2023-09-14, 11:59
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Exakt!

Min kollega förlorade körkortet i förrgår. Körde för fort.
Där var det inget att sätta emot. 90 km/h på en tom 70 sträcka.
Det är bara för honom fortsätta köra, det hade jag gjort. Sedan hade jag hänvisat till detta om jag blivit gripen igen. Jag har tagit körkort, och bara för att ni stulit det innebär det inte att jag inte kan köra bil.
Citera
2023-09-14, 12:08
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Det är bara för honom fortsätta köra, det hade jag gjort. Sedan hade jag hänvisat till detta om jag blivit gripen igen. Jag har tagit körkort, och bara för att ni stulit det innebär det inte att jag inte kan köra bil.
Kostar ju pengar också. Han fick 3k i böter. Olovlig körning ger också böter.
Citera
2023-09-14, 12:09
Medlem
"Vänsterpolis" ??? Vad skall de hitta på härnäst ? Vad säger "man" i så fall om nuvarande
ordföranden för SSU ???
Citera
2023-09-14, 12:11
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort

Tidigare har vi ju Lex Özz Nujen: -Fråga min svåger!

På tal om Özz Nujen: Vänsternätverket tillämpar Nujen-försvaret, dvs att anfall är bästa försvar. Motangrepp på nyhetsplats från tidningen Arbetet:

Citat:
Skamligt när P4 Sjuhärad återpublicerar högerextrema rykten om Nadim Ghazale
Public Service gör sig till nyttig idiot för den högerextrema sfären, skriver Johannes Klenell.

KOMMENTAR. När P4 Sjuhärad igår rapporterade att polisen, författaren och sommarprataren Nadim Ghazale ska ha sluppit straff efter att ha kört över 30 km i timmen för fort på 70-väg i Borås var jag tvungen att söka källan.

Det visade sig vara SD-kopplade sajten Samnytt som låg bakom nyheten om fortkörningen.

...

Av vad man kan se har polischefen agerat fullt korrekt och upprättat en anmälan baserad på ett rykte om att tjänstefel begåtts – åklagaren har följt upp detta men då ingen mer information fanns så har ärendet lagts ned.

Hur det är "högerextrema rykten" när Arbetet själva konstaterar att både anmälan och nedlagd utredning finns dokumenterat vet jag som vanligt ej. Antar att det är fördjupningen om tårterbjudande osv som avses - källorna som uppgav till Samnytt att folk är rädda för Ghazale på polishuset har ju inte återgivits av P4*.
Att haka på och själva försöka få ut dokumenten för att gå till grunden med hur det förhåller sig, gör Arbetet ej. Bra på ett sätt - lämna den riktiga journalistiken åt tidningar som Samnytt, som faktiskt behärskar det.

https://arbetet.se/2023/09/14/skamligt-nar-p4-sjuharad-aterpublicerar-hogerextrema-rykten-om-nadim-ghazale/

*P4 Sjuhärad verkar för övrigt ha uppdaterat sitt inslag -igen-. Nu meddelar P4 att lokalpolisområdeschef Mattias Ramsö själv uppgivit för P4 Sjuhärad att anmälan gjorts, samt att den gällde just Ghazale. Särskilda åklagarkammaren bekräftar också för P4 att utredningen lagts ned, precis som Samnytt var först med att rapportera. Andra källor inom Boråspolisen uppger även till P4 att händelsen är allmänt känd på polishuset. Men thanks for playing, Arbetet.
Senast redigerad av fluff995 2023-09-14 kl. 12:29.
Citera
2023-09-14, 12:25
Medlem
UndeadNinjas avatar
Nu tycker jag att alla som åker fast för fortkörning bara tar och hänvisar till att Nadim Ghazale straffas inte för det brottet så då behöver inte någon annan heller göra det. För inte ska väl Nadim Ghazale slippa undan straff medans andra kan få allvarliga konsekvenser som kraftiga böter och indraget körkort?

Det är ju så det fungerar i korrupta bananrepubliker.
Citera
2023-09-14, 12:51
Medlem
- Hem till familjen!

Blir mitt standard svar, istället för

-Inga kommentarer 😂😂😂
Citera
2023-09-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Samma om det är barn till polis m.m.
Har en vän hans pappa är hög chef inom polisen i en storstad, en gång blev vi stoppade när han körde för snabbt (tillräckligt för att bli av med kortet)och det första polisen frågade när han tog körkortet var har du någon relation till namn på hans pappa då det var samma ovanliga efternamn.
När han sa det är min pappa så sa polisen okej vi stryker detta ha en fin kväll.

Så detta förekommer ofta.

har upplevt detsamma, dock kopplat till bygglov och kommunpolitik.

svennar lever i villfarelsen att Sverige på något sätt skulle vara den moderna civilisationens högborg, fritt från korruption, övervakning och orättvisa. i själva verket lever vi i en representativ demokrati utan tjänstemannaansvar - med andra ord en skendemokrati. vidare är folkets röst försumbar, och ingen vid makten behöver ens bry sig om vad lejonparten svennar tycker, för de styrande vet att svenne bara kommer klaga lite i fikarummet, och sen fortsätter han i samma spår som innan. precis alldeles oavsett vad som hänt eller vad som gäller.

sverige är ett dåligt skämt. eller, snarare, en polerad hög med avföring, där vi kollektivt låtsas som att vi glänser och är åtråvärda, när sanningen lutar närmare åt den andra polen. hujedamig!!
Citera
2023-09-14, 13:17
Medlem
För svennebanan är fortkörning värre än mord, det är så absurt. Ändå har svennebanan NOLL trafikdiciplin. Man kan inte lämna plats åt blåljus vid köbildning, man slökör i mittfilen eller t om snabba filen, osv osv.

Hur många av alla dödsolyckor sket pga att någon kör 30-50 km/h över 90 på halvtom motorvägen en torr, klar dag? En minoritet helt säkert.

Autobahn har inte så enormt mycket bättre vägar ändå har jag kunnat köra 180-200 där i tiotals år utan problem.

Svenskar är bönder. Dom är förståndshandikappade bönder och svensk polis kan inte göra annat än att jaga fortkörare. Det är det enda de duger till i detta kriminella skitland.

Alla som försvarar svensk polis är svagsinta, lättmanipulerade nollor.
Citera
2023-09-14, 13:27
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
- Hem till familjen!

Blir mitt standard svar, istället för

-Inga kommentarer 😂😂😂

Japp ska man hem till familjen gäller inte hastighetsgränser längre
Citera
2023-09-14, 13:40
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soflor
Rapporteftergift skall fortfarande dokumenteras.

Aha, intressant så verkar ej ha skett.
Citera
2023-09-14, 13:44
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Prövotid.

Under prövotid bedöms man på samma sätt som andra bilister som inte har prövotid. Enda skillnaden är att man måst göra om uppkörning + teori vid indraget körkort.
Citera
2023-09-14, 13:50
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Under prövotid bedöms man på samma sätt som andra bilister som inte har prövotid. Enda skillnaden är att man måst göra om uppkörning + teori vid indraget körkort.
Okej. Sverige är korrupt och orättvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in