2023-09-12, 18:38
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Ukrainska framgångar: stopp på ryskt avancemang. Det gäller att ha blygsamma ambitioner.
Jämfört med er ryssars villfarelse
"vi tappar mark varje dag - snart har vi vunnit"
så är ambitionerna skyhöga
Citera
2023-09-12, 18:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Ok här har vi en till vatnik som vill stifta fred för deras krig mot Ukraina går åt helvete...

Fred fred fred, detta säger enbart rysstroll. Fuck u det blir ingen fred med er........

Nej, jag är svensk. Roligt att man blir anklagad för att vara finansierad av/eller född i Ryssland så fort man är 1% tveksam till grottmänniska 101 kärnvapenkrig? Ska jag börja anklaga dig för att vara CIA?

Människor som inte har huvudet uppkört i sin egen röv tycker att fred är ganska bra. Så vad tror du om vi alla skulle börja bete oss lite mer moget och inte köpa all propaganda, om den kommer från öst eller väst spelar mindre roll?

Men schackbrädet har alltid varit svarvitt i toppen va?
Citera
2023-09-12, 18:41
Medlem
Reimers avatar
Kadyrovs tik-tokkrigare gör det som de är bäst på, lägger på en rem och sticker så fort det börjar osa katt.

Citat:
Pro Russian channel reports the AFU atr in the center of Klishchiivka and that Chechen fighters fled the seen

https://twitter.com/FreudGreyskull/status/1701632837387272542
Citera
2023-09-12, 18:41
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag överdrev såklart lite för dramatisk effekt. Jag är förespråkare av diplomati och fredliga lösningar. Även jag tycker att Putin är ett svin trots alla anklagelser man får här att vara betald av Putin.
”Dramatisk effekt”

Visst. Och Putin är ett svin enligt dig.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2023-09-12 kl. 18:43.
Citera
2023-09-12, 18:42
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Ok här har vi en till vatnik som vill stifta fred för deras krig mot Ukraina går åt helvete...

Fred fred fred, detta säger enbart rysstroll. Fuck u det blir ingen fred med er........

Att förespråka att kriget avslutas vid ett diplomatiskt förhandlingsbord finns det väldigt många normala som önskar än på slagfältet. Dock ser dessa dörrar väldigt stängda ut då båda sidor inte nått smärtgränsen kring hur mycket kött de kan sätta in. Krig är ju en förlängning av politiken men drabbar den lilla människan.
Citera
2023-09-12, 18:45
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jävla tramsresonemang du för. Vad britterna eller (ryssarna för den delen) säger har inget värde överhuvudtaget. Alla krigförande länder ljuger alltid i krig och skiter fullständigt i om de ”förlorar trovärdighet” vilket de inte gör i alla fall, för du och alla andra som tror på amerikanska uppgifter VILL höra att Rysslands förluster är långt mycket större än Ukrainas och du kommer aldrig tro på något annat hur ”trovärdig” uppgiften än är (hur man nu ska kunna avgöra en sådan sak).
Nu tror jag du projicerar. Jag bryr mig om trovärdighet/track-record. Du verkar desperat vilja att väst har fel, fast de har bra track-record till skillnad mot ryssen.
UK/USA är inte krigförande part. Du tappar i trovärdighet rejält hos mig när du inte kan hålla enkla fakta i huvudet.
Citera
2023-09-12, 18:46
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
”Dramatisk effekt”

Visst. Och Putin är ett svin enligt dig.

Ja, han verkar vara ett praktsvin. Jag ogillar rent allmänt ledare av alla slag, och speciellt de som inte förankrar sin makt i folkets vilja och som förleder dessa. Jag håller inte på någon sida, jag önskar att vanligt folk inser att de är de själva som har makten. Inte Putin eller Biden.
Citera
2023-09-12, 18:46
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kadyrovs tik-tokkrigare gör det som de är bäst på, lägger på en rem och sticker så fort det börjar osa katt.

https://twitter.com/FreudGreyskull/status/1701632837387272542
De flydde hals överhuvudet från Bakhmut för en 3-4 veckor sedan och nu gör dom det igen.

Akhmat Sila?

Hahahaha
Citera
2023-09-12, 18:50
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Att förespråka att kriget avslutas vid ett diplomatiskt förhandlingsbord finns det väldigt många normala som önskar än på slagfältet. Dock ser dessa dörrar väldigt stängda ut då båda sidor inte nått smärtgränsen kring hur mycket kött de kan sätta in. Krig är ju en förlängning av politiken men drabbar den lilla människan.
Har mongolen levt upp till alla deras brutna löften sedan tidigare? Nej! De kommer inte att hålla sina avtal någonsin och därför måste de bli besegrade på slagfältet. Diplomati kan de komma med när de är ute ur hela Ukraina....
Senast redigerad av smaug20017 2023-09-12 kl. 18:52.
Citera
2023-09-12, 18:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ja, han verkar vara ett praktsvin. Jag ogillar rent allmänt ledare av alla slag, och speciellt de som inte förankrar sin makt i folkets vilja och som förleder dessa. Jag håller inte på någon sida, jag önskar att vanligt folk inser att de är de själva som har makten. Inte Putin eller Biden.
Hmm, jag ” håller” inte Biden eller Trump eller nånting som har med USA att göra.

Men Putin och Ryssland är ondskefullt.

Putin och Ryssland måste nedkämpas och kanske kunna återuppbyggas igen.

Men Ryssland av idag måste nedkämpas fullständigt. Det finns inga alternativ.

Kort sagt: Ryssland med Putin måste bort.

Finns ingen annan lösning.

Putin måste bort. Det är steg ett.
Citera
2023-09-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Det viktiga är att dom ger upp, oavsett orsaken...
Tror inte det för nu får dom säkert mer spadar från Nordkorea.
Citera
2023-09-12, 19:02
Medlem
Citat:
Jag överdrev såklart lite för dramatisk effekt. Jag är förespråkare av diplomati och fredliga lösningar. Även jag tycker att Putin är ett svin trots alla anklagelser man får här att vara betald av Putin.

Hur skulle en fredlig lösning se ut rent konkret enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in