2023-09-13, 19:01
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, ja det kom upp ett nytt klipp från idag med stollen Solovyov nu. Men ja jag är rädd för att han kommer att tystas ganska snart. Suggan Simonyan är ju smartare och för hela tiden bara fram puckot Putain som en ny tsar så hon går säker ju.

https://youtu.be/jQjPd4s9IhA?si=6COXR3PRdYZ1EkL1

Hon har haft två drönare utanför sovrummet hitills så nog är hennes dagar räknade. Tredje gången gillt för henne, gissar jag.
Citera
2023-09-13, 19:04
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Haha, ja det kom upp ett nytt klipp från idag med stollen Solovyov nu. Men ja jag är rädd för att han kommer att tystas ganska snart. Suggan Simonyan är ju smartare och för hela tiden bara fram puckot Putain som en ny tsar så hon går säker ju.

Haha. Jävlar vad uppgiven Solo verkade!

Uppenbart fattar stollen att det är kört och vill nu bara dra igång ett kärnvapenkrig.

Att ryssen då är ännu mer körd verkar han inte förstå?

Att attackera Berlin, Paris, London och New York med kärnvapen innebär ju att Ryssland förvandlas till grus på några minuter....
Citera
2023-09-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Starta krig med världens störta militärmakter när man får stryk av Ukraina är kanske inte så smart.
Har han förresten inte sett lite deprimerad ut på sistone? Börjar insikten om att ryssen kommer förlora sakta komma krypandes?
Ryssland har ju redan vunnit eftersom Ukraina inte kan få ut dom därifrån.
Hade Ukraina haft möjlighet att kasta ut Ryssland hade dom gjort det för längesen, men icke.
Citera
2023-09-13, 19:10
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Hade Ukraina haft möjlighet att kasta ut Ryssland hade dom gjort det för längesen, men icke.
Dom gör ju det dagligen, sakta men säkert meter för meter åker kackerlackorna ut eller får permanent grästak
Citera
2023-09-13, 19:17
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ha ha, kul kille! Ukraina har tryckt tillbaka ryssen ordentligt sedan invasionen började och gör det fortfarande.
Rysslands ekonomi däremot är ordentligt rövknullad för decennier framåt. Nordkorea 2.0.
Citera
2023-09-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ehum...?

97% av svenskarna ställer sig bakom EU:s stöd till Ukraina.

Och 93% av svenskarna stöder EU:s vapenleveranser till Ukraina:
Det förvånar mig inte att vårt lands befolkning ger ett stort stöd till Ukraina eftersom man är hjärntvättande med rysshat, könsbyten, massinvandringen fördelar, klimatkatastrof och allt annat. De flesta har ju köpt dagisversonen att Putin vaknade upp på dåligt humör en dag och invaderade Ukraina helt oprovocerat ... det har ju vår "pålitliga" media berättat.

Jag tror knappast att våra landsmän skulle tycka det vore så kul med mer vapenleveranser och mer krig om dom visste om de enorma förluster som ukrainas militär har, vi som följer konflikten noga har alla sett de stora gravgårdarna och haven av Ukrainska flaggor. Man undra var fredsrörelsen tagit vägen men dom har väl alla konverterat till klimatreligonen.

Inget media i vårt land pratar högt om (vi är ju i skarp lägga och vår militär njuter av kriget vi inte har med att göra) men därimot börjar det tislas och taslas utomlands för sanningen går ju inte dölja så länge till för människor börjar ju tänka och ställa frågor. Men sanningen ska tystas eller hur och sen när Ukraina tvingas till kapitulation så glömmer vi alla bort landet Ukraina med alla offer och går vidare med nästa krig. Ryssland har alltid velat ha förhandlingar och det tog åtta år innan landet reagerade och tog saken i egna händer vad det gäller Kievregimens dödande i Donbas, förtryck, hat och hot. Svensk statsmedia står snart inför ett "syntax error" då USA tröttnar och vill ha något nytt.

Jag har läst fem sidor här nu och vilken låg nivå det är just nu. Det känns som om det är barn eller utvecklingstörda som sitter här och skriver. Själv anser jag inte det finns så mycket nytt att skriva om utan Ryssland nöter stilla på i väntan på att Ukraina ska eränna sig besegrade under tiden Kievregimen desperat skickar granater och missiler omkring sig och deras soldater dör i massor. Ryck upp er nu.

Volodymyr Zelenskyj och hans råskinn har tydligen en plan så det är nog bäst vi fortsätter att skicka pengar och vapen annars kan det gå illa. Liknande skrev jag om för ett år sedan och det ser snart ut att uppfyllas men då var det mer råskinnen reaktion och besvikelse på väst.

Zelensky doubts the sincerity of the West and threatens Europe with a refugee riot
https://eprimefeed.com/latest-news/zelensky-doubts-the-sincerity-of-the-west-and-threatens-europe-with-a-refugee-riot/373968/

edit: (jag glömde ju er talesman för konflikten)
https://twitter.com/SarahAshtonLV/status/1689007100637421568
Senast redigerad av Moretex 2023-09-13 kl. 19:24.
Citera
2023-09-13, 19:28
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:

Enligt rykten var "Rita" Simonyan (född 1980) älskarinna till "Vova" Putin (född 1952) under 2000-talets första år. Som tack för det blev hon vid blott 25 års ålder Rysslands yngsta mediemogul och sattes in som chef över nystartade engelskspråkiga "Russia Today" (numera "RT").

