Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Ehum...?
97% av svenskarna ställer sig bakom EU:s stöd till Ukraina.
Och 93% av svenskarna stöder EU:s vapenleveranser till Ukraina:
Det förvånar mig inte att vårt lands befolkning ger ett stort stöd till Ukraina eftersom man är hjärntvättande med rysshat, könsbyten, massinvandringen fördelar, klimatkatastrof och allt annat. De flesta har ju köpt dagisversonen att Putin vaknade upp på dåligt humör en dag och invaderade Ukraina helt oprovocerat ... det har ju vår "pålitliga" media berättat.
Jag tror knappast att våra landsmän skulle tycka det vore så kul med mer vapenleveranser och mer krig om dom visste om de enorma förluster som ukrainas militär har, vi som följer konflikten noga har alla sett de stora gravgårdarna och haven av Ukrainska flaggor. Man undra var fredsrörelsen tagit vägen men dom har väl alla konverterat till klimatreligonen.
Inget media i vårt land pratar högt om (vi är ju i skarp lägga och vår militär njuter av kriget vi inte har med att göra) men därimot börjar det tislas och taslas utomlands för sanningen går ju inte dölja så länge till för människor börjar ju tänka och ställa frågor. Men sanningen ska tystas eller hur och sen när Ukraina tvingas till kapitulation så glömmer vi alla bort landet Ukraina med alla offer och går vidare med nästa krig. Ryssland har alltid velat ha förhandlingar och det tog åtta år innan landet reagerade och tog saken i egna händer vad det gäller Kievregimens dödande i Donbas, förtryck, hat och hot. Svensk statsmedia står snart inför ett "syntax error" då USA tröttnar och vill ha något nytt.
Jag har läst fem sidor här nu och vilken låg nivå det är just nu. Det känns som om det är barn eller utvecklingstörda som sitter här och skriver. Själv anser jag inte det finns så mycket nytt att skriva om utan Ryssland nöter stilla på i väntan på att Ukraina ska eränna sig besegrade under tiden Kievregimen desperat skickar granater och missiler omkring sig och deras soldater dör i massor. Ryck upp er nu.
Volodymyr Zelenskyj och hans råskinn har tydligen en plan så det är nog bäst vi fortsätter att skicka pengar och vapen annars kan det gå illa. Liknande skrev jag om för ett år sedan och det ser snart ut att uppfyllas men då var det mer råskinnen reaktion och besvikelse på väst.
Zelensky doubts the sincerity of the West and threatens Europe with a refugee riot
https://eprimefeed.com/latest-news/zelensky-doubts-the-sincerity-of-the-west-and-threatens-europe-with-a-refugee-riot/373968/
edit: (jag glömde ju er talesman för konflikten)
https://twitter.com/SarahAshtonLV/status/1689007100637421568