Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Lurer på om ikke sistnevnte vei var stengt pga flom🤔
Nei denne veien var åpen en uke før dette skjedde.
Citera
2023-09-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocturnal
Det er jo ikke så smart da, å møte en fiende langt til skogs. Uten dekning på telefonen....

Tror ikke at han var så dum.

Hadde jeg vært i en krangel med noen, så hadde jeg vært redd for å få juling evnt.

Det var den perfekte felle å få han ut dit på et jobb oppdrag.

Joda, jeg er ikke uenig i det heller.. Det er så mange muligheter. Tidspunktet (som en bruker nettopp siterte meg på) taler mer for jobb oppdrag en fredsmøte.. Jeg ser den.

Løsningen ligger nok i disse taggerne, som er avbildet i denne vw. Men denne bilen er det merkelig tyst om, selv om den er koblet tett opp mot drapet.

Disse taggerne må jo ha blitt avhørt.., og det er for meg en gåte hvorfor de ikke er bejært varetektsfengslet dersom de ikke har samarbeidet.
Citera
2023-09-12, 16:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Alle muligheter er åpne Men det som er litt rart i saken er at disse tre brannene var på ett mye tidligere tidspunkt. Så er det stille etterpå, nesten i to år.. Så begynner en maraton av trakassering og hærverk i feb / mars 2023.. Det er vel en 10-12 hendelser mellom feb / mars 2023 fram til han blir tatt av dage i august.

Lokale har også nærmest bekreftet at episoden J forteller i den første avhørt, om brann nr 1 ikke er korrekt. Han var med på det selv. Han fremstår også svært lite troverdig i podkasten når han forteller om akkurat denne "misforståelsen" som han kaller det.

En annen ting er jo at det eksisterer bilde av bilen som taggerne brukte i det ene tilfellet.

Jeg synes også avhørt`s Instagram innlegg sier en del.. "det tegner seg ett bilde om at saken er langt mer omfattende en først antatt"

Synes bare det virker påfallende at "Tyster-Jonas" ble sprayet rundt i Hønefoss.
Hvis planen var å ta ham, hvorfor annonsere dette på forhånd? Det ville jo bare
sette ham i beredskap.

Tenker kanskje han og en makker har hatt gående et opplegg med forsikringssvindler, så
har de på et tidspunkt røket uklar. Kanskje makkeren har truet med å gå til politiet, så
har JH tagget disse greiene for å få det til å se ut som om han var den som gikk til politiet.
Forhåndsprosedering.

Kan det være JH selv som valgte møtestedet, for å ta et oppgjør med makkeren?
Så gikk alt galt, og han selv ble skutt?
Citera
2023-09-12, 16:18
Medlem
Citat:
Det er jo ikke så smart da, å møte en fiende langt til skogs. Uten dekning på telefonen....

Tror ikke at han var så dum.

Hadde jeg vært i en krangel med noen, så hadde jeg vært redd for å få juling evnt.

Det var den perfekte felle å få han ut dit på et jobb oppdrag.

Trengte ikke nødvendigvis være en fiende i hans øyne, eller at han ikke antok at vedkommende kunne utføre noe mer enn verbale.trusler og ikke et mord liksom. Men også at J ikke ønsket å bli sett eller koplet til vedkommende er og en mulighet. Mener å ha lest en overskrift over at han hadde skaffet.seg noe selvforsvar.utstyr. Mulig det var brakt med for en overmanning.
Citera
2023-09-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Føler meg 100% sikker på at han ble lurt opp dit pga et fake jobboppdrag og i regi av noen av hans nærmeste som også visste at det var han som skulle dit. Politiet vet også hvilken vei GM kom fra og hvilken vei GM tok tilbake. Politiet har ikke spurt etter dashcam nordover E16 retning Valdres, hadde de vært usikre på dette hadde de også etterspurt det fra publikum.
Alle spor peker mot Hønefoss ingen tvil om det.

Er enig i det.
Citera
2023-09-12, 16:39
Medlem
Stort sett di fleste teorier faller tilbake på falskt jobboppdrag. Å nå var det vel sånn att han å akkurat hadde startet ett nytt firma «Brønnspesial*sten» så er vel naturlig att det var akkurat JAH som dukket opp på en sånn jobb?! Omm jobbet vel i datterselskapet Henrik*en S*lition».. så her faller alt mot falskt jobb oppdrag.

Å dette med å tagge selv, om det blåser så mye rundt en selv. Ville man da laget mere blest rundt seg, tenker det att han sa/skrev «nå lar vi dette ligge» ell noe i den duren sier det motsatte å att han ville roe/stoppe alt.

Men tror helt sikkert av di teoriene tidligere her er nære sannheten å vi/flere har nevnt GM -2-3 stk som har med dette å gjøre. En magefølelse på det.

