2023-09-09, 16:50
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnanka
Du uttryckte dig på ett sätt som fick mig att tro att du inte visste hur processen går till.

Tack för länken, men jag tror inte att särskilt mycket har förändrats sedan jag gick hem från jobbet igår.

Då får vi hoppas att länken och mitt svar var till nytta för någon annan.
Ha en trevlig helg!
Citera
2023-09-09, 16:55
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Trakasserier utöver det vanliga borde klassas som grovt ofredande och ska då i sedvanlig ordning polisanmälas..är en sån gjord?
Hurså? Och varför frågar du mig?

Citat:
Nej naturligtvis inte då du i vanlig manér skriver rappakalja samt dina egna önskedrömmar..patetiskt och löjligt på samma gång.
Argumenterar du för att det hör till vanligheterna att en enskild student får hälften av kursdeltagarna att hoppa av? Det är det jag hävdar är ”utöver det vanliga” i sammanhanget, och det ska bli spännande att höra dig motivera varför jag har fel.

Citat:
Däremot så den fega råttan och rasisten sökt ett kontaktförbud mot CP som polisen nekade.
Vad vill du ha sagt med detta?
Citera
2023-09-09, 16:57
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Inte kan man väl sjukskriva sig bara för att man inte gillar någon!?
Jo det kan man, men det finns inga uppgifter om att det är det som har hänt här.
Citera
2023-09-09, 16:58
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpatulaCity
Om CP nu ville belysa vilka åsikter som Tobias Hübinette hyser så är denna aktion rejält felriktad. Nu hamnar all uppmärksamhet istället på CP själv när han gör sig själv till part i den här teatern. Inte så skickligt.

Extremt skickligt av den unge pojken Peterson att göra som han gör och gå ut på sociala medier med allt.

På så sätt får han en del svagbegåvade att skänka honom pengar vilket såklart är hans enda syfte med allt detta.

Det är en distanskurs. Den kostar honom nada och noll kronor.
Däremot kostar den Karlstad Universitet massa pengar.
Men det bryr sig inte den unge gossen om.. för han är totalt likgiltig kring samhällets kostnader för att han ska lajva journalist och student. Bara han får in kosing så är han glad.
Citera
2023-09-09, 17:07
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Hurså? Och varför frågar du mig?

Argumenterar du för att det hör till vanligheterna att en enskild student får hälften av kursdeltagarna att hoppa av? Det är det jag hävdar är ”utöver det vanliga” i sammanhanget, och det ska bli spännande att höra dig motivera varför jag har fel.

Vad vill du ha sagt med detta?
Du kom med ett konstaterande att det förekommit trakasserier utöver det vanliga..då frågade jag om dessa blivit polisanmälda och vad utkomsten blev men givetvis så har du inte en aning om någonting som du svammlar om.

Har han fått halva klassen att hoppa av så vill jag se bevisen för detta inte bara ditt svammel...ska väl inte vara så svårt då du verkar väldigt insatt i denna ruttna historia.

Att den kriminella råttan sökte men inte fick ett kontaktförbud kanske betyder nåt...nämligen att den kriminella råttan ljuger och överdriver precis som du.
Citera
2023-09-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Mycket märkligt att en universitetslärare kan sjukskriva sig som protest mot en elev och inte för att han är sjuk och få understöd av universitetet för detta.

Det är ju inte riktigt det som sjukskrivningar och sjukersättning är tänkta för, utan för folk som är sjuka och inte kan arbeta pga det.
Psykisk ohälsa är absolut en legitim anledning att sjukskriva sig för.
Sen har ju sjukersättning inget med detta att göra men gissningsvis tänkte du kanske på sjukpenning.

Det är så roligt, ena stunden skriker man sig hes över att SD inte är nazister, och i nästa sekund så går man över lik för att försvara en nazist som bokstavligen pissar på både yttrandefrihet och samhällets institutioner.
Citera
2023-09-09, 17:10
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Jo det kan man, men det finns inga uppgifter om att det är det som har hänt här.

