2023-09-10, 00:13
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Har ni ens läst in er på det här fallet eller läser ni endast rubriken och kommentarerna i denna tråd? Danny Masterson verkar vara ett riktigt rovdjur som drogat och våldtagit flertalet tjejer i skydd av Scientologikyrkan. Vad jag kunnat läsa mig till utifrån fallet råder det inga tvivel om hans skuld, och det är ärligt talat inte mer än rätt att han åker in på kåken under lång tid framöver - även om jag kan tycka att 30 år är i längsta laget.

I övrigt gutt åt Scientologikyrkan som med all rätt blir nerdragna i smutsen av den här sörjan.

Precis. Det är inte så simpelt som att de höll tyst, utan de tystades av sektmedlemmar med makt.

30 år är ett långt straff, men jag föredrar ändå att inte ge automatisk mängdrabatt på brott enligt svensk modell, bara för att man klumpar ihop åtalspunkter till en och samma domstoldsförhandling. I det här fallet är det väl 10 år per brottsoffer/åtalspunkt. Jag hade gärna sett att Hagamannen (för att dra till med en alla håller med om var skyldig och en usling) hade fått minst 10 år - per brottsoffer.
Citera
2023-09-10, 00:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Har ni ens läst in er på det här fallet eller läser ni endast rubriken och kommentarerna i denna tråd? Danny Masterson verkar vara ett riktigt rovdjur som drogat och våldtagit flertalet tjejer i skydd av Scientologikyrkan. Vad jag kunnat läsa mig till utifrån fallet råder det inga tvivel om hans skuld, och det är ärligt talat inte mer än rätt att han åker in på kåken under lång tid framöver - även om jag kan tycka att 30 år är i längsta laget.

I övrigt gutt åt Scientologikyrkan som med all rätt blir nerdragna i smutsen av den här sörjan.

Ja han verkar vara ett riktigt rovdjur baserat på deras berättelse! Och det är ju all bevisning som finns. Det är ju det som är sjukt att någon kan sitta och beskylla någon för vad som helst utan bevis och sedan döms han till 30 år.
Citera
2023-09-10, 00:31
Medlem
Ducadreams avatar
Helt sjukt att det finns folk som försvarar idioten. Man blir helt paff. Ni förstår inte hur pass mycket skada(psykiskt, själsligt och fysiskt) våldtäkt kan orsaka.

Folk har snackat om han är en våldtäktsman i många år nu, så det är inget nytt. Och han hade kulten Scientology som backade honom.
Citera
2023-09-10, 00:33
Medlem
FunkigLejonpungs avatar
Han tänker nog att:
"fan jag skulle aldrig övertalat dom där två hororna att ta den i tvåan för statistroller that 70s show (vilket dom inte fick tihi), men jag var så jävla kolad å kåt, är det så fel?!
Jag är Scientolog för fan! Jag kan inte åka i fängelse!"
Sedan gör han väl någon jävla scientolog ritual med kuken, i hopp om hjälp från Scientologerna.
När hjälpen uteblir så kväver han ihjäl sig med sina nedpissade/spermade/nedbajsade fängelsekalsonger (han har vara ett par nu).
Senast redigerad av FunkigLejonpung 2023-09-10 kl. 00:37.
Citera
2023-09-10, 00:38
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strumpnisse
Jo precis, och en guldspruta som Masterson (och hans familj) vill kyrkan självklart skydda med allt i sin makt (om inte för pengarna så för den dåliga PR som kyrkan får om en av dess kändismedlemmar döms för ett sådant brott - som om de inte har nog dålig PR).

Jag har själv vuxit upp i en scientologfamilj så därför känner jag nog med offren ännu mer då jag förstår hur svårt det måste ha varit för dem att faktiskt dra honom inför rätta. Som scientolog lär man sig tidigt att allt dåligt som händer en är ens eget fel, man skapar situationer självmant för att man någonstans känner att man förtjänar det. Jag kan inte se någon vinning för Jane Does att anmäla fejkade våldtäkter mot en scientolog, att de skulle utsätta sig själva för kyrkans behandling av dem bara för att de var lite arga på Masterson eller för att de är ute efter pengar.

Som jag har förstått det finns det inspelningar på Masterson när han gör upp med en av Jane Does, där han medger till brottet, vilket är en del av bevisningen mot honom.

Då har du mer koll än många andra i den här tråden på hur det kan gå till inom den där sekten. Där ser man, ett erkännande är en stark bevisning, förutsatt att det inte var ett "edgy"-skämt eller dylikt.
Citera
2023-09-10, 00:42
Medlem
Dumdrygs avatar
Ett av offren har gått ut med sitt namn offentligt: Niesha Trout

https://www.legalaffairsandtrials.com/p/danny-masterson-sentenced-to-30-years
Citera
2023-09-10, 00:56
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ett av offren har gått ut med sitt namn offentligt: Niesha Trout

https://www.legalaffairsandtrials.com/p/danny-masterson-sentenced-to-30-years

https://www.imdb.com/name/nm0873795/ kan det röra sig om skådespelerskan? Framgick i alla fall inte i artikeln.
Citera
2023-09-10, 01:03
Medlem
Aja Bajas avatar
Om jag satt i juryn skulle jag ha friat, bara för att det har gått så lång tid.
Det är inte rimligt att man ska komma ihåg vad som hände för så lång tid sedan, eller för den delen att eventuella vittnen till vad som hände tidigare på kvällen ska komma ihåg. Vet man ens vilka som var vittnen? Vilka var med och festade en viss kväll för 20 år sen? Inte fan kan man komma ihåg det nu.
Kanske han till och med hade alibi för att han befann sig någon annan stans just den kvällen, men det är ju omöjligt att veta nu så här långt efteråt.
Om man inte tyckte det ens var värt en anmälan under 20 år kan man ta det med sig i graven.
Senast redigerad av Aja Baja 2023-09-10 kl. 01:12.
Citera
2023-09-10, 02:38
Avslutad
Tror det är en plott inom scientologin. Tror inte alls att han skulle våldtagit dem. Han nekade väl att skriva över sina tillgångar eller något som dessa ockrande scientologerna kräver.
Citera
2023-09-10, 03:39
Medlem
Han skulle bara varit ihop med Laura Prepon då hade det varit lugnt.
Citera
2023-09-10, 07:27
Medlem
Vilket visar vilket korrupt och kriminellt skitsystem hela Väst blivit. Man döms för påstådda brott som ägde rum för 25 år sen, utan någon som helst teknisk bevisning. Detta kan hända vem som helst. Skitlandet USA har ju privatiserat fångvården. Ju fler fångar desto bättre för kapitalisterna. Domare och rättsväsendet är i fickorna på oligarkin.
Citera
2023-09-10, 10:27
Medlem
Tycker det är intressant taktik av föräldrarna att kontakta Aston och Milis som skriver brev som vittna om hans karaktär.

Som föräldrar hade jag gjort likadant. Tror att det blir omöjligt att som förälder att inte stötta sitt barn här.

Aston och Milis bör veta vad han är för typ, någon som tar sig friheter med tjejerna.

Finns nog dom som döljer det också som det inte syns utåt vilken typ av människor dom egentligen är.

Undra vilka bevis dom som fick han dömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in