Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Wahlqvist har varit bra i landskamperna han spelat och är i matchform. Emil Holm har spelat fjorton minuters ligafotboll sedan februari.
Det krävs inte många hjärnceller för att fatta varför Wahlqvist går före i dagsläget.
Att han inte skulle ha färgat i Allsvenskan är ju därtill en ren lögn, om än irrelevant i sammanhanget.
Att han lyckas hålla färgen mot Estland är ingen bragd han är en helt begränsad högerback vi förstår varför han spelar i den polska ligan.
Emil Holm är inte skadedrabbad längre utan frisk och kry. Han hade kunnat starta den där senaste matchen mot Monza men han har ju Davide Zappacosta framför sig om du nu vet vem han är. Emil Holm gjorde inget dåligt inhopp eller så i sin första match för Atalanta iaf så jag förstår inte varför man ska hantera honom med silkesvantar och spela en begränsad spelare från den polska ligan som knappt kan slå ett inlägg. Bättre med mittbacken Starfelt till höger förfan!
Om du ska börja babbla om minuter som tyngsta merit ska Olsen bänkas direkt han är bänkvärmare i Aston Villa. Likaså Forsberg (gärna för mig) och säkert fler spelare där till.
Att bara låna Emil Holm över en säsong kostade Atalanta 2.5 miljoner euro. Snackades om summor mellan 12 till 15 miljoner euro för att köpa loss honom i somras. Wahlqvist gick för €300k i Januari från allsvenskan till sin polska klubb.
Summorna och intresset från dom europeiska klubbarna talar för sig själv vem det är som är högsta hönset på högerkanten som absolut bör spela.
Emil Holm står klart över Wahlqvist det är Janne som är problemet här som tar sina gubbar han håller kär just detta polackproffs pga att han tidigare var tränare åt honom i IFK Norrköping. Lägger säkert in orden "han har rutin" eller något sådant dumt för en klart begränsad högerback som inte kan slå inlägg.
Vi får se ikväll helt enkelt hur briljant Wahlqvist är eller hur lång tid det tar innan han byts ut menar jag.
Ta hand om dina hjärnceller tills dess.