2023-09-09, 23:11
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Virker som om Delta slo ned dørene på en av dem, jamfør lokalavisen. Det er ihvertfall en indikasjon, resten blir magefølelse såklart.
Den artikkelen er fake. Han der duden som skrev har eksperimentert litt vel mye med hjelp av AI...
Citera
2023-09-09, 23:11
Medlem
Citat:
Jeg tror vi skal holde oss i universet rundt *inge*ike (R,r) Bil AS og muligens denne JKH-figuren. Det virker som om flest med lokalkunnskap peker dit.
Tenker det samme. Universet rundt r bil og jkh inneholder nok av kandidater.
Citera
2023-09-09, 23:13
Medlem
Citat:
Selskapet til JKH og søsteren har har for én måned siden fått påpakning for å mangle statsautorisert revisor. Man skulle tro noen med en vellykket bedrift hadde råd til en revisor?

De har ikke levert regnskap for 2022 virker det som. De er truet med tvangsoppløsning om de ikke får statsautorisert revisor og fristen var 4 uker fom. 12 august 2023. Kanskje de har fikset det, men for meg ett rødt flagg 🚩

Interessant. Revisor fratrådte i juni…

«Det er samfunnsøkonomisk ulønnsomt med useriøse aktører i næringslivet, og for å styrke kampen mot økonomisk krimina- litet har lovgiver tillagt revisor plikt og rett til under visse omstendigheter å trekke seg fra revisjonsoppdraget. Ved at revisor fra- sier seg revisjonsoppdraget uten at en ny revisor overtar, typisk fordi selskapet ikke har vilje og evne til å forholde seg til regel- verket, vil tvangsavvikling som følge av at foretaket mangler revisor forhindre at useriøse foretak kan drive virksomhet over lang tid. Særlig reglene om plikt til fratre- den bidrar til å klargjøre grensene for når det ikke lenger er akseptabelt at revisor ivaretar revisjonsoppgaver for klienten»

https://www.revregn.no/asset/pdf/2009/8-30-4.pdf
Citera
2023-09-09, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amplifi
Interessant. Revisor fratrådte i juni…

«Det er samfunnsøkonomisk ulønnsomt med useriøse aktