2023-09-10, 11:53
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Har alldeles för lite info om allt som föregått den "kris" som nu uppstått på Karlstad Universitet men nog finns här fler frågetecken att reda ut? Varför anställdes t ex en kursansvarig som tidigare fått sparken från annat universitet samt synes ha en ytterst tveksam bakgrund och vandel? Varför ges kurser, på skattebetalarnas bekostnad, i ämnen som aldrig kan leda till jobb och som i sin grund faktiskt synes ha en rasistisk anstrykning, i detta fall att "vita" skulle kunna klumpas ihop som ett kollektiv och bedömas därefter? På vilket sätt hjälper det samhället?
Tror du verkligen att det var det den påstådda ”granskningen” skulle handla om? Ingen av de frågeställningar du tar upp undersöks bäst genom att besöka TH:s föreläsningar, varför jag undrar över deras relevans för denna tråd.

Citat:
Det har tidigare uppmärksammats av t ex Ivar Arpi (se hans och Wyndhams bok Genusdoktrinen) hur en "genusdoktrin" infiltrerat många av våra högskolor. Det synes vara ett sorts postmarxistiskt snömos med skakig vetenskaplig grund. Såna här "vithetsteorier" verkar vara en del av dessa tankar vilka alla syftar till att skapa motsättningar mellan klasser, raser och kön (något marxism lever och andas av). Hur många snömoskurser finns det egentligen? Kanske bra att detta belyses och msm verkar inte så intresserade väl? Så då blir det denna typ av "medborgarjournalister" som orkar och kan. Kanske har C.P gått över gränsen, kanske inte.
Om det du beskriver vore Petersons ambition skulle han givetvis ha skrivit in sig vid kursen, låtit den ha sin gång och sedan presentera resultatet av sin undersökning. Nu tyder det mesta på att han obstruerade den. Det är inte ett tillvägagångssätt värdigt en undersökande journalist, så vi kan utan problem dra slutsatsen att det inte är journalistik han sysslar med.

Citat:
Man kan också notera att när människor limmar fast sig i vägar samt därigenom förstör vardagen för sina medmänniskor så anses det av msm som "civil olydnad". Kanske detta också ska ses som det? Så länge ingen gräns passeras som utgör brott.
Jag förstår inte vart du vill komma med denna jämförelse.
Citera
2023-09-10, 11:56
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nej någon granskning blir det ju inte nu när Hubbe sprungit och gömt sig precis som tidigare när han får lite jobbiga frågor. Detta istället för att sluta tjura och stå upp för sin forskning.

Det finns nog ungefär lika mycket positivt att säga om Hubbe som Peterson. Jag tycker alltid det är av intresse när folk som lever i skyddade verkstäder behöver komma ut ur sin bubbla för att möta verkligheten. I synnerhet om personen i fråga själv har sysslat med att, många gånger helt obefogat, framställa folk i negativa ordalag och samtidigt bedrivit rena trakasserier mot andra genom sitt liv. Detta är också hela orsaken till att det här ens blivit en fråga, varför det blir högintressant att påpeka. What comes around goes around.
Jag vill gärna köpa tesen på att Christian Peterson motvilligt nödgas ta till dessa metoder för att Tobias Hübinette annars är helt omöjlig att granska, men det stupar tyvärr på att det här inte är första gången Christian Peterson använder sig av den här metoden för att skapa content till sin kanal.
Senast redigerad av TurboLinda 2023-09-10 kl. 12:16.
Citera
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det du säger make sense. Tveksamt om all den informationen finns i hans blogg.
Får ta och läsa den där bloggen. Var länge sen jag läste något från han.

Han hette Tobias Karlsson när han växte upp. Så Hübinette måste han ha gift sig till eller lagt sig till med på annat sätt.

Jag har inte haft nån koll på honom mer än att jag känt till hans avhandling, men den här händelsen (när jag nu tagit del av saker han skrivit, vad han dömts för, hur han själv skickat 2300 mail till myndigheter för att svartmåla en person vid sin tidigare brottslighet, osv osv) har fått mig att inse att han är mer än lovligt sinnessjuk, patetisk och enfaldig som en ko.

Idioten satt ju i TV4 och sa att han var tvungen att sjukskriva sig, inte för att han mådde dåligt utan för att han inte ville ha CP som deltagare på sin kurs. Han fattar inte ens alltså att han måste beskriva ohälsa som orsak till sjukskrivning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke12se
Tvärtom så har jag förstått att han haft stora personliga problem och en svår relation till sina adoptivföräldrar. Han har som vi tidigare varit inne på bedömts som psykiskt instabil av Tingsrätten samt lider av autism.

