Citat:
Ursprungligen postat av
populopidus
Har ni ens läst in er på det här fallet eller läser ni endast rubriken och kommentarerna i denna tråd? Danny Masterson verkar vara ett riktigt rovdjur som drogat och våldtagit flertalet tjejer i skydd av Scientologikyrkan. Vad jag kunnat läsa mig till utifrån fallet råder det inga tvivel om hans skuld, och det är ärligt talat inte mer än rätt att han åker in på kåken under lång tid framöver - även om jag kan tycka att 30 år är i längsta laget.
I övrigt gutt åt Scientologikyrkan som med all rätt blir nerdragna i smutsen av den här sörjan.
Precis. Det är inte så simpelt som att de höll tyst, utan de tystades av sektmedlemmar med makt.
30 år är ett långt straff, men jag föredrar ändå att inte ge automatisk mängdrabatt på brott enligt svensk modell, bara för att man klumpar ihop åtalspunkter till en och samma domstoldsförhandling. I det här fallet är det väl 10 år per brottsoffer/åtalspunkt. Jag hade gärna sett att Hagamannen (för att dra till med en alla håller med om var skyldig och en usling) hade fått minst 10 år - per brottsoffer.