2023-09-14, 06:22
Medlem
Ann Heberlein vill förbjuda media att spela in intervjuer och sända i media, i alla fall alla intervjuer med henne själv. Just i hennes eget fall beror det naturligtvis på hennes dubbla personligheter och det i sin tur innebär att hon aldrig vet vem av hennes personligheter som svarar på frågorna, och det kan ju
sedan bli pinsamt.

https://www.svd.se/a/9zAmWM/ann-heberlein-om-fas-3-sr-sander-samtalet-mot-min-uttryckliga-vilja

Ann Heberlein arbetar som stabschef för för det borgerliga Treklöverstyret i Region Skåne, och är därför ansvarig för alla presskontakter för det politiska styret i Region Skåne
Citera
2023-09-14, 06:31
Medlem
Det smartaste man kan göra om en journalist ringer är att lägga på luren och hänvisa till sin pressansvarig.

Det finns inte längre någon plats för samtal mellan politiker och medier. Det är enbart misstolkning och uthängning som gäller.
Citera
2023-09-14, 06:41
Medlem
Politiker ska ställas emot väggen och konfronterad. Angående bandade samtal så ska de kunna publiceras förutsatt att de inte klipper och klistrar, om det inte är humor och helt uppenbart.
Vill man inte prata med någon så lägger man på
Citera
2023-09-14, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.korrekt
Det smartaste man kan göra om en journalist ringer är att lägga på luren och hänvisa till sin pressansvarig.

Det finns inte längre någon plats för samtal mellan politiker och medier. Det är enbart misstolkning och uthängning som gäller.

Så gör jag alltid.
Citera
2023-09-14, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Ann Heberlein vill förbjuda media att spela in intervjuer och sända i media, i alla fall alla intervjuer med henne själv. Just i hennes eget fall beror det naturligtvis på hennes dubbla personligheter och det i sin tur innebär att hon aldrig vet vem av hennes personligheter som svarar på frågorna, och det kan ju
sedan bli pinsamt.

https://www.svd.se/a/9zAmWM/ann-heberlein-om-fas-3-sr-sander-samtalet-mot-min-uttryckliga-vilja

Ann Heberlein arbetar som stabschef för för det borgerliga Treklöverstyret i Region Skåne, och är därför ansvarig för alla presskontakter för det politiska styret i Region Skåne

Citera gärna ur det låsta artikeln så vi som inte betalar förstår vad du menar med ”dubbla personligheter” osv. Att vilja vara med i satirprogram känns annars fullt förståeligt. På dig låter det som att hon anser att inga intervjuer, stämmer det?
Citera
2023-09-14, 07:05
Avslutad
Det mest rimliga är väl snarare att man görbjuder medier att fultolka genom att de endast tillåts publicera intervjuer, bilder, filmer mm oredigerade. Inga ihopklippta egna påhitt för att förvränga, ta ur sitt sammanhang eller avsiktligt förleda osv.

Om så ändå sker så förlorar de sin ”press-status”, den som idag ger dem så mycket frihet och rättigheter jämförelsevis.

Man måste komma ihåg att ”media” idag antingen är 100% komersiell verksamhet (och borde omfattas av samma villkor som all anna kommersiell verksamhet) och/eller skattefinansierad och skall då inte få vilseleda, ljuga, insinuera eller ta politisk ställning mer än vad ett sjukhus eller någon annan skattefinansierad verksamhet i allmänhetens tjänst får.
Citera
2023-09-14, 07:14
Medlem
nittinies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.korrekt

Nuförtiden finns ingen "lur" att lägga på.
Att "lägga på" luren först och sedan hänvisa till pressansvarig är ju en relativt oprövad metod.
Skrifver Ni medelst korrespondens ?
Hur ska uppringaren kunna känna till detta förfaringssätt, är Ni en tok/toka?
Citera
2023-09-14, 07:31
Medlem
whogivesafucks avatar
Varför tyckte hon hon behövde medverka i ett satirprogram?
Var nog fel "personlighet" som lufte luren den gången.
Citera
2023-09-14, 07:52
Medlem
Politiker är avlönade av medborgarna. Tredje statsmaktens uppgift är att granska politiker, oavsett konsekvenserna (konsekvensneutralitet).

Vill man inte bli granskad av media behöver man inte vara politiskt aktiv. Om man ändå vill hålla på med politik, utan att granskas av media, kan man vägra medverka (och alltså bli granskad utan att ge sin bild av vad som har hänt).
Citera
2023-09-14, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
sedan bli pinsamt.

Hon är bipolär, det är samma person som svarar, hon är inte schizofren.
Citera
2023-09-14, 08:40
Medlem
Jordgubbes avatar
Jag tycker hon har rätt att SR förstör för sig själva och andra, ur artikeln "Jag frågar honom om han håller på med någon sorts Hassangrej, men får undanglidande svar. Jag frågar om han bandar, men får inget svar. Jag tydliggör att jag inte ger samtycke till att medverka i deras sammanhang. Det visade sig att både Wallin och Palmlöf, utan min kännedom och utan att inhämta mitt medgivande, bandade samtalen med mig. Trots att jag mycket tydligt meddelat både programledarna och projektledaren att jag inte vill att de använder de bandade samtalen med mig sänds nu ett program i riksradio där jag hörs i ett samtal som jag utgick ifrån fördes mellan mig och den som ringde upp. Jag tycker att det är mycket fult, och jag tror att Sveriges Radios agerande riskerar att skada den nödvändiga tilliten mellan politiken och journalistiken och medborgarnas förtroende för public service. Är det rimligt ...".
Citera
2023-09-14, 09:03
Medlem
YP4XQs avatar
Politikerna - medborgarnas förlängda arm och demokratiskt valda personer - vill alltså inte bli varken granskade, ifrågasatta eller intervjuade av de de företräder?

Och så kör de med livvakter och skottsäkra bilar och tonade rutor--- Är de folkvalda eller är de inte?? Lol... Demokratin i väst, imploderar. På punkt efter punkt. Just för att politikerna inte företräder folket längre! De vill förbjuda oss från att kunna ta egna beslut och bestämma över våra egna pengar och liv, det är vad det går mot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in