2023-09-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Jag tror dem skiter i vad du tycker med. Ingen som helst betydelse av utvecklingen i Ukraina.

Det är inte jag som vill ge bort deras land till Putin å andra sidan. Om du ser skillnaden.
Citera
2023-09-13, 22:13
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ja karta. Hur mycket är det egentligen motoffensiven har tagit? Finns på google. typ liveuamap. Är ju ingenting.
Vilken statistik och vart kommer den ifrån? Är du efterbliven?
Du är helt efterbliven - du pratade om massiva förluster, jag synade ditt ryska bullshit-kort.
Ukraina tar mark varje dag - ni gör det inte.
Till och med dina rysspolare kallade idag Robotyne för en seger för Ukraina.
Kom in i matchen jävla gaphals!
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det "lustiga" är att samma fråga från 24 februari 2022 kvarstår:
Varför har Ryssland gått in militärt i ett suveränt grannland?
Det är så obegripligt efterblivet. De är ju för guds skull grannar! De borde hjälpa varandra, sida vid sida. Det är som Norge och Sverige. I själva verket finns det en väldigt stark kärlek mellan våra två nationer.

Ryssland borde givetvis lämna Ukraina så fort som möjligt. Så länge dom inte gör det så borde Sverige hjälpa Ukraina med allt vi har och kan. För jag tror alla vid det här laget förstår att om det går lätt för Ryssland att ta Ukraina, då kommer han snabbt gå vidare. Enda anledningen till att hans gubbar fortfarande krånglar där nere i leran är för att världen har stöttat de modiga ukrainska männen och kvinnorna med vapen. Och mer skall vi skicka! Känns riktigt skönt om JAS kan få vara med och avsluta kriget. Jag antar att ryssarnas gamla 50-talsskrot inte har mycket att sätta emot JAS.

Vi vuxna tror på en mer diplomatiskt slut. För vi förstår vad en upptrappning av konflikten kan innebära.
Att vi måste skicka våra chipsstinna ungdomar ut i verkligheten, med en förebild av dataspel.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror dem skiter i vad du tycker med. Ingen som helst betydelse av utvecklingen i Ukraina.
Ukrainas offensiv går framåt. Det är det viktigaste sedan om det tar 1 år till att sparka ut Ryssland så då får det göra det.
Sakta men säkert förgörs ryska styrkorna
Citera
2023-09-13, 22:15
Medlem
Citat:
Har du kollat kartan? det märks knappast den stora motoffensiven. Och du har inte heller en jävla aning om hur stora förlusterna är på någon sida.
Stoppa detta vansinne nu. Låt Ryssen få dessa områden.

Varför ska Ryssen få områden? De borde snarare avsäga sig alla annekterade områden och ge tillbaka oblastsen de tog på 1900talet till Ukraina.
Citera
2023-09-13, 22:15
Medlem
Kaptagons avatar
Det syns på kroppsspråket när en skurk är desperat.

https://twitter.com/visegrad24/status/1702005852125757797?t=PvT1DTkc2TFRGvGWb5t_hg&s=19
Citera
2023-09-13, 22:16
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Du är helt efterbliven - du pratade om massiva förluster, jag synade ditt ryska bullshit-kort.
Ukraina tar mark varje dag - ni gör det inte.
Till och med dina rysspolare kallade idag Robotyne för en seger för Ukraina.
Kom in i matchen jävla gaphals!

Jag är inte ryss, men jag ser ju att motoffensiven ser rätt tunn ut sammantaget. Men du ser en annan bild?
Citera
2023-09-13, 22:17
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ukrainas offensiv går framåt. Det är det viktigaste sedan om det tar 1 år till att sparka ut Ryssland så då får det göra det.
Sakta men säkert förgörs ryska styrkorna

Ok. Rätt farligt att tro så.
Citera
2023-09-13, 22:18
Medlem
Citat:
Jag är inte ryss, men jag ser ju att motoffensiven ser rätt tunn ut sammantaget. Men du ser en annan bild?

Hur ser den ryska offensiven ut? Tar de mer mark eller tappar de mark?
Citera
2023-09-13, 22:20
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ja, det gör jag verkligen. Jag beklagar att din överordnade inte har råd att ge dig synhjälpmedel.
Dels har 250km2 tagits tillbaka av hbtq-riddarna.
Dels har ryssen inte haft EN ENDA FRAMGÅNG sedan motoffensiven startades. Låter det rimligt att världens näst största militära stormakt står handfallen mot.. Europas fattigaste land (som ju dessutom enligt er vatniks har dött i hundratusental, om inte snart en hel miljon?)

Varsågod för ny fakta för dig.
Citera
2023-09-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Ryssland har enorma naturresurser och låg statsskuld jämfört med USA:s fuskbygge till skuldekonomi.

Du får ursäkta men nuförtiden så gäller det att producera också. Man blir inte rik på att äga saker dom måste ge avkastning, svårt att förstå för folk som har levt i planekonomi i hundra år.
Citera
2023-09-13, 23:05
Medlem
Citat:
Nope, ingen behöver tro på dig.
För övrigt tror jag inte några moraliska kompasser har något i konflikter att göra.
Jag vet att det blev jobbigt för dig, men att sprida skit är inte vägen ut för sverige och framtiden.

Fråga: var du lika angelägen att Ukraina skulle lägga sig platt och lämna ifrån sig territorium för ett år sedan, när ryssen fortfarande hade kvar något mått av momentum och Ukraina inte hade det? Det var mer påkallat då, men jag menar att det är nu när Ryssland tappat allt initiativ som du börjat pipa. Har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in