2023-09-11, 09:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
hehe, va?? Enda anledningen att Nato/EU är aktiva i denna konflikt är Ukrainas naturresurser.
Varför tror du att jag -är pro-ryss? Är det för jag inte är lika efterbliven som du?
Du vill att Ryssland ska ha de naturresurserna istället för väst. Vad skulle vi vinna på det? Eller vill du att väst ska bli fattigare. Att du har det som mål med ditt ställningstagande. Verkar förstås knäppt om du själv lever i väst. Vill du bli fattigare, kan du väl ge bort allt du har, så löser det sig. Inget som tvingar dig att ha hög levnadsstandard. Lev som en luffare.
Citera
2023-09-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Så, Enade Ryssland fick över 70% av rösterna i skenvalet enligt Homoryssland. Det är mycket intressant att dom fick det trots att valkontoret i Zaporizhzhia flög i luften. Jag fattar inte varför man "låtsas" hålla val, inte ens dom kraftigt efterblivna ryssarna tror på skiten.

Det är för den inhemska befolkningen. De tror på allvar att hela Ukraina egentligen är Ryssar och är hjärntvättade av väst och allt dumt som sker beror på väst medan Ryssarna är befriare.
Citera
2023-09-11, 09:06
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Du menar "världen" som AB som du läser varje dag?
Du vet att konflikten enbart gäller pengar/naturresurser och prestige va?
Så ryzzland vill stjäla Ukrainas naturresurser menar du? Som tjuvar och mördare som ryzzland är
Citera
2023-09-11, 09:26
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Forex skriver:
Indien har officiell in- och utförselbegränsning på 25 000 INR

https://www.forex.se/valutaomvandlare?destination=IND&currency=INR

Det handlar om valutarestriktioner (någonting som även Sverige har haft), inte om att valutan inte är konvertibel.
Okej, jag fattar vad du menar. Rupien betraktas av detta skäl med finansvärldens term "semi convertible". Givetvis kan du växla till dig lite cash om du ska åka till Bombay och kolla läget - och den indiska turisten kan ta med sig 25 000 INR om han ska åka iväg och titta på Eiffeltornet. Men att den är "semi convertible" betyder alltså att den inte är 'fully convertible" (som dollarn eller schweizerfrancen), inte att den inte skulle vara konvertibel alls. Detta är vad som skapat problemen för ryssarna med deras berg av rupier. På grund av valutarestriktionerna kan de inte göra något med dem, annat än som indiska regeringen föreslog igår: investera dem tillbaka in i den indiska industrin.
Citera
2023-09-11, 09:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Du menar "världen" som AB som du läser varje dag?
Du vet att konflikten enbart gäller pengar/naturresurser och prestige va?
Bara en fråga.

Om Ryssland får kriga i Ukraina, varför får inte tex NATO göra det?

Ooavsett vad kriget gäller? Kan du beskriva för mig vad som ger Ryssland rätten som inte NATO/Väst har?
Citera
2023-09-11, 09:42
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Är inte Nato aktiva i denna konflikt? Är du efterbliven?

Troligen du som saknar förstånd, vet du vad aktiv i en militär konflikt betyder?
Ryzzkork.
Ett akivt Nato hade gjort att ni pissat ner er i er vodkafylla inom 3 timmar.
Citera
2023-09-11, 09:43
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Okej, jag fattar vad du menar. Rupien betraktas av detta skäl med finansvärldens term "semi convertible". Givetvis kan du växla till dig lite cash om du ska åka till Bombay och kolla läget - och den indiska turisten kan ta med sig 25 000 INR om han ska åka iväg och titta på Eiffeltornet. Men att den är "semi convertible" betyder alltså att den inte är 'fully convertible" (som dollarn eller schweizerfrancen), inte att den inte skulle vara konvertibel alls. Detta är vad som skapat problemen för ryssarna med deras berg av rupier. På grund av valutarestriktionerna kan de inte göra något med dem, annat än som indiska regeringen föreslog igår: investera dem tillbaka in i den indiska industrin.

Att folk inte ens fattar skillnaden mellan att växla 1000:- hos Forex.. och inneha 50 Miljarder rupier ioch försöka konvertera dom till Dollar... jag tröttnar på fb. vilka hjon.
Senast redigerad av GustavAnder 2023-09-11 kl. 09:47.
Citera
2023-09-11, 09:45
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Är inte Nato aktiva i denna konflikt? Är du efterbliven?
Skulle du kunna vara lite mer specifik?

Har du ett exempel på någon form av aktivitet som organisationen NATO har utfört under kriget?
Citera
2023-09-11, 09:51
Medlem
Citat:
Vi diskuterar Rysslands invasion av Ukraina i denna tråd eller? Eller måste man vara pro-Nato för att diskutera här?
Svar på första frågan är att du uppfattat tråden korrekt, vilket nog är den första något sånär intelligenta inlägget från dig.
Andra frågan är givetvis inte man får ha vilken åsikt man vill men inläggen skall ha relevans för tråden och helst ha någon anknytning till fakta om du vill försöka debatera händelsen.
Citera
2023-09-11, 09:51
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
hehe, va?? Enda anledningen att Nato/EU är aktiva i denna konflikt är Ukrainas naturresurser.
Varför tror du att jag -är pro-ryss? Är det för jag inte är lika efterbliven som du?
Vad är det för naturresurser Ukraina har som EU skulle vara intresserade av? Det enda Ukraina verkar exportera i större mängd är säd och det vill EU absolut inte importera.
Citera
2023-09-11, 09:54
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Bara en fråga.

Om Ryssland får kriga i Ukraina, varför får inte tex NATO göra det?

Ooavsett vad kriget gäller? Kan du beskriva för mig vad som ger Ryssland rätten som inte NATO/Väst har?

Klart dem får, och att de redan gör. Det är därför vi fortfarande ser denna konflikt.
Citera
2023-09-11, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Haha😂😂

Hur fan tror de att de kan träffa något med detta missfoster?

Tror det går utmärkt att träffa någon yta på ett tunnland när, så du kan säkert träffa en potatisåker eller en byggnad om du skjuter mot en något sånär stor stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in