Citat:
Ursprungligen postat av
TreoAxier
Jag är den första att utvisa kriminella utländska personer. Men att spärra individers bank konton är ett övergrepp i sig. Överheter, stater eller institutioner ska inte få bunta ihop din egen plånbok bara för att du umgås med kriminella. Det är här jag ställer mig över allt. Det är first amendment så det visslar om det. Hade banken gjort detta i USA skulle hon fått miljon skadestånd.
Nu är det här Sverige. Penningtvättslagarna och lagen mot terrorfinansiering skiljer sig inte nämnvärt mellan länderna.
Har haft höga insättningar och höga utgifter, bland annat via Swish. Inget avstängt konto för det.
Det händer inte bara över en natt. Någon i killens gäng eller kanske t o m han själv är inte rena. Banken har fångat upp detta och bruden får ta hela smällen. Klassiskt upplägg bland kriminella. Eller vafan tror du inte killen själv köper bilen för?
"Lånat pengar" my ass. Hon är nog på kant med sin nya bank inom kort med. Finns ingen bank som inte arbetar på det här sättet
Livet är inte snabba cash. Dumpa gangstern och skaffa en reko kille. Inte värt att slösa sin ungdom på att få livet förstört