Putin lär gilla späda brunetter med långt hår och rådjursögon som är 20-30 år yngre än han själv. Samma tjejsmak som massmördaren Ted Bundy, med andra ord. Han skulle hellre dricka ett glas polonium på stående fot än gå i säng med någon som ser ut som exempelvis den blonda kossan Olga Skabajeva.
Senast redigerad av Ken Dryden 2023-09-13 kl. 19:32.
Citera
2023-09-13, 19:36
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Självaste NYT skriver om hur ryssarna lyckats finta bort usas sanktioner och nu gör åttor runt klägget som stödjer den kriminella juden i kiev och hans junta. Saxat från artikeln:

Citat:
Russia has managed to overcome sanctions and export controls imposed by the West to expand its missile production beyond prewar levels, according to U.S., European and Ukrainian officials, leaving Ukraine especially vulnerable to intensified attacks in the coming months.

Russia subverted American export controls using its intelligence services and ministry of defense to run illicit networks of people who smuggle key components by exporting them to other countries from which they can be shipped to Russia more easily. In less than a year since the war began, Russia rebuilt trade in critical components by routing them through countries like Armenia and Turkey. U.S. and European regulators have been trying to work together to curb the export of chips to Russia, but have struggled to stop the flow to pass through countries with ties to Moscow.

As a result of the push, Russia is now producing more ammunition than the United States and Europe. Overall, Kusti Salm, a senior Estonian defense ministry official, estimated that Russia’s current ammunition production is seven times greater than that of the West.

https://www.nytimes.com/2023/09/13/us/politics/russia-sanctions-missile-production.html
Citera
2023-09-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det förvånar mig inte att vårt lands befolkning ger ett stort stöd till Ukraina eftersom man är hjärntvättande med rysshat, könsbyten, massinvandringen fördelar, klimatkatastrof och allt annat. De flesta har ju köpt dagisversonen att Putin vaknade upp på dåligt humör en dag och invaderade Ukraina helt oprovocerat ... det har ju vår "pålitliga" media berättat.

Jag tror knappast att våra landsmän skulle tycka det vore så kul med mer vapenleveranser och mer krig om dom visste om de enorma förluster som ukrainas militär har, vi som följer konflikten noga har alla sett de stora gravgårdarna och haven av Ukrainska flaggor. Man undra var fredsrörelsen tagit vägen men dom har väl alla konverterat till klimatreligonen.

Inget media i vårt land pratar högt om (vi är ju i skarp lägga och vår militär njuter av kriget vi inte har med att göra) men därimot börjar det tislas och taslas utomlands för sanningen går ju inte dölja så länge till för människor börjar ju tänka och ställa frågor. Men sanningen ska tystas eller hur och sen när Ukraina tvingas till kapitulation så glömmer vi alla bort landet Ukraina med alla offer och går vidare med nästa krig. Ryssland har alltid velat ha förhandlingar och det tog åtta år innan landet reagerade och tog saken i egna händer vad det gäller Kievregimens dödande i Donbas, förtryck, hat och hot. Svensk statsmedia står snart inför ett "syntax error" då USA tröttnar och vill ha något nytt.

Jag har läst fem sidor här nu och vilken låg nivå det är just nu. Det känns som om det är barn eller utvecklingstörda som sitter här och skriver. Själv anser jag inte det finns så mycket nytt att skriva om utan Ryssland nöter stilla på i väntan på att Ukraina ska eränna sig besegrade under tiden Kievregimen desperat skickar granater och missiler omkring sig och deras soldater dör i massor. Ryck upp er nu.

Volodymyr Zelenskyj och hans råskinn har tydligen en plan så det är nog bäst vi fortsätter att skicka pengar och vapen annars kan det gå illa. Liknande skrev jag om för ett år sedan och det ser snart ut att uppfyllas men då var det mer råskinnen reaktion och besvikelse på väst.

Zelensky doubts the sincerity of the West and threatens Europe with a refugee riot
https://eprimefeed.com/latest-news/zelensky-doubts-the-sincerity-of-the-west-and-threatens-europe-with-a-refugee-riot/373968/

edit: (jag glömde ju er talesman för konflikten)
https://twitter.com/SarahAshtonLV/status/1689007100637421568

Hur menar du nu?
Ville Ryssland förhandla innan de annektera Krim?
Citera
2023-09-13, 19:43
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Så din teori är att 97% av Sveriges befolkning är hjärntvättad. I ett av världens friaste och öppnaste länder. Occams rakkniv säger att det är mycket troligare att det är du som är hjärntvättad.

Dessutom haltar dina exempel betänkligt. Opinionen är splittrad i alla dessa frågor. Över 50% vill t.ex. minska invandringen.
Citera
2023-09-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Självaste NYT skriver om hur ryssarna lyckats finta bort usas sanktioner och nu gör åttor runt klägget som stödjer den kriminella juden i kiev och hans junta. Saxat från artikeln:

https://www.nytimes.com/2023/09/13/us/politics/russia-sanctions-missile-production.html

Du glömde kalla honom för ”tiggaren” också. ”Kriminella juden” och ”tiggaren” är enligt SÄPO standardetiketter på Zelensky när ryska desinformatörer är i farten.
Citera
2023-09-13, 19:44
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx

Skönt, då slipper vi gråten om att stoppa sanktionerna framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in