2023-09-10, 18:37
Medlem
Spännande att se hur det går för Sverige på SVT2 nu om 20 minuter.

Vad tror ni?
Citera
2023-09-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Spännande att se hur det går för Sverige på SVT2 nu om 20 minuter.

Vad tror ni?

Tror på 3-0 till Sverige, utan tvekan!

Ciao, ciao Italia 🇮🇹
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-09-10 kl. 19:03.
Citera
2023-09-10, 19:03
Medlem
serotonins avatar
3-0 till Sverige. Skriv gärna om rubriken på denna tråd så den kan gälla hela mästerskapet.

Har dålig koll på motståndarna ska jag erkänna.
Citera
2023-09-10, 19:15
Medlem
serotonins avatar
Truls kan tyckas lite nonchalant emellanåt. Nästan så jag hoppas han torskar åtminstone ett set ikväll.
Citera
2023-09-10, 19:17
Bannlyst
Trevligt med pingis på hög nivå, för jävla trist att det inte är förlagt till dne kungliga huvudstaden, araberna i Mallmö gillar väl inte pingis?
Citera
2023-09-10, 19:19
Medlem
serotonins avatar
Italienaren har ändå en del lir i sig.
Citera
2023-09-10, 20:49
Medlem
serotonins avatar
"Vi går för guldet" sa Jörgen om herrlaget. Bra inställning, inget tjafs.

Större problem för Anton än väntat, men 3-0 till Sverige ändå.

Kul med gamla reportage ur arkivet mellan matcherna.
Citera
2023-09-10, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
"Vi går för guldet" sa Jörgen om herrlaget. Bra inställning, inget tjafs.

Större problem för Anton än väntat, men 3-0 till Sverige ändå.

Kul med gamla reportage ur arkivet mellan matcherna.

Gillar också den inställningen, men Sverige bör åtminstone ta medalj på herrsidan och då kan man ju inte sikta på något annat än guld..

Som att lägga karbonpapper på syrrans match tidigare idag, viktigt ändå att de reder ut detta och förhoppningsvis kan syskonen sänka axlarna lite nu, efter vinster i sina premiärmatcher..

Viktigt att traditionen och historien hålls vid liv!
Citera
2023-09-11, 13:14
Medlem
Kanske ha den här tråden för hela mästerskapet?

Det bör stå mellan Sverige och Frankrike i slutändan, och det har varit lite upp och ned för svenskarna mot Lebrun-bröderna. Sverige har bästa bredden men kanske att man ändå får ge Frankrike den bästa 1-2 punchen. Falck är i storform in till mästerskapet dock, det tycker jag talar för Sverige då jag litar på Truls.

Tyskland är Tyskland men när dom ställer upp utan sina fyra högst rankade ska det inte räcka även om Boll är med i laget. Portugal, Danmark och kanske Kroatien är väl lag som möjligen kan utmana om man träffar formen.
Citera
2023-09-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Det bör stå mellan Sverige och Frankrike i slutändan, och det har varit lite upp och ned för svenskarna mot Lebrun-bröderna. Sverige har bästa bredden men kanske att man ändå får ge Frankrike den bästa 1-2 punchen. Falck är i storform in till mästerskapet dock, det tycker jag talar för Sverige då jag litar på Truls.

Tyskland är Tyskland men när dom ställer upp utan sina fyra högst rankade ska det inte räcka även om Boll är med i laget. Portugal, Danmark och kanske Kroatien är väl lag som möjligen kan utmana om man träffar formen.

Såg laguppställningarna nu, hade ju nästan varit skrattretande om Sverige inte skulle gå för guld i hemma-EM, när även Tyskland saknar Ovtcharov, Qiu, Filus och Franziska..

Benedikt Duda är dock en bra spelare och med Boll som "ankare", så kan man förstås ändå inte räkna bort dem..

Frankrike kommer med ett lag utan Simon Gauzy också, som hade varit ett bra komplement till bröderna Lebrun..

Ser man till Lag-EM historiken på herrsidan, så är Sverige (14 guld) och Tyskland (9 guld) rätt dominanta, sedan följer Ungern (4 guld), Frankrike (3 guld), Jugoslavien (2 guld), Belarus (1 guld), Portugal (1 guld), Österrike (1 guld) och Danmark (1 guld)..

Polen, Ryssland, England, Tjeckoslovakien, Kroatien och Grekland har varit i final, men aldrig vunnit..

Belgien, Tjeckien, Rumänien och Slovenien har tagit medalj också..
Citera
2023-09-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Sant.

Då är det snart dags för match mot Tjeckien. Blir nog en klar seger även här. Vem står över? Truls?
Citera
2023-09-11, 19:51
Medlem
Ezzelinos avatar
Ingen vidare insats av Falck, chanslös i femte och avgörande mot Jancarik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in