Underbar du är i din saklighet och ditt sätt att ifrågasätta.
Synd bara att du talar för döva öron.

Så för att hålla sig till Topic också...

De första 2 veckorna sjukskrivs man genom sig själv eller av sin arbetsgivare om de har sjuklöneansvar.
Finns faktiskt vettig arbetsgivare som inser att en person inte mår bra och behöver en break och därmed tar sitt sjuklöneansvar för de två första veckorna.
Därefter kickar Försäkringskassan in för de som har rätt till sjuklön.
Hübinette är antagligen en som har rätt till sjuklön.
Då är det med prefektens goda minne som han är sjukskriven eller på order av prefekten?
"Vem vet, inte du, vem vet, inte jag..."
Citera
2023-09-09, 17:13
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Du kom med ett konstaterande att det förekommit trakasserier utöver det vanliga..då frågade jag om dessa blivit polisanmälda och vad utkomsten blev men givetvis så har du inte en aning om någonting som du svammlar om.
Jag frågade varför du 1. undrar det, 2. riktade frågan till just mig.

Citat:
Har han fått halva klassen att hoppa av så vill jag se bevisen för detta inte bara ditt svammel...ska väl inte vara så svårt då du verkar väldigt insatt i denna ruttna historia.
Det framgår ju tydligt av nyhetsrapporteringen kring fallet. Har du inte tagit del av den? Här är ett exempel. https://www.tv4.se/artikel/4LiwZ4oVUK8B8h09Jx6DZH/hoegerradikal-student-gjorde-content-av-kursen-haelften-hoppade-av

Citat:
Att den kriminella råttan sökte men inte fick ett kontaktförbud kanske betyder nåt...nämligen att den kriminella råttan ljuger och överdriver precis som du.
Nej, det betyder inte mer än att han sökt om kontaktförbud och att ansökan inte har beviljats.
Citera
2023-09-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nu förstår man ju varför herr Hübinette är så livrädd för att bli granskad.

Jag tvivlar en aning, Tobias har väl aldrig varit någon fighter. Betydligt bättre på att snacka.
Citera
2023-09-09, 17:19
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Psykisk ohälsa är absolut en legitim anledning att sjukskriva sig för.
Sen har ju sjukersättning inget med detta att göra men gissningsvis tänkte du kanske på sjukpenning.

Det är så roligt, ena stunden skriker man sig hes över att SD inte är nazister, och i nästa sekund så går man över lik för att försvara en nazist som bokstavligen pissar på både yttrandefrihet och samhällets institutioner.
Psykiskt sjuk och kriminell har denna herre varit i hela sitt vuxna liv som resulterat i misshandels domar mot barn och kvinnor och ägnat sig åt förföljelser mot oliktänkande samt mordbrand men trots detta arbetat som "lärare" på universitet, psykisk ohälsa uppstår inte på en kvart och kan därmed inte godtas som en legitim sjukskrivning.

Och för femtioelfte gången pojken är och har aldrig varit nån jävla nazist du måste skilja på dina fantasier/drömmar och på verkligheten.
Citera
2023-09-09, 17:25
Medlem
Citat:
psykisk ohälsa uppstår inte på en kvart och kan därmed inte godtas som en legitim sjukskrivning.
Det kan det absolut göra, t.ex om man blir hotad/trakasserad/stalkad av en * N A Z I S T * eller liknande.
Som brottsoffer t.ex kan man nästan alltid bli sjukskriven pga psykisk ohälsa och brott kan uppstå på mycket kortare än en kvart.

Sen har ju dock detta inte pågått i en kvart utan under lång tid, han har tidigare begärt kontaktförbud t.ex.
Citera
2023-09-09, 17:43
Medlem
FetFulElaks avatar
F-kassan borde granska denna "sjukskrivning". Han är troligen arbetsför
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in