2023-09-09, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Svårt att läsa? Jag fick en fråga. Jag besvarade den. Men 2 plus försök till att skifta fokus.

Nej du sitter och påstår att AFA är värsta filantroperna när de i själva verket är ett gäng pundare och alkisar som trakasserar folk, och att du sitter här och påstår att de skulle ha kapacitet att hjälpa Christian på något sätt vill jag veta hur skulle det gå till?

Hur skulle AFA kunna hjälpa Christian? Du är en känd kommunist och apologet för kommunistisk terrorism här på forumet så dina påståenden om vem han är verkar vara ganska ressentimentsdrivna.

Han har inte råkat stämma dig eller något? Han borde eftersom du sitter och kallar honom nazist för att du vill försvara en dåre som Hübinette.

Nej jag har inte svårt att läsa, kommunistsvin.
Citera
2023-09-09, 21:50
Medlem
.
Citera
2023-09-09, 22:13
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Om du verkligen vill ha ett konkret tips: hör av dig till AFA. De hjälper avhoppare.

Å kom igen. Att kontakta AFA är ungefär som att skriva ett avlatsbrev 😂

Jag är mer nyfiken när Christian planerar att sluta vara ett IRL-troll och vad som kommer hända med grabben om sisådär 10-15 år framåt? Hans familj är uppenbarligen övre medelklass. Vad säger alla kring detta vrak till människa egentligen?
Citera
2023-09-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag är mer nyfiken när Christian planerar att sluta vara ett IRL-troll och vad som kommer hända med grabben om sisådär 10-15 år framåt? Hans familj är uppenbarligen övre medelklass. Vad säger alla kring detta vrak till människa egentligen?

Det där är ett vanskligt begrepp, ”IRL-troll”, och beror lite på vem han ”trollar”. Såna som Hübinette är ju också ett slags (psykopat-)troll, som ansöker om kontaktförbud mot Christian och påstår att Christian gör saker som elev i kursen som han uppenbarligen inte har gjort och som ”sjukskriver” sig för att låtsas vara det oskyldiga offret i situationen. Nu är det visserligen inte Hübinette som har bjudit upp till dans utan det sker på Christians initiativ att granska Hübinette och hans s.k. ”kurs”, men bara för att Christian ”började” så betyder det inte att allt som sker är Christians fel. Hübinette är minst lika trollig han, som lyckas få halva media-Sverige + utbildningsministern på sin sida, men Hübinette är ett mer läskigt och ohederligt och oärligt troll medan Christian är ganska öppen med när han bara trollar. När Christian trollar så finns det dock alltid en seriös tanke bakom, det finns ett syfte och en intention, ett giltigt motiv. Så är det med tricksters, de kan vara troll och man skrattar åt dem men deras trollningar fyller en funktion och ett syfte högre än ryktet om dem själva som person. Tillräckligt många ser detta för att låta det påverka tricksterns rykte negativt, och Christians populäritet stiger för var dag. Han är ärlig på ett helt annat sätt än en beräknande lömsk oärlig och ohederlig Hübinette är. Man kan vara ”IRL-troll” livet ut utan att det är speciellt negativt på något sätt. Det är en ärketyp, en personlighet, och något man föds som och med, och inget man ”växer bort från” på äldre dar om du trodde det? Utan tricksters skulle samhället fallera när det övertas av psykfall som Hübinette.
Senast redigerad av Tomcat13 2023-09-09 kl. 22:41.
Citera
2023-09-10, 07:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
Nej du sitter och påstår att AFA är värsta filantroperna när de i själva verket är ett gäng pundare och alkisar som trakasserar folk, och att du sitter här och påstår att de skulle ha kapacitet att hjälpa Christian på något sätt vill jag veta hur skulle det gå till?

Hur skulle AFA kunna hjälpa Christian? Du är en känd kommunist och apologet för kommunistisk terrorism här på forumet så dina påståenden om vem han är verkar vara ganska ressentimentsdrivna.

Han har inte råkat stämma dig eller något? Han borde eftersom du sitter och kallar honom nazist för att du vill försvara en dåre som Hübinette.

Nej jag har inte svårt att läsa, kommunistsvin.
Jag vill att du, eftersom du påstår att du inte har problem att läsa, visar var jag påstår att AFA är filantroper? jag har aldrig blivit kallad kommunist här förut så jag tackar. Som jag skrev innan ville någon ha exempel på avhopparverksamhet. AFA var det enda jag kände till. Säkerligen skit.
Citera
2023-09-10, 07:08
Medlem
Han är väl en schysst grabb som bryr sig om Sverige. Han är inte köpt som övriga politiker i det här landet, inklusive Jimmy "torsken" Åkesson.
Citera
2023-09-10, 07:15
Avslutad
Citat:
Jag vill att du, eftersom du påstår att du inte har problem att läsa, visar var jag påstår att AFA är filantroper? jag har aldrig blivit kallad kommunist här förut så jag tackar. Som jag skrev innan ville någon ha exempel på avhopparverksamhet. AFA var det enda jag kände till. Säkerligen skit.

