Här lite mer info för alla som är för snåla att betala för alt. Media:
Citat:
– Han säger att jag har förföljt honom i flera år, men jag har ringt honom två gånger och ställt frågor, och så har jag SMS:at honom och haft en dialog där han har svarat. Jag har lagt upp SMS-konversationen i sociala medier, säger Peterson apropå anklagelserna
Men har han sökt upp dig personligen? Karlstad är en stad?
– Vid ett av de här tillfällena när han var i Karlstad så meddelade han mig att jag var där. Och hela världen. Han basunerade ut det i sociala medier.
.
Citat:
Det första och enda kurstillfället hålls på distans, via videosamtal, den 31 augusti. Efter det sjukskriver sig Hübinette.
Citat:
Hübinette påpekar att Peterson gått ut med namnet på en av deltagarna: Den tidigare moderata riksdagspolitikern Maria Abrahamsson
https://samnytt.se/vansterforskare-sjukskriven-efter-konflikt-med-kritisk-student-skriver-valdigt-nedsattande/
Detta hade förstås etablissemangsmedier kunnat undersöka och skriva, om de velat vara ärliga. Någon stalking verkar det inte handla om.
Inte heller finns några bevis för att CP har förstört kursen (på det enda kurstillfället, som dessutom skett på distans).
Inte heller har han direkt hängt ut sina kurskamrater, förutom den föra detta riksdagsledamoten. Vilket kanske har visst allmänintresse. Abrahamsson har en blogg och är fortfarande aktiv debattör.
Däremot finns väl mycket som indikerar att Hubinette fortfarande är psykiskt instabil, något som ju också en rättegång kom fram till efter han blev dömd för ett av många brott han begick (var det nåt med att han smetade in ketchup på sina skinkor för att lura Säpo?)