2023-09-13, 23:09
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Har läst Samnytts konspiratoriska och spekulativa artikel. Låter föga trovärdigt.
Ja, så kan det ju vara. Samnytt har kanske bara hittat på alltihopa. De där anmälningarna kan de ha svängt ihop själva i Word eller liknande. Vi får väl se om Ghazale stämmer dem.
Citera
2023-09-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Har läst Samnytts konspiratoriska och spekulativa artikel. Låter föga trovärdigt.

Det finns vissa saker i Samnytts artikel som får det ringa klockor för mig, att det som står är sant.

Som att det "snackats mycket på polisstationen". Det är en sådan sak man kan kolla upp nämligen.
Likaså mejlen som skickats och som Samnytt fått kopia på.

Menar du att fotografierna också är falska?
Är mejlen inte äkta?
Har Mattias Ramsö inte varit involverad?

Så här står det i anmälan:
Citat:
Lokalpolisområdeschefen har ryktesvägen hört att en polispatrull under den 14/8-23 haft en trafikkontroll på rv 40 utanför Borås, och då underlåtit att rapportera [maskerat] för en hastighetsöverträdelse.

Ska vi tro det står något annat namn än Nadim Ghazale?

Men, jag kanske kan ha viss förståelse.
Brukar poliser dra körkort från andra poliser? Då skulle Nadim inte längre kunna köra polisbil.
Citera
2023-09-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
För oss som inte vill ge tomtarna på Samnytt mer klick än nödvändigt; hur kom det fram att Ghazale hade kört för fort och att kollegerna hade klickat bort kontrollen?

/AI

Men tillbaka i polishuset uppstår diskussioner kring hur situationen med Ghazale hanterats. De inblandade poliserna bestämmer att det rört sig om en ”felmätning”.
Det är flera i polishuset som pratar om Nadim Ghazale-händelsen. Och dagen därpå får Mattias Ramsö, chef för lokalpolisområde Borås, kännedom om händelsen dagen innan.

Kan det ha varit en felmätning?
Vad handlade snacket om?
Vad sa Ghazale exakt?

Det kommer vi aldrig få veta. Det finns nog skäl att anta att det som sagts till Samnytt inte är från en förstahandskälla utan en av många som hört "snacket". Det är nog svårt att undvika att det snackas om det, ifall det är så att Ghazale stoppats för fortkörning men man lät honom köra.

Nadim skriver själv så här:
Citat:
Det som är korrekt är att jag stoppades av en polisbil som körde upp bakom mig och blinkade för stopp, jag stannade och räckte ut mitt körkort från fönsterrutan men polisbilen körde upp jämsides med mig och körde sedan vidare. Jag har inte delgivits misstanke om brott och kunde därför självklart resa vidare när polisbilen körde vidare. Givetvis har jag inte heller erbjudit ”tårtor” till någon.

Kanske var det så det gick till?
En polisbil stannade honom för han körde för fort (oklart hur mycket). Nadim räckte ut körkortet, polisen insåg "shit, detta ser inte bra ut, vi skiter i det" och körde därifrån.
Varför skulle polisen stanna honom annars? och sen skita i det?

Det intressanta är vad som kommer ske nu. Ghazale skriver på sin facebook att han ska kontakta medieombudsmannen osv. Och vänsterjuristen Mårten Schultz, som är lika egotrippad som Ghazale, vill driva process.
Kommer medierna att stå upp för rätten att granska makthavare? Eller kommer de vika sig eftersom det först publicerades i Samnytt?
Spännande.

Kul att Samnytt fått ett scoop dock. Säger väl rätt mycket om polisens politiska ståndpunkter, om de först vänder sig till Samnytt.
Senast redigerad av grelin1999 2023-09-13 kl. 23:31.
Citera
2023-09-13, 23:26
Medlem
Rasism mot Nadim Ghazale, det är vad egentligen allt i denna historia handlar om.

Kört för fort, har han verkligen gjort det? Troligen inte. Kan det inte i stället vara högerextremt polisfolk som vill smutskasta Nadim? Det som Samnytt skrivit bör kanske ifrågasättas. Kan ju vara så att de skrivit sånt som inte stämmer, att de förvanskat händelsen?

