Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Ljuger? Om vad då? CP är ju uppenbarligen intresserad av kurserna, det finns absolut ingenting som säger att man måste hålla med om kursens innehåll och kursledarens åsikter så vad är egentligen problemet?
Att han går kursen för att kunna kritisera innehållet är väl det inga problem heller. Att TH tycker det är jobbigt att bli granskad och ifrågasatt förstår jag, men det får han faktiskt ta om han skall vara forskare. Det är själva grundbulten i forskning att det skall stå fritt att ifrågasätta och kritisera, klarar in TH av det så är hans forskning nog inte så mycket att hänga i granen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Haschpundaren
haha alltså, du blir inte jättemycket trovärdigare av att upprepa samma lögn...
Han undervisar alltså i saker som
svenska som andraspråk
litteraturvetenskap
genusvetenskap
Och du vill ljuga ihop att en liten fjortisnazist skulle ha ett genuint intresse av dessa ämnen, inte för att tobias håller i kurserna utan för att kurserna i sig intresserar nazisten?
Är du förståndshandikappad eller fattar du inte hur jävla genomskinlig du är?

Jag tror inte CP skulle gått kursen om inte Tobias "Alltid öppen mun" Hübinette varit läraren, och jag tror inte hans deltagande är motiverat av ett faktiskt intresse av ämnet.
Det finns många olika anledningar att läsa en kurs. Jag skulle säga att en stor andel av svenska studenter, kanske t.o.m. majoriteten, går inte kurser p.g.a. något starkt personligt intresse. Många läser för att de vill ha ett jobb, och det de läser ger jobb.
Men jag ser inte det som relevant. I Sverige så har man rätt att gå en utbildning man är behörig till och blir antagen till. Man måste inte bevisa sitt genuina intresse eller liknande.