2023-09-09, 23:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
fast man dödar INTE sina barn med en KNIV bara för att hämnas på pappan, i så fall ligger det annat bakom som tex psykisk sjukdom.

Oj, oj! Du är otroligt naiv!
Har du bott under en sten i hela ditt liv och nyligen börjat skriva här på Flaschback?
Du tror du inte det finns onda människor?
Hört talas om psykopater, sociopater etc.?
Det finns flera fall där en mamma dödat sina barn för att hämnas på deras pappa!
Det trodde jag alla visste, pust!
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Okay...

Men jag har svårt att förstå att en mamma dödar sitt egenfödda barn i ett sådant hat att hon dödar sitt eget barn.
Något måste ha hänt med den familjen som är långt, långt över det vanliga.

Visst har jag själv känt hat mot någon i min närhet. Men det var bara under korta stunder.
Aldrig någonsin gått till attack med föremål, i värsta fall en kaffekopp i golvet med skrik och tjoande.

Men att kniva ihjäl sitt eget barn. Det finns inte ens i min värld.

Mitt eget hat stannar verbalt, där går min gräns.

Är jag unik eller hur tänker ni här inne samma tankar som jag.

Live in peace ☮

Som Dalai Lama sade: Skada aldrig levande varelser...

Det är väl inte helt ovanligt att en förälder ger sig på barnen för att skada den andre vid skilsmässa tyvärr.

Det var väl ganska nyligen som en mamma och hennes två barn hittades döda i en bil där det också var självmord plus mord
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är hon arg på pappan kan hon visst projicera sitt hat på barnen, de är ju hans kött och blod.
Antar att du varken är kvinna eller mamma själv.
Nej, en normal och frisk mamma projicerar inte sitt hat över på sina barn, de är även hennes kött och blod.
Bara en psykiskt sjuk människa skulle kunna göra det.
Citera
2023-09-09, 23:47
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Inte en chans. En mamma döms aldrig till fängelse för mord på sina barn. Det kommer bli vård
Vad yrar du om, det är väl klart att en mamma kan hamna i fängelset för att tagit livet av sitt barn!
Du får nog allt läsa på lite bättre innan du skriver så självsäkert!
Pinsamt!
Citera
2023-09-09, 23:49
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Är hon arg på pappan kan hon visst projicera sitt hat på barnen, de är ju hans kött och blod.
Instämmer, att döda pappans kött och blod är hämnd.

Men sitt eget kött och blod? Hon har ju ändå burit de två barnen i sin kropp, förlöst dem. Obegripligt
Citera
2023-09-09, 23:50
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Oj, oj! Du är otroligt naiv!
Har du bott under en sten i hela ditt liv och nyligen börjat skriva här på Flaschback?
Du tror du inte det finns onda människor?
Hört talas om psykopater, sociopater etc.?
Det finns flera fall där en mamma dödat sina barn för att hämnas på deras pappa!
Det trodde jag alla visste, pust!
Så psykopater och sociopater är inte psykiskt sjuka eller vad?
Citera
2023-09-09, 23:58
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Det är väl inte helt ovanligt att en förälder ger sig på barnen för att skada den andre vid skilsmässa tyvärr.

Det var väl ganska nyligen som en mamma och hennes två barn hittades döda i en bil där det också var självmord plus mord
var bara halvt insatt i det fallet, framgick det att hon gjorde det pga hat och att hämnas på pappan.?

Att mammor dödar sina barn och tar självmord har hänt ett flertal ggr ja men det handlar nog mer om att de gör det för att de inte ser någon annan utväg, tex om pappan är ond eller att mamman inte tror att barnen klarar sig utan henne.

Och i de fallen brukar det vara ett mer humant tillvägagångssätt eller kort lidande även om alla sätt är av ondo.

Handlar det endast om hämnd mot pappan har jag svårt att se en mamma som knivar sina barn till döds, så länge det inte ligger psykisk ohälsa bakom.
Citera
2023-09-10, 00:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Antar att du varken är kvinna eller mamma själv.
Nej, en normal och frisk mamma projicerar inte sitt hat över på sina barn, de är även hennes kött och blod.
Bara en psykiskt sjuk människa skulle kunna göra det.
Du kan ju inte utgå ifrån vad du själv aldrig skulle göra, då vore livet såklart helt underbart.
Det är såklart inte normalt att döda sina barn, men det händer ju, eller hur?
Eller måste jag länka alla fall som finns?
Sen antar helt fel!
"JAG ÄR BÅDE KVINNA OCH HAR FÖTT TRE BARN OCH JAG HAR ÄVEN BARNBARN! "

Nej det behöver inte vara en psykisk sjukdom!
Det kan vara psykopati, narcissism etc.
Alltså en personlighetsstörning!
I detta fall handlar det tydligen om en mamma med någon slags empatistörning?
Om man ska tro en av de som informerat om mamman i tråden?
Citera
2023-09-10, 00:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Du kan ju inte utgå ifrån vad du själv aldrig skulle göra, då vore livet såklart helt underbart.
Det är såklart inte normalt att döda sina barn, men det händer ju, eller hur?
Eller måste jag länka alla fall som finns?
Sen antar helt fel!
"JAG ÄR BÅDE KVINNA OCH HAR FÖTT TRE BARN OCH JAG HAR ÄVEN BARNBARN! "

Nej det behöver inte vara en psykisk sjukdom!
Det kan vara psykopati, narcissism etc.
Alltså en personlighetsstörning!
I detta fall handlar det tydligen om en mamma med någon slags empatistörning?
Om man ska tro en av de som informerat om mamman i tråden?
som sagt självklart finns det fall där modern dödar barnen och sen sig själv, men är man helt "frisk" så knivar man inte sina barn till döds endast pga hämnd.
Har man en personlighetsstörning anser inte jag att man är helt frisk, men det kanske du gör?
Citera
2023-09-10, 00:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
var bara halvt insatt i det fallet, framgick det att hon gjorde det pga hat och att hämnas på pappan.?

Att mammor dödar sina barn och tar självmord har hänt ett flertal ggr ja men det handlar nog mer om att de gör det för att de inte ser någon annan utväg, tex om pappan är ond eller att mamman inte tror att barnen klarar sig utan henne.

Och i de fallen brukar det vara ett mer humant tillvägagångssätt eller kort lidande även om alla sätt är av ondo.

Handlar det endast om hämnd mot pappan har jag svårt att se en mamma som knivar sina barn till döds, så länge det inte ligger psykisk ohälsa bakom.

Fast det har ju hänt, alla mammor är inte goda!
Herregud läser ni inte om de fallen, där mammor dödar sina barn, utan att anses som sjuka i lagens namn?
När personen vet att det den gör är fel, kan de inte anses sjuka utan får oftast fängelse.
Citera
2023-09-10, 00:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck

I det fallet tycks det dock ligga psykisk sjukdom bakom. Tror hon var diagnosticerad med schizofreni?
Och ingen hämnd inblandad.
Citera
2023-09-10, 00:08
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Fast det har ju hänt, alla mammor är inte goda!
Herregud läser ni inte om de fallen, där mammor dödar sina barn, utan att anses som sjuka i lagens namn?
När personen vet att det den gör är fel, kan de inte anses sjuka utan får oftast fängelse.
kan du länka till ett fall där mamman inte hade nån slags personlighetstörning eller psykisk sjukdom som mördat sina barn på ett brutalt sätt endast pga hämnd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in