Ghazale är som många vet en av Sveriges bästa poliser. Han har levererat topp-polisarbete år efter år under 2000-talet.

Hoppas han får ett enormt stort skadestånd!
Citera
2023-09-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://samnytt.se/avslojar-nadim-ghazale-korde-for-fort-slapp-straff/

Är det rätt att han blir behandlad annorlunda och slipper straff för brott han begått som privatperson?
Borde polisen behandla vänsteraktivister annorlunda än vanligt folk?
Kan detta skada polisens anseende ute i stugorna?
Kårandan…ev vanliga trafikanter hade ju fått körkortet indraget🤥
Citera
2023-09-13, 23:45
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Har du källa på det? Låter ju helt sjukt.

-Han spöa skiten ur sin fru!
-Äsch det är min polare, hon var säkert uppkäftig. Vi åker och köper korv istället.

Ja jag har källa på det eftersom du inte klarade av att googla i 2 sekunder:

https://www.aklagare.se/ordlista/r/rapporteftergift/

Citat:
Rapporteftergift
Polisens beslut att inte rapportera ett brott när en erinran, dvs. tillsägelse, kan anses tillräcklig. Kan bara meddelas för bötesbrott.
Senast redigerad av konstapel 2023-09-13 kl. 23:48.
Citera
2023-09-13, 23:47
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husam-al-din
Rasism mot Nadim Ghazale, det är vad egentligen allt i denna historia handlar om.

Kört för fort, har han verkligen gjort det? Troligen inte. Kan det inte i stället vara högerextremt polisfolk som vill smutskasta Nadim? Det som Samnytt skrivit bör kanske ifrågasättas. Kan ju vara så att de skrivit sånt som inte stämmer, att de förvanskat händelsen?

Ghazale är som många vet en av Sveriges bästa poliser. Han har levererat topp-polisarbete år efter år under 2000-talet.

Hoppas han får ett enormt stort skadestånd!

Vad svamlar du om din korkade babbe?
Citera
2023-09-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Den "väl insatta poliskällan" är tämligen säkert någon som Samnytt bara har hittat på. Detta för att nyheten ska passa Samnytts narrativ.

Eller så finns det snutar som inte vill vara en del av cirkusen och golar ut på detta vis?

Inte helt omöjligt, hade jag själv haft något att komma med på mitt jobb så hade jag kastat fok under första bästa bussen för all dynga de håller på med.
Citera
2023-09-13, 23:49
Medlem
snooper123s avatar
Vad händer med poliserna som lät han gå?
Citera
2023-09-13, 23:59
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
https://samnytt.se/avslojar-nadim-ghazale-korde-for-fort-slapp-straff/

Är det rätt att han blir behandlad annorlunda och slipper straff för brott han begått som privatperson?
Borde polisen behandla vänsteraktivister annorlunda än vanligt folk?
Kan detta skada polisens anseende ute i stugorna?

Antagligen var det hästsvanspoliser (oavsett kön) som knäböjde som kysste hans fötter och mässade BLM. Finns inga riktiga poliser nu. Mesar.
Citera
2023-09-13, 23:59
Medlem
Totiuss avatar
Åklagarens beslut att lägga ner utredningen är givetvis självklart baserat på vad som framkommer i artikeln i Samnytt.
Citera
2023-09-14, 00:02
Medlem
C.H.Ts avatar
Folk är ju fan inte kloka😂

Ni menar på fullt allvar att om ni var poliser och råkade stanna en polare, er morsa eller en kollega, då hade ni helt obrytt klippt kortet och skrivit ut bötena?

Eller som om någon på skatteverket skulle råka få upp sambon på deklarationsgranskning och sen börja räkna på fingrarna på hur den angivit milersättningen?

Man får som polis ge rapporteftergift på fortkörning, om man tror att händelsen i sig kan varit avskräckande nog.

Det används varje dag över vårat avlånga land, till släktingar, snygga brudar eller om man har riktig tur, till en själv.

Ingen av oss här inne hade gråtit för en livlina när kortet stod på spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in