Nej det har han aldrig skrivit något om. Han har skrivit att han inte klandrar sina föräldrar för något och förstår att de bara gjorde vad de trodde var rätt och riktigt. Han umgås också med dom fortfarande.
Men ja någon diagnos har han absolut. Sen är det säkert möjligt att han har haft en svår relation till dom men det verkar han ärligt talat ha med dom flesta människor.
Citera
2023-09-10, 11:57
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Det är din fulla rätt att tycka att ingen ska sjukskriva sig pga psykisk ohälsa.
Du får också tycka att psykisk ohälsa aldrig någonsin är en konsekvens av stalkning eller trakasserier.

Dina åsikter har du rätt till, även dom du som vanligt framstår som efterbliven!

Jag tycker att man kan sjukskriva sig pga psykisk ohälsa. Du tillskriver mig åsikter jag aldrig uttryckt. Det är svårt att förstå hur människor som du kan ljuga rakt av och göra dig själv till en råtta som skamlöst beljuger dina medmänniskor för att ”vinna” en diskussion. Dessutom tror du dig i skydd av anonymitet ha rätt att fritt förolämpa andra människor. Det gör dig feg, elak, lögnaktig och ondskefull. Samt vad värre är omöjlig att bemöta i en diskussion eftersom den kräver det minimum av respekt att man inte ersätter det motdebattören verkligen skriver med eget hittepå, så som du gör ovan.

Problemet här är att Hübinette sannolikt inte lider av någon psykiskt ohälsa och alltså egentligen inte är berättigad till att sjukskriva sig.
Citera
2023-09-10, 11:57
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Hur ställer du dig till allt vi vet (eller behöver veta mer om) gällande Tobias Hübinette? Ska inte makthavare och opinionsbildare, inte minst sådana som är så starkt ifrågasatta som Tobias Hübinette, granskas?
Givetvis ska de det. Jag kan inte minnas att jag skulle ha pläderat för motsatsen.

Citat:
Måhända det här är fel sätt
Framför allt är det inte en granskning.
Citera
2023-09-10, 12:02
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Problemet här är att Hübinette sannolikt inte lider av någon psykiskt ohälsa och alltså egentligen inte är berättigad till att sjukskriva sig.
Häromdagen påstod du att han skulle ha sjukskrivit sig i protest, en uppgift vars ursprung jag fortfarande väntar på att du ska redogöra för. Nu kommer du med sannolikhetsbedömningar i frågan om TH:s mentala hälsa. Sannolikt lika ogrundade.

”Problemet” här är att din beredvillighet att ta till desinformation för att driva igenom din poäng.
Senast redigerad av TurboLinda 2023-09-10 kl. 12:07.
Citera
2023-09-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboLinda
Givetvis ska de det. Jag kan inte minnas att jag skulle ha pläderat för motsatsen.

Framför allt är det inte en granskning.

En granskning är det såvida att artiklar publicerats med kartläggning av Tobias Hübinette och på så sett satt strålkastaren på de områden som behöver utredas närmare.

Men någon särskilt professionell granskning är det inte och metoderna kan ifrågasättas (och mobbningsinslagen i poden är under all kritik).

Precis som metoo så kan dock en tvivelaktig metod leda till något gott - att sanningen kommer fram.
Citera
2023-09-10, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Han hette Tobias Karlsson när han växte upp. Så Hübinette måste han ha gift sig till eller lagt sig till med på annat sätt.

Jag har inte haft nån koll på honom mer än att jag känt till hans avhandling, men den här händelsen (när jag nu tagit del av saker han skrivit, vad han dömts för, hur han själv skickat 2300 mail till myndigheter för att svartmåla en person vid sin tidigare brottslighet, osv osv) har fått mig att inse att han är mer än lovligt sinnessjuk, patetisk och enfaldig som en ko.

Idioten satt ju i TV4 och sa att han var tvungen att sjukskriva sig, inte för att han mådde dåligt utan för att han inte ville ha CP som deltagare på sin kurs. Han fattar inte ens alltså att han måste beskriva ohälsa som orsak till sjukskrivning.

Om han sagt i TV4 att han sjukskrivit sig av praktiska skäl och inte av hälsoskäl så är det bidragsfusk och bör anmälas till Försäkringskassan! Om han vill ta en time-out så ska han ta det med sin arbetsgivare - inte belasta skattesystemet.
Citera
2023-09-10, 12:08
Medlem
Undrar vad den här Tobias är rädd för.
Har man ingenting att dölja så är det väl lugnt, men det kanske inte är så...
Citera
2023-09-10, 12:09
Medlem
TurboLindas avatar
Citat:
En granskning är det såvida att artiklar publicerats med kartläggning av Tobias Hübinette och på så sett satt strålkastaren på de områden som behöver utredas närmare.
Du beskriver en publicistisk kupp. Vilket är något helt annat än en granskning.
Senast redigerad av TurboLinda 2023-09-10 kl. 12:12.
Citera
2023-09-10, 12:21
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev

Hans syster ( eller inte) som han delade adress med som barn heter också Hubinette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in