2023-08-29, 10:25
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentBonk
Brukar ta ca 1mg 2ggr i veckan mot sömnbesvär. Funkar väldigt men är nojig att bli beroende.
Finns det risk men så låg dos eller är det lugnt? Brukar ta dagen innan jag har ngt speciellt på jobbet eller efter 1-2h när jag inte kan somna.

Risken för beroende på den låga dosen och hur sällan du äter det finns inte. Man brukar jämföra och säga att 5 mg Diazepam är lika starkt som 7,5 mg Imovane
Citera
2023-08-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Risken för beroende på den låga dosen och hur sällan du äter det finns inte. Man brukar jämföra och säga att 5 mg Diazepam är lika starkt som 7,5 mg Imovane

Tack för svar, känns genast bättre!
Citera
2023-08-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentBonk
Tack för svar, känns genast bättre!
En sådan liten minidos ca 2 ggr i veckan är inga som helst problem.
Citera
2023-08-29, 21:10
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Diazepam har lång verkanstid men inte så lång som ett helt dygn. Jag känner av effekten i ca 12 timmar men det är väl lite individuellt.

Halveringstiden däremot dvs hur länge du har rester av substans kvar i blodet är dock jävligt lång.

Okej tack!

Har fått hem ett gäng Bensedin från nätet och testade för nån timme sen att använda 10 mg för att avbryta ett tjackrus och måste säga att jag är glatt överraskad över hur effektiva de var! Blev snabbt väldigt mjuk och skön i kroppen, all ångest var som bortblåst och tror aldrig jag somnat så fort tidigare, speciellt inte när man fortfarande är påverkad av tjacket.

Kanske hade tur med den batch jag fick hem då jag läst att dessa Galenika hemmapressade kan variera oerhört i kvalité men är mycket nöjd över resultatet!
Citera
2023-09-03, 12:15
Medlem
Någon som känner igen blåa valium med krys utan märke roche, fejk?
Citera
2023-09-07, 13:36
Avstängd
flowerpower900s avatar
22 dagar utan stesolid, pissar fortfarande positivt.. 🫨🤔
Citera
2023-09-12, 18:35
Medlem
Lite intressant att veta hur er resa såg ut för att få stesolid utskrivet?
Citera
2023-09-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
22 dagar utan stesolid, pissar fortfarande positivt.. 🫨🤔

Stesolid har lång halveringstid!
Citera
2023-09-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkubler
Lite intressant att veta hur er resa såg ut för att få stesolid utskrivet?
Började med Oxascand som mer eller mindre inte funkade. Fick istället Iktorivil som funkade kalas och Nitrazepam för sömnen.

Fick sedan Stesolid ett kort tag som substitut då det var Iktoriviltorka på den svenska apoteksmarknaden som tack och lov är över.

När Nitrazepam avregistrerades så fick det bli Xanor för sömnen istället. Funkar alldeles utmärkt som "insomningstablett" om man inte tål Z analoger.
Citera
2023-09-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gixxen
Stesolid har lång halveringstid!
Går ju lätt att kolla i FASS men jag har för mig att halveringstiden ligger på som mest uppemot 200 timmar.

Stesolid går ur systemet galet långsamt
Citera
2023-09-12, 20:13
Medlem
trueforgoods avatar
Ni som håller på med detta, passa er. Det är trevligt som fasen i början och skönt att bara kunna ta en tablett så är alla problem borta för ett tag - men det kommer med ett pris. Beroendet smyger sig på och ändrar ens tankar och rätt som det är tar man dagligen.

Jag slutade för 9 månader sen efter 3 års dagligt brukande och några år sporadiskt och idag kom värsta suget från ingenstans. Helt sanslöst förrädiska är dom. INTE VÄRT!
Citera
2023-09-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksandr
Någon som känner igen blåa valium med krys utan märke roche, fejk?

Zepam skulle jag gissa på. Dom e bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in