Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-10, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Har holdt på med denne fb-tråden en del:
https://www.facebook.com/photo?fbid=10221424284891147&set=a.2043061750754
Er litt ting som blir nevnt der, som gir en litt å tenke på vedr. det som har skjedd.
Så var der en som kommenterte, som var en av tre utlendinger som jeg vet om, som jobbet i firmaet til JAH; Der var en Sylw'ster, en K*ba og en J*sef J*na R*chtar (e, u, o, a, y). Første har jeg "sjekket ut", han har skrevet på polske fb-sider at han er lei seg, han har sendt inn link og bedt om dashcamera-video's fra polske venner, Han andre vet jeg ikke, men muligens jeg syns at JAH forandret seg litt med tanke på TikTok-innlegg etter at han hadde vært på besøk hos han en uke. Han siste. Det som er så rart med han, det er at han har samme navn som en kjendis i hjemlandet. Så syns jeg at han ligner på han utenfor leil. i Tønsberg, med slik motorsykkelbag.

Det står jo at de er oppklart der nede i kommentarene.. Hvem var det?
Citera
2023-09-10, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody86
Litt feilinformasjon i Avhørt ang dette med at det ikke finnes noe register over borebrønner
https://geo.ngu.no/kart/granada_mobil/

Her (skal) alle brønner legges inn, her finnes brønner langt tilbake i tid, og når det utføres trykking av brønner registreres det også her.
Det kan selvfølgelig være gamle brønner som ikke er innmålt eller er «feilplassert» pga manuell innleggelse før GPS’n sin tid.

Ett slikt verktøy benyttes av alle som jobber i denne bransjen.

Dette gjelder altså borebrønner i fjell hovedsakelig, og ikke gravde brønner slik som det er opplyst om at det var på aktuell hytte
Takk for informasjon
Kanskje det da er mest sannsynlig at det var noe annet enn en "brønnjobb" som var årsaken til at JAH møtte opp på hytta?

Politiet har vel sikkert undersøkt JAHs rutiner med å notere jobbavtaler i en kalender el.l., og hvis han hadde slike rutiner og hvis møtet ved hytta ikke var notert på samme måte som han brukte å gjøre ved jobbavtaler, så kan det vel tyde på at det ikke var noen jobbavtale/jobboppdrag el.l. ved hytta?

Hvis det var et møte som skulle være hemmelig, så kanskje JAH hadde blitt bedt om å parkere et stykke fra hytta (nede i skogsveien i nærheten av der bilen ble funnet) slik at bilen hans ikke var synlig fra "hovedveien" rett på den andre siden av Veerntjern?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-10 kl. 11:14.
Citera
2023-09-10, 11:11
Medlem
Som nevnt så kan det være avvik i denne databasen slik at endel gamle brønner ikke er registrert.
Så han kan fortsatt være lurt dit ifbm jobboppdrag, anser det veldig rart at han har med spylehenger om det ikke var sånn

Formålet var mest å rette opp feilinfo fra Avhørt😊
Citera
2023-09-10, 11:13
Medlem
Citat:
Litt feilinformasjon i Avhørt ang dette med at det ikke finnes noe register over borebrønner
https://geo.ngu.no/kart/granada_mobil/

Her (skal) alle brønner legges inn, her finnes brønner langt tilbake i tid, og når det utføres trykking av brønner registreres det også her.
Det kan selvfølgelig være gamle brønner som ikke er innmålt eller er «feilplassert» pga manuell innleggelse før GPS’n sin tid.

Ett slikt verktøy benyttes av alle som jobber i denne bransjen.

Dette gjelder altså borebrønner i fjell hovedsakelig, og ikke gravde brønner slik som det er opplyst om at det var på aktuell hytte

Dette er nok ikke noe pålitelig hverken med hensyn til plassering eller om det finnes en brønn.Fra nyere tid stemmer det nok men hvis en brønn er eldre er dette ubrukelig.
Citera
2023-09-10, 11:17
Medlem
Citat:
På hvilket grunnlag kan du si dette er ubrukelig?
Jobber du i bransjen så du vet hva du snakker om?

Jeg vet hva jeg snakker om ja, var akkurat inne å sjekket.
Citera
2023-09-10, 11:22
Medlem
Citat:
Hva jobber du som?

Hva har det med saken å gjøre? Jeg bare har vært inne å sjekket og funnet ut av at den oversikten ikke er til å stole på hverken med hensyn til plassering eller om det faktisk er borhull/brønn der, og det vet de som faktisk driver med dette arbeidet.
Citera
2023-09-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Hva har det med saken å gjøre? Jeg bare har vært inne å sjekket og funnet ut av at den oversikten ikke er til å stole på hverken med hensyn til plassering eller om det faktisk er borhull/brønn der, og det vet de som faktisk driver med dette arbeidet.

