2023-09-10, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
TV4 mörkar sanningen bakom Tobias Hübinette https://www.youtube.com/watch?v=A3K11tll29A

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Oaoow och här är vad TV4 sedan sände! Nedklippt till ett helt annat (snyft)reportage.

https://www.tv4play.se/klipp/386d8a2d4e27d68dbb6e/h%C3%B6gerradikal-student-gjorde-content-av-kursen-h%C3%A4lften-hoppade-av?playlist=4fPLgMyczjiIHuhE 8DfQXE

Vad vore inte landet utan Svt,SR och TV4 ?

Vem är TV4-journalisten som intervjuar Christian?
Citera
2023-09-10, 20:29
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdad
Inget kontaktförbud, utredningen om ofredande nedlagd, Christian inte avstängd från utbildningen. Allt detta beror givetvis på att Hübinette aldrig har blivit trakasserad av Christian utan endast känt sig obekväm av personer med andra åsikter, på grund av sin dokumenterade psykiska ohälsa.
Det är vad du känner, ja. Fakta bryr sig emellertid inte om dina känslor, och därför kan vi inte utgå från dem.
Citera
2023-09-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
De deltog på samma föreläsning som han.

Det var väl ett konstigt svar. Jag har deltagit på massor av föreläsningar och i princip inte vetat ett dugg om de andra. Särskilt inte efter första dagen. Du fattar väl att information måste gått ut på något sätt, ryktesspridning eller något i den stilen. Någon har i så fall startat ryktet, Tobias kanske?

När skedde avhoppen undrar man.
Citera
2023-09-10, 20:32
Medlem
Citat:
Det är vad du känner, ja. Fakta bryr sig emellertid inte om dina känslor, och därför kan vi inte utgå från dem.

Där tog argumenten slut märker jag, det blir ofta så med er vänsterextrema humaniorafittor. Stämmer det inte att utredningen om ofredande blev nedlagd? Stämmer det inte att Tobias fick avslag på ansökan om kontaktförbud?

Stämmer det inte att det inte fanns grund för att stänga av Christian från utbildningen? Du vet väl att om någon trakasserar en lärare så är det grund för att stänga av vederbörande från utbildningen.C är inte avstängd
Citera
2023-09-10, 20:32
Medlem
Tobias Hübinette är en ickebinär hen och ett blötdjur som saknar ryggrad....
Citera
2023-09-10, 20:36
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jaha, du har stannat vid att titeln innehåller ordet ”vithet”. Jag trodde du påstod att kursen var ovetenskaplig?

Här har du kursplanen.
https://www3.kau.se/kursplaner/sv/GVGB21_20232_sv.pdf

Återkom med var det brister i kopplingen till rådande vetenskapliga diskurs. Kanske menar du att det är något fel på kunskapsmålen och hur de ska examineras; vad vet jag. Nu har du chansen att utveckla.

Observera att eventuellt jämmer om att du inte känner dig hemmastadd i delar av rådande vetenskaplig diskurs är helt oväsentligt i sammanhanget.
Vad är vetenskapligt menar du. Postmodernism är en metod utvecklad av marxister för att i praktiken ljuga.

Själva grunden, kritisk rasteorier är förstås rasism. Det hörs förstås på namnet och är förutbestämd att komma fram till ett visst resultat utifrån premisserna. Att vita har makt genom sin hudfärg.

Fast egentligen gör man den inte rätt, om man ska kritisera den. Man har delat in människor i hudfärg, vita och färgade och faktiskt inte ras, av en anledning Så därigenom blir det vita som är mest framgångsrika. Resultat blir naturligt då det finns flest vita, men förstås också för att vita dominerade tidigare, innan invandringen och många fick sina jobb långt innan. Men anledning till att de dominerar, är enligt teorierna att de anses hålla ned andra. De skapar strukturer(konspirerar) för att hålla borta andra.

Det intressant är om man använder samma teorier, men delar in i raser enligt tidigare. Då blir det plötsligt judarna som är mest framgångsrika och de som trycker ned och konspirerar mot andra, men det resultatet vill man inte ha. Det är därför man använder hudfärg. Kunde lika gärna vara nazisterna som kommit på det här. Dom skulle ha kört på ras och visat att problemet var judarna med hjälp av marxistiska idéer.

