2023-09-11, 11:21
Medlem
FanTaMigs avatar
Står att man inte vet vem personen är och att man arbetar med att identifiera denna. Beror det på att man då inte varit i kontakt med anhöriga än, eller att man inte vill uttala sig så pass tidigt i ärendet för att inte riskera att förstöra utredningen? En kropp är knappast så oigenkännlig efter några dagar om det rör sig om tidigare nämnd person.
Citera
2023-09-11, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Står att man inte vet vem personen är och att man arbetar med att identifiera denna. Beror det på att man då inte varit i kontakt med anhöriga än, eller att man inte vill uttala sig så pass tidigt i ärendet för att inte riskera att förstöra utredningen? En kropp är knappast så oigenkännlig efter några dagar om det rör sig om tidigare nämnd person.

Tänkte också på det.
Är det denna Milo som det spekuleras om i tråden, som även är på MP borde ju polisen kunna se det ganska enkelt såvida han inte är helt förstörd i ansiktet tänker jag?
Citera
2023-09-11, 11:25
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeyys
Stämmer något mer överens än bara uppgiften från MP att han kan befinna sig i Vega?
Vet du något mer?

Nämns på Facebook att han senast sågs vid Vega fritidsgård. Känns oerhört illavarslande.
Citera
2023-09-11, 11:28
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Alltså, jag går där dagligen med min hund. Läget är avskilt, det finns en liten nedfartsväg från Handenhållet med en vändplan precis där polisens avspärrningar nu är. Vägen är svår att hitta om man inte känner till området, har någon dumpats borde det rimligen vara av någon eller några med lokalkännedom. Från andra hållet, Vega, är det ännu svårare att hitta.

Det jag tänkt på är att det ibland kan stå bilar där på vändplanen helt omotiverat. Det kan ju vara flera anledningar givetvis, men osökt har jag tänkt att det är köp av droger eller sex, otrohet eller liknande. Efteråt kan man se spår, papper, klädesplagg ibland etc.

Efter vändplanen är det en liten grusväg som leder under bron bort mot Vegahållet. Det är ingen bilväg alls, enbart promenadstråk.

Det brukar stå taxibilar som väntar på körningar eller har rast på parkeringen vid dagiset också, kanske har någon av dom upptäckt kroppen vid en kisspaus eller liknande.
Citera
2023-09-11, 11:29
Medlem
docentdisciplins avatar
Onekligen mer poliser än väntat och dessutom locket på tills nu i a f.
Det finns ju en annan tråd om Milo, från igår kväll, läser man den är det ju otroligt sammanträffande. Fy tusan om det är så. https://www.flashback.org/t3555232
Citera
2023-09-11, 11:29
Medlem
640523s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Låg kläder bredvid bron har du oxå sätt detta? Bor personer i tält närmre lill rudan men tror de är långsökt att de skulle vara inblandade, detta känns som en kriminell uppgörelse, aldrig sett milo men han ser lurig ut

Verkar som Du menar på andra sidan järnvägen, på dagissidan?

Jag menar sidan mot Handen, där polisen nu spärrat av. Det är den lilla vändplanen jag menar. Folk i tälten eller romer bedömer jag som helt uteslutet.
Citera
2023-09-11, 11:30
Medlem
Citat:
Nämns på Facebook att han senast sågs vid Vega fritidsgård. Känns oerhört illavarslande.
Max 10 min från fritidsgården alltså till där dom spärrat av om man går i normal takt
Citera
2023-09-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Verkar som Du menar på andra sidan järnvägen, på dagissidan?

Jag menar sidan mot Handen, där polisen nu spärrat av. Det är den lilla vändplanen jag menar. Folk i tälten eller romer bedömer jag som helt uteslutet.
Jag vet exakt var du menar, går du uppe vid bron å går mot djurkliniken o kollar nedanför räcket på höger sida så ligger de kläder utslängt.
Citera
2023-09-11, 11:35
Medlem
Citat:
Max 10 min från fritidsgården alltså till där dom spärrat av om man går i normal takt

Låter ju inte som ett sammanträffande direkt.

Något jag tänkt på dock, brukar inte media gå ut rätt fort med att det är en minderårig som är drabbad? Tänker på exempelvis fallet i Nynäshamn. Tyckte det skrevs rätt omgående att det var en minderårig som hittats, kan givetvis ha fel men har ett minne av det.
Hur kommer det sig att det inte är så i detta fall?
Citera
2023-09-11, 11:40
Medlem
640523s avatar
Citat:
Jag vet exakt var du menar, går du uppe vid bron å går mot djurkliniken o kollar nedanför räcket på höger sida så ligger de kläder utslängt.

Ja vi får hoppas kommunen kommer igång snart och fräschar upp hela området som man pratat om länge nu. Det behövs och förbindelsen mellan Handen och Vega är viktig för många av oss som bor här.
Citera
2023-09-11, 11:45
Medlem
100% Milo.
Är man med i leken får man leke tåla. Rip
Citera
2023-09-11, 11:47
Medlem
Citat:

Om du bränner den så blir den rätt äcklig, sedan borde rättsmedicin få till längd/kön fort men de måste vara 100 procent innan de säger något (som du också är inne på)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in