Citat:
Ursprungligen postat av
immenhusen
För oss som inte vill ge tomtarna på Samnytt mer klick än nödvändigt; hur kom det fram att Ghazale hade kört för fort och att kollegerna hade klickat bort kontrollen?
/AI
Men tillbaka i polishuset uppstår diskussioner kring hur situationen med Ghazale hanterats. De inblandade poliserna bestämmer att det rört sig om en ”felmätning”.
Det är flera i polishuset som pratar om Nadim Ghazale-händelsen. Och dagen därpå får Mattias Ramsö, chef för lokalpolisområde Borås, kännedom om händelsen dagen innan.
Kan det ha varit en felmätning?
Vad handlade snacket om?
Vad sa Ghazale exakt?
Det kommer vi aldrig få veta. Det finns nog skäl att anta att det som sagts till Samnytt inte är från en förstahandskälla utan en av många som hört "snacket". Det är nog svårt att undvika att det snackas om det, ifall det är så att Ghazale stoppats för fortkörning men man lät honom köra.
Nadim skriver själv så här:
Citat:
Det som är korrekt är att jag stoppades av en polisbil som körde upp bakom mig och blinkade för stopp, jag stannade och räckte ut mitt körkort från fönsterrutan men polisbilen körde upp jämsides med mig och körde sedan vidare. Jag har inte delgivits misstanke om brott och kunde därför självklart resa vidare när polisbilen körde vidare. Givetvis har jag inte heller erbjudit ”tårtor” till någon.
Kanske var det så det gick till?
En polisbil stannade honom för han körde för fort (oklart hur mycket). Nadim räckte ut körkortet, polisen insåg "shit, detta ser inte bra ut, vi skiter i det" och körde därifrån.
Varför skulle polisen stanna honom annars? och sen skita i det?
Det intressanta är vad som kommer ske nu. Ghazale skriver på sin facebook att han ska kontakta medieombudsmannen osv. Och vänsterjuristen Mårten Schultz, som är lika egotrippad som Ghazale, vill driva process.
Kommer medierna att stå upp för rätten att granska makthavare? Eller kommer de vika sig eftersom det först publicerades i Samnytt?
Spännande.
Kul att Samnytt fått ett scoop dock. Säger väl rätt mycket om polisens politiska ståndpunkter, om de först vänder sig till Samnytt.