Sen skulle man förstås få ytterligare andra resultat om man skulle använda det på andra folkgrupper i andra länder. T.ex. i många arabländer skulle det vara araberna som konspirerade mot de andra och håller ned andra människor. I Afrika en viss stam o.s.v. Tog man stadsdelar i Karlstad och döpte grupperna efter det, skulle man få fram att en viss stadsdel var mest framgångsrika och därigenom förtryckte de som bodde i andra stadsdelar. Saker som bildning och IQ, bortser man helt från. Bara grupperna.

Marxismen i det här sitter i kollektiven. Man har bara två kollektiv vita och färgade. Förtryckare och förtryckta. För man kan inte se världen på andra sätt inom vänstern. Inga individer bara två motstående kollektiv. Kapitalister och proletärer o.s.v. Sen gäller det att skapa hat mellan grupperna och visa att ett kollektiv är onda och håller de andra nere. Därigenom kan man skapa hat och splittring i samhället, vilket man gör.

Det här är förstås rent nonsens. Det finns alltid grupper som är mer framgångsrika än andra.
Visa nu gärna vad som nu skulle vara vetenskapligt med det här.
Citera
2023-09-10, 20:37
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Alltså, jag är bara en vanlig medborgare och har vare sig lust eller möjlighet att "ta kontroll över vilken kunskap som ska förmedlas". Men du kanske är medveten om att inte alla typer av kurser finns på våra högskolor? Det som förmedlas vid högre lärosäten ska vara grundat i vetenskap. Det finns många som ifrågasätter att "vithetsstudier" har en vetenskaplig grund och således bör förekomma som ämne i skolor. Är något inte grundat i vetenskap faller det under kategori övriga hobbys/ hjärntvätt. Vill man låta hjärntvätta sig finns politiska eller religiösa grupper att delta i. Och ja, tråden handlar om C.P:s granskning av T.H. Dina ordval gör det nu uppenbart att du är överengagerad i ämnet och inte har förmåga till distans. Därav ord som t ex "guerillajournalist".

Om C.P:s modus är att hålla sig inom gällande regler verkar väl allt rätt OK? Eller? Det är vad man önskar av alla medborgare.

Hördu, jag håller inte på med charader. Jag vidhåller att varken du eller jag kan veta om detta ärende kan hamna hos polis/ domstol. Kanske finns inget ärende just nu men det utesluter inte kommande ärenden.

Varför är du så uppjagad? Du verkar ju själv anse att C.P hållit sitt agerande inom lagens gränser. Om det är fel på lagen får man väl ändra den då. Om lagstiftaren anser att det finns skäl för det. Annars får väl T.H tuffa till sig och hantera situationen i samarbete med sin arbetsgivare + andra stödpersoner.
Tack för omtanken; jag är inte det minsta uppjagad. Jag råkar bara företräda den i sammanhanget mycket kontroversiella åsikten att granskning av universitetens kursutbud inte bör göras på studenters och kursansvarigas bekostnad.

Christian Peterson lever i en demokrati som ger honom stora möjligheter att kritisera utbudet vid Karlstads universitet, och därför klingar det väldigt ihåligt när somliga användare antyder att han skulle behöva ta till dessa improduktiva metoder i stället, som om mer effektiva tillvägagångssätt hade berövats honom.

Petersons patetiska påstående om ”granskning” är dött som förklaring, och jag tar mig friheten att fråga er som fortsätter sminka liket vad ni tror att ni uppnår med det. Det är tydligt att det här är en vendetta Peterson har mot Hübinette och att han inte vågar stå upp rakryggad för det.
Citera
2023-09-10, 20:38
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det var väl ett konstigt svar. Jag har deltagit på massor av föreläsningar och i princip inte vetat ett dugg om de andra. Särskilt inte efter första dagen. Du fattar väl att information måste gått ut på något sätt, ryktesspridning eller något i den stilen. Någon har i så fall startat ryktet, Tobias kanske?

