2023-09-10, 19:26
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Det kan jag inte se att du ska ha gjort någonstans. Var och när ska det ha hänt enligt dig?
Att den baseras på falska narrativ, dogmer och ovetenskapliga marxistiska metoder. Vet du inte vad den handlar om?

För övrigt hävdar jag att den är rasistisk då den baseras på en idé om hudfärg som förstås är genetiskt. Nåt annat går inte att komma fram till. Inte ens bara hudfärg. För den riktar sig specifikt mot en viss grupp av vita, inte eskimåer, ryska renskötare, slaver eller vita mongol och turkfolk.
Så utesluter man dem finns bara en folkgrupp kvar och då blir den rent rasistisk och faktiskt även rasideologisk. Man känner doften från trettiotalet.

Vänstern kanske skulle skaffa sig långa läderrockar och filthattar eller någon form av svarta uniformer. Kanske Hugo Boss kan designa dem, de ska vara bra på det. En sorts identitetsmarkering för att visa vilka de verkligen är.
Citera
2023-09-10, 19:33
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ja alltså tobias har nog fortfarande exakt samma sympatier som han alltid haft, på samma sätt som christan har det.
Sen vad dom gjort innan är inte relevant för denna händelsen.
Allt hänger ihop, ränderna går aldrig ur en grovt kriminell och extrem vänsteraktivist som dessutom anordnar en skattefinansierad rasbiologisk kurs för begåvningsreserven.

Att Tobias blir vettskrämd av att granskas så till den milda grad att han t om sjukskriver sig på falska grunder gör inte denna soppa godare precis...rädsla och feghet är inget som normala människor sjukskriver sig för.

Nu får du stångas med nån annan "Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip"
Citera
2023-09-10, 19:35
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Och det sparkade honom i arslet då hans brottsprobemmatik lyftes och blev allmänt känd.

Frågan är om han kan jobba kvar nu.

Ja, det verkar så. Det var inget bra drag av den kulturmarxistiska koreanen.

När man sitter på ett sådant cv så vill man gärna inte stå i strålkastarljuset.
Citera
2023-09-10, 19:43
Medlem
Här lite mer info för alla som är för snåla att betala för alt. Media:

Citat:
– Han säger att jag har förföljt honom i flera år, men jag har ringt honom två gånger och ställt frågor, och så har jag SMS:at honom och haft en dialog där han har svarat. Jag har lagt upp SMS-konversationen i sociala medier, säger Peterson apropå anklagelserna

Men har han sökt upp dig personligen? Karlstad är en stad?

– Vid ett av de här tillfällena när han var i Karlstad så meddelade han mig att jag var där. Och hela världen. Han basunerade ut det i sociala medier.
.

Citat:
Det första och enda kurstillfället hålls på distans, via videosamtal, den 31 augusti. Efter det sjukskriver sig Hübinette.

Citat:
Hübinette påpekar att Peterson gått ut med namnet på en av deltagarna: Den tidigare moderata riksdagspolitikern Maria Abrahamsson

https://samnytt.se/vansterforskare-sjukskriven-efter-konflikt-med-kritisk-student-skriver-valdigt-nedsattande/

Detta hade förstås etablissemangsmedier kunnat undersöka och skriva, om de velat vara ärliga. Någon stalking verkar det inte handla om.

Inte heller finns några bevis för att CP har förstört kursen (på det enda kurstillfället, som dessutom skett på distans).

Inte heller har han direkt hängt ut sina kurskamrater, förutom den föra detta riksdagsledamoten. Vilket kanske har visst allmänintresse. Abrahamsson har en blogg och är fortfarande aktiv debattör.

Däremot finns väl mycket som indikerar att Hubinette fortfarande är psykiskt instabil, något som ju också en rättegång kom fram till efter han blev dömd för ett av många brott han begick (var det nåt med att han smetade in ketchup på sina skinkor för att lura Säpo?)
Citera
2023-09-10, 19:43
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Att den baseras på falska narrativ, dogmer och ovetenskapliga marxistiska metoder. Vet du inte vad den handlar om?

För övrigt hävdar jag att den är rasistisk då den baseras på en idé om hudfärg som förstås är genetiskt. Nåt annat går inte att komma fram till. Inte ens bara hudfärg. För den riktar sig specifikt mot en viss grupp av vita, inte eskimåer, ryska renskötare, slaver eller vita mongol och turkfolk.
Så utesluter man dem finns bara en folkgrupp kvar och då blir den rent rasistisk och faktiskt även rasideologisk. Man känner doften från trettiotalet.

Vänstern kanske skulle skaffa sig långa läderrockar och filthattar eller någon form av svarta uniformer. Kanske Hugo Boss kan designa dem, de ska vara bra på det. En sorts identitetsmarkering för att visa vilka de verkligen är.
Jaha, du har stannat vid att titeln innehåller ordet ”vithet”. Jag trodde du påstod att kursen var ovetenskaplig?

Här har du kursplanen.
https://www3.kau.se/kursplaner/sv/GVGB21_20232_sv.pdf

Återkom med var det brister i kopplingen till rådande vetenskapliga diskurs. Kanske menar du att det är något fel på kunskapsmålen och hur de ska examineras; vad vet jag. Nu har du chansen att utveckla.