Å dem sier att saken er omfattende, det kan man tolke den veien att det er ikke selve møte å drapet som er vanskelig men forgreiningene utover det.
Citera
2023-09-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Synes bare det virker påfallende at "Tyster-Jonas" ble sprayet rundt i Hønefoss.
Hvis planen var å ta ham, hvorfor annonsere dette på forhånd? Det ville jo bare
sette ham i beredskap.

Tenker kanskje han og en makker har hatt gående et opplegg med forsikringssvindler, så
har de på et tidspunkt røket uklar. Kanskje makkeren har truet med å gå til politiet, så
har JH tagget disse greiene for å få det til å se ut som om han var den som gikk til politiet.
Forhåndsprosedering.

Kan det være JH selv som valgte møtestedet, for å ta et oppgjør med makkeren?
Så gikk alt galt, og han selv ble skutt?

Jeg tror ikke at det forelå en plan om å drepe JH, jeg tror at planen var å lokke han dit og skambanke han men at noe gikk feil.
Citera
2023-09-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
Trengte ikke nødvendigvis være en fiende i hans øyne, eller at han ikke antok at vedkommende kunne utføre noe mer enn verbale.trusler og ikke et mord liksom. Men også at J ikke ønsket å bli sett eller koplet til vedkommende er og en mulighet. Mener å ha lest en overskrift over at han hadde skaffet.seg noe selvforsvar.utstyr. Mulig det var brakt med for en overmanning.

Hehe... jeg begynner å tvile på meg selv

Men han virker jo oppriktig redd. Jeg har hørt podcasten på nytt i går og jeg føler at jeg ikke kan stole på noe av det han sier i Avhørt.

Men jeg får på følelsen av at han er oppriktig redd. Og det virker nesten som om at han faktisk ikke vet hvem som står bak. Kanskje det er mange å velge mellom.

Men da hadde ikke jeg turt å møte noen i skogen, hvis jeg trodde at det var dem.

Men det er klart da... om han fikk tilbudet. Kom å snakk med meg her, så skal vi la deg være i fred. Så kan han ha takket ja til det.

Men det ville for meg være skremmende.

Jeg hadde isåfall insistert på å møtes i byen.
Citera
2023-09-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Joda, jeg er ikke uenig i det heller.. Det er så mange muligheter. Tidspunktet (som en bruker nettopp siterte meg på) taler mer for jobb oppdrag en fredsmøte.. Jeg ser den.

Løsningen ligger nok i disse taggerne, som er avbildet i denne vw. Men denne bilen er det merkelig tyst om, selv om den er koblet tett opp mot drapet.

Disse taggerne må jo ha blitt avhørt.., og det er for meg en gåte hvorfor de ikke er bejært varetektsfengslet dersom de ikke har samarbeidet.

Jeg kom til å tenke på en ting. Det kan jo hende at dette var en overlevering, at han skulle møte GM for å overlevere penger. Eller knark. Eller våpen.

At det måtte skje uten at noen så noe.

Men da kunne hytteeieren kunne jo likesågodt vært på hytta når de møttes der. Så det er en stor kjangs å ta. Da er det kanskje bedre å møtes midt i skogen f.eks.

Det får meg til å tenke at noen var ganske sikre på at hytta ikke var bebodd akkurat da. Men hvordan forsikrer man seg om det? Overvåker de som eier hytta? Er GM en gambler?
Citera
2023-09-12, 16:52
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Jeg kom til å tenke på en ting. Det kan jo hende at dette var en overlevering, at han skulle møte GM for å overlevere penger. Eller knark. Eller våpen.

At det måtte skje uten at noen så noe.

Men da kunne hytteeieren kunne jo likesågodt vært på hytta når de møttes der. Så det er en stor kjangs å ta. Da er det kanskje bedre å møtes midt i skogen f.eks.

Det får meg til å tenke at noen var ganske sikre på at hytta ikke var bebodd akkurat da. Men hvordan forsikrer man seg om det? Overvåker de som eier hytta? Er GM en gambler?
Vilt-/jaktkamera er jo en mulighet.
Citera
2023-09-12, 16:55
Medlem
Hva om brannen i betongbilen skjulte en større forbrytelse enn å innkassere forsikringspenger?
Hva om J og hans kolleger fant ut det skjulte seg en mye større sum penger enn de lusne 700 000 i forsikring. Hva om de forsynte seg litt av « lasten», dvs narkopenger til vask i betongbil. Da kan det være greit å fake en brann, dessverre millionene brant opp...
Hva om konkurrenten, R* ingerike B*il mistet en del av « kassakreditten» hos utenlandsk dealer..
Grunn til å bli litt sur, da...
Citera
2023-09-12, 16:55
Medlem
Citat:
Jeg tenker GMene kjenner hytteeieren gjennom et par ledd. Kjenner noen som kjenner noen, som vet at hytteeieren ikke er aktiv.

Hvis en av GMene ikke er utførende i drapet, har alibi, vil han kunne ha som rolle å "skaffe" hytte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in