När skedde avhoppen undrar man.
Jag gissar att du aldrig har deltagit in en föreläsning som Christian Peterson bestämt sig för att sabotera, då.
Citera
2023-09-10, 20:41
Medlem
Citat:
Jag gissar att du aldrig har deltagit in en föreläsning som Christian Peterson bestämt sig för att sabotera, då.

Det har jag inte läst om. Var kan man läsa om hur han saboterade föreläsningen?
Med Zoom borde väl läraren kunnat kasta ut honom från föreläsningen?

Var har du fått informationen från?
Citera
2023-09-10, 20:41
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdad
Där tog argumenten slut märker jag, det blir ofta så med er vänsterextrema humaniorafittor. Stämmer det inte att utredningen om ofredande blev nedlagd? Stämmer det inte att Tobias fick avslag på ansökan om kontaktförbud?

Stämmer det inte att det inte fanns grund för att stänga av Christian från utbildningen? Du vet väl att om någon trakasserar en lärare så är det grund för att stänga av vederbörande från utbildningen.C är inte avstängd
Jag vet inte vart du vill komma med dina frågor, men det bekymrar mig att du har skaffat dig en färdig uppfattning om det här utan att känna till svaren på dem.
Citera
2023-09-10, 20:43
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vad är vetenskapligt menar du. Postmodernism är en metod utvecklad av marxister för att i praktiken ljuga.

Själva grunden, kritisk rasteorier är förstås rasism. Det hörs förstås på namnet och är förutbestämd att komma fram till ett visst resultat utifrån premisserna. Att vita har makt genom sin hudfärg.

Fast egentligen gör man den inte rätt, om man ska kritisera den. Man har delat in människor i hudfärg, vita och färgade och faktiskt inte ras, av en anledning Så därigenom blir det vita som är mest framgångsrika. Resultat blir naturligt då det finns flest vita, men förstås också för att vita dominerade tidigare, innan invandringen och många fick sina jobb långt innan. Men anledning till att de dominerar, är enligt teorierna att de anses hålla ned andra. De skapar strukturer(konspirerar) för att hålla borta andra.

Det intressant är om man använder samma teorier, men delar in i raser enligt tidigare. Då blir det plötsligt judarna som är mest framgångsrika och de som trycker ned och konspirerar mot andra, men det resultatet vill man inte ha. Det är därför man använder hudfärg. Kunde lika gärna vara nazisterna som kommit på det här. Dom skulle ha kört på ras och visat att problemet var judarna med hjälp av marxistiska idéer.

Sen skulle man förstås få ytterligare andra resultat om man skulle använda det på andra folkgrupper i andra länder. T.ex. i många arabländer skulle det vara araberna som konspirerade mot de andra och håller ned andra människor. I Afrika en viss stam o.s.v. Tog man stadsdelar i Karlstad och döpte grupperna efter det, skulle man få fram att en viss stadsdel var mest framgångsrika och därigenom förtryckte de som bodde i andra stadsdelar. Saker som bildning och IQ, bortser man helt från. Bara grupperna.

Marxismen i det här sitter i kollektiven. Man har bara två kollektiv vita och färgade. Förtryckare och förtryckta. För man kan inte se världen på andra sätt inom vänstern. Inga individer bara två motstående kollektiv. Kapitalister och proletärer o.s.v. Sen gäller det att skapa hat mellan grupperna och visa att ett kollektiv är onda och håller de andra nere. Därigenom kan man skapa hat och splittring i samhället, vilket man gör.

Det här är förstås rent nonsens. Det finns alltid grupper som är mer framgångsrika än andra.
Visa nu gärna vad som nu skulle vara vetenskapligt med det här.
Jag har förstått att du inte gillar de teorier kursen lär ut. Men du måste väl förstå att den inte blir ovetenskaplig för det? Ovetenskaplig blir den om den länet något annat än vetenskapliga teorier, och om examinationen inte sker enligt vetenskapliga konventioner. Vad jag kan se brister det inte någonstans i det avseendet.
Citera
2023-09-10, 20:43
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det har jag inte läst om. Var kan man läsa om hur han saboterade föreläsningen?
Med Zoom borde väl läraren kunnat kasta ut honom från föreläsningen?

Var har du fått informationen från?
Som sagt, DN-artikeln. Det har jag varit mycket tydlig med från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in