Observera att eventuellt jämmer om att du inte känner dig hemmastadd i delar av rådande vetenskaplig diskurs är helt oväsentligt i sammanhanget.
Senast redigerad av TurboLinda 2023-09-10 kl. 19:45.
Citera
2023-09-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Extremt skickligt av den unge pojken Peterson att göra som han gör och gå ut på sociala medier med allt.

På så sätt får han en del svagbegåvade att skänka honom pengar vilket såklart är hans enda syfte med allt detta.

Det är en distanskurs. Den kostar honom nada och noll kronor.
Däremot kostar den Karlstad Universitet massa pengar.
Men det bryr sig inte den unge gossen om.. för han är totalt likgiltig kring samhällets kostnader för att han ska lajva journalist och student. Bara han får in kosing så är han glad.

Nja, det är väl lite konstigt sätt att se det. Det offentliga betalar universitetet för att bedriva utbildning. Universitet förlorar inte pengar på att ha studenter, tvärtom. Klarar de kursen får universitetet dessutom extra. När det handlar om en nätkurs är extrakostnaden per student praktiskt taget noll.
Citera
2023-09-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Tillhör eller har man tillhört NMR så är man nazist! Punkt slut, nått annat är bara kokobäng!

Kanske trampade dig på foten men det känns som allt till höger om moderaterna tål kritik illa!

Beror lite på hur gammal man var och hur omfattande engagemanget var. Det är väl samma som med kommunister, islamister och brottslingar. Det går aldrig helt att tvätta bort skiten helt men det verkar som just nazist är mer långlivat och poppis att påminna om i gammelmedia. Tänk om man var lika noggrann med kommunister. Vore kul.
Citera
2023-09-10, 19:53
Medlem
Smugumins avatar
Fyfan vilket bottenskrap nazisten Christian Peterson är. Önskar honom all olycka framöver och hoppas Hübinette återhämtar sig!
Citera
2023-09-10, 19:59
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Han sjukskrev sig för att få sympatier. Det var den enda utvägen eftersom han är en patetisk liten fitta som inte klarar av att någon granskar honom.

Så var det med det.
Vem skulle inte börja må psykiskt dåligt av att bli trakasserad av en nazist till elev som förpestar tillvaron för både Hübinette och medstudenterna?

Du hade också blivit sjuk om du behövt stå ut med följande genom ditt jobb:

""I somras ansökte Tobias Hübinette om kontaktförbud gentemot Christian Peterson. I över ett års tid hade Peterson då, enligt Hübinette, bombarderat honom med sms och telefonsamtal.

Peterson har begärt ut forskarens mejl och publicerat dem på Twitter, samt skrivit en rad inlägg i sociala medier om Hübinette med återkommande anspelningar på forskarens asiatiska ursprung – emojis med sushi, buddhisttempel och uttryck som ”sensei Hübinette”. Peterson besökte även Karlstads universitet i våras för att leta efter Hübinette och filma med drönare på universitetsområdet."
Citera
2023-09-10, 20:00
Medlem
Citat:
Precis. De här trakasserierna är något utöver det vanliga.

Var finns trakasserierna rent konkret?

Jag har fortfarande enbart läst om dem men inte sett något. Det vore intressant att i vart fall ta del av ett trakasseri utöver det vanliga för att förstå hur det hänger ihop.
Citera
2023-09-10, 20:04
Medlem
Citat:
Jaha, du har stannat vid att titeln innehåller ordet ”vithet”. Jag trodde du påstod att kursen var ovetenskaplig?

Här har du kursplanen.
https://www3.kau.se/kursplaner/sv/GVGB21_20232_sv.pdf

Återkom med var det brister i kopplingen till rådande vetenskapliga diskurs. Kanske menar du att det är något fel på kunskapsmålen och hur de ska examineras; vad vet jag. Nu har du chansen att utveckla.

Observera att eventuellt jämmer om att du inte känner dig hemmastadd i delar av rådande vetenskaplig diskurs är helt oväsentligt i sammanhanget.

Du länkar till fel kursplan. Den ifrågavarande kursen heter "Interkultur: Ras och vithet i Sverige" (IKGA29).

https://www.kau.se/utbildning/program-och-kurser/kurser/IKGA29?occasion=42390
Citera
2023-09-10, 20:06
Medlem
Citat:
Nu väntar jag på att du ska förklara vad ditt inlägg har med min argumentation att göra. Du citerar mig, så jag antar att det finns en koppling i åtminstone ditt huvud.

Du påstår att Christians granskande reportage inte är några granskande reportage. Jag gav dig länken till videon där Christian gör ett granskande reportage om transorna på Dramaten så att du kan se ett exempel på hur ett granskande reportage kan se ut.

Citerar dig eftersom du verkar ha glömt bort vad du skrev:

Citat:

Sant, det är samma ord som han använde för att beskriva sin aktion mot två skådespelare i tjänst på Dramaten för en tid sedan. Det var ingen granskning få, visade det sig, och det gör att jag inte tror det handlar om en sådan den här gången heller. Jag är ju inte bunden av Petersons ordval, som bekant..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in