Der hvor? Det er jo ingen borehull på eiendommen, det er jo nevnt i Avhørt blant annet..?
Det er en brønn der, ikke ett borehull.

Var jo nettopp det som er litt av poenget

Eiendommen som er aktuell her er bygget etter 2001, og i 2001 kom lovverket som stiller krav til registrering av grunnvannsbrønner. Alle brønner etter dette skal være registrert.

Neste gang du er så bastant i dine uttalelser kan det være lurt å sette deg inn i temaet før du slenger ut at ting er ubrukelig😊
Senast redigerad av Nobody86 2023-09-10 kl. 11:31.
Citera
2023-09-10, 11:30
Medlem
Citat:
Der hvor? Det er jo ingen borehull på eiendommen, det er jo nevnt i Avhørt blant annet..?

Nå har da ikke jeg sjekket den eiendommen det er prat på her, bare fant ut følgende: at det kartet ikke er til å stole på når det gjelder borhull/brønner!
Citera
2023-09-10, 12:03
Medlem
Dersom det stemmer at JH ble skutt med et skudd i ryggen, og skuddskadene på terrassen stammer fra samme skudd, tror jeg GM satt i skogkanten nord for hytta. Her hadde han oversikt over oppkjørselen til hytta, og var noe høyere enn terrassen. GM kan etterpå ha flyktet gjennom skogen i nord, ca 100 meter til veien, og hatt et kjøretøy stående der.

Dersom GM var nærmere, ville nok JH blitt skutt på ny før han kom seg i bilen og kjørte avgårde. Det samme hadde nok skjedd dersom GM hadde fluktrute forbi der bilen til JH ble funnet.

Jeg tviler på om GM har noen åpenbar tilknytning til hytta eller nabohytter. Da hadde han ikke valgt dette området som gjerningssted. Sannsynligvis har han tidligere jaktet i området, eller eventuelt jobbet der. Det er ikke så lenge siden skogen rundt hytta ble hugget, og det kan være en som har vært der i den forbindelse.
Citera
2023-09-10, 12:21
Medlem
Citat:

Eiendommen som er aktuell her er bygget etter 2001, og i 2001 kom lovverket som stiller krav til registrering av grunnvannsbrønner. Alle brønner etter dette skal være registrert.

Neste gang du er så bastant i dine uttalelser kan det være lurt å sette deg inn i temaet før du slenger ut at ting er ubrukelig😊

Og da følger man loven, selvfølgelig. Ellers bør man ikke være eier av en eiendom.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-09-10 kl. 12:23.
Citera
2023-09-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Dersom det stemmer at JH ble skutt med et skudd i ryggen, og skuddskadene på terrassen stammer fra samme skudd, tror jeg GM satt i skogkanten nord for hytta. Her hadde han oversikt over oppkjørselen til hytta, og var noe høyere enn terrassen. GM kan etterpå ha flyktet gjennom skogen i nord, ca 100 meter til veien, og hatt et kjøretøy stående der.

Dersom GM var nærmere, ville nok JH blitt skutt på ny før han kom seg i bilen og kjørte avgårde. Det samme hadde nok skjedd dersom GM hadde fluktrute forbi der bilen til JH ble funnet.

Jeg tviler på om GM har noen åpenbar tilknytning til hytta eller nabohytter. Da hadde han ikke valgt dette området som gjerningssted. Sannsynligvis har han tidligere jaktet i området, eller eventuelt jobbet der. Det er ikke så lenge siden skogen rundt hytta ble hugget, og det kan være en som har vært der i den forbindelse.

Det at det er ferske kulehull i plattingen får meg til å tvile litt på at det er skutt på avstand.

Man trenger ikke være så veldig god til å skyte for å treffe noen i ryggen på 50-100m f.eks.

Men jeg synes det er rart å bomme med flere skudd i terrassen. Med mindre det var skremme skudd, også traff hen J ved et uhell.
Citera
2023-09-10, 12:25
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen

👏 Det som er litt ugreit med denne varianten er at en Mercedes Sprinter med tilhenger parkert på tunet raskt ville ødelagt siktebildet.

Tenkte på det når jeg argumenterte for det samme som deg, men tok det ikke med.

Skogbrynet og plattingen er i de fleste tilfeller omtrent på identisk høyde, men når avstanden kun er mellom 70 og 100 meter trenger det ikke å være noe problem.

Det er den «beste» løsningen i et «distanse» scenario som korresponderer med et rikosjetterende prosjektil ned i platting etter treff i BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in