Ja och då är min fråga, om man hänger ut och skriver förklenande saker om någon, t.ex. att han är nazist och sedan erbjuder hjälp om han slutar vara nazist vad kallas sånt?

Säg att du har en politisk uppfattning, socialdemokrati, och jag hånar, slår dig och din familj och förföljer dig genom att kontakta dina arbetsgivare och när du väl inser hur hatad du är så blir du osäker och då erbjuder jag dig hjälp.

Vad Christian gör är att han avslöjar en djupt odemokratisk och för samhället farlig tendens hos svensk vänster och för det ska ha ha medalj av kungen minst.
Citera
2023-09-10, 07:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ja och då är min fråga, om man hänger ut och skriver förklenande saker om någon, t.ex. att han är nazist och sedan erbjuder hjälp om han slutar vara nazist vad kallas sånt?

Säg att du har en politisk uppfattning, socialdemokrati, och jag hånar, slår dig och din familj och förföljer dig genom att kontakta dina arbetsgivare och när du väl inser hur hatad du är så blir du osäker och då erbjuder jag dig hjälp.

Vad Christian gör är att han avslöjar en djupt odemokratisk och för samhället farlig tendens hos svensk vänster och för det ska ha ha medalj av kungen minst.
Vad yrar du om i första stycket? Jag tror du ska sluta läsa inlägg bokstavligt. Du, eller någon annan idiot, frågade om avhopparverksamhet. Jag nämnde AFA för det skulle göra er sura. Ändock, en riktig avhopparverksamhet. No more no less.

CP är nazist och för vissa guldspaden-journalist. Du får tycka det men du har objektivt fel.
Citera
2023-09-10, 07:29
Avslutad
Citat:
Vad yrar du om i första stycket? Jag tror du ska sluta läsa inlägg bokstavligt. Du, eller någon annan idiot, frågade om avhopparverksamhet. Jag nämnde AFA för det skulle göra er sura. Ändock, en riktig avhopparverksamhet. No more no less.

CP är nazist och för vissa guldspaden-journalist. Du får tycka det men du har objektivt fel.

Ja så från att ha slagit dig ska AFA sen ta hand om de som inte vill bli slagna längre. Det låter trovärdigt.

Jag vet inte om CP är nazist och jag bryr mig inte tbh, han har extremt fördomsfulla och generaliserande åsikter om transpersoner t.ex. men han har nog träffat eller lyssnat på fel transpersoner isf.

Kräver socialdemokrati en avhopparverksamhet? Det verkar så eftersom de verkar kapabla till att säga vad som helst om andra människor för att få ett maktöverläge.

Jag vet inte riktigt om CPs åsikter om transpersoner kräver en avhopparverksamhet eller att han exponeras för människor som är normala, vad tror du?
Citera
2023-09-10, 07:32
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:

Det spelar ingen roll hur många indignerade krokodiltårar som faller på ditt tangentbord.

För alla med sina sunda vätskor i behåll gör christian peterson ett nästan oöverträffat fint journalistiskt arbete.
Citera
2023-09-10, 07:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ja så från att ha slagit dig ska AFA sen ta hand om de som inte vill bli slagna längre. Det låter trovärdigt.

Jag vet inte om CP är nazist och jag bryr mig inte tbh, han har extremt fördomsfulla och generaliserande åsikter om transpersoner t.ex. men han har nog träffat eller lyssnat på fel transpersoner isf.

Kräver socialdemokrati en avhopparverksamhet? Det verkar så eftersom de verkar kapabla till att säga vad som helst om andra människor för att få ett maktöverläge.

Jag vet inte riktigt om CPs åsikter om transpersoner kräver en avhopparverksamhet eller att han exponeras för människor som är normala, vad tror du?
Att vara socialdemokrat och nazist är så klart fullt jämförbart. När du tar dig upp från din mors källare ska du gå till din hålas centrum och ställa frågan till tio personer. Adieu.
Citera
2023-09-10, 07:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Det spelar ingen roll hur många indignerade krokodiltårar som faller på ditt tangentbord.

För alla med sina sunda vätskor i behåll gör christian peterson ett nästan oöverträffat fint journalistiskt arbete.
Med sunda vätskor menar du då de 0.023% som röstar AfS och de andra som är nazister? Här på forumet är ni många men i verkligheten få. Men du får tycka vad du vill om CP:s värv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in