten om fortkörningen.
...
Av vad man kan se har polischefen agerat fullt korrekt och upprättat en anmälan baserad på ett rykte om att tjänstefel begåtts – åklagaren har följt upp detta men då ingen mer information fanns så har ärendet lagts ned.
Hur det är "högerextrema rykten" när Arbetet själva konstaterar att både anmälan och nedlagd utredning finns dokumenterat vet jag som vanligt ej. Antar att det är fördjupningen om tårterbjudande osv som avses - källorna som uppgav till Samnytt att folk är rädda för Ghazale på polishuset har ju
inte återgivits av P4*.
Att haka på och själva försöka få ut dokumenten för att gå till grunden med hur det förhåller sig, gör Arbetet ej. Bra på ett sätt - lämna den riktiga journalistiken åt tidningar som Samnytt, som faktiskt behärskar det.
https://arbetet.se/2023/09/14/skamligt-nar-p4-sjuharad-aterpublicerar-hogerextrema-rykten-om-nadim-ghazale/
*P4 Sjuhärad verkar för övrigt ha uppdaterat sitt inslag -igen-. Nu meddelar P4 att lokalpolisområdeschef Mattias Ramsö själv uppgivit för P4 Sjuhärad att anmälan gjorts, samt att den gällde just Ghazale. Särskilda åklagarkammaren bekräftar också för P4 att utredningen lagts ned, precis som Samnytt var först med att rapportera. Andra källor inom Boråspolisen uppger även till P4 att händelsen är allmänt känd på polishuset. Men thanks for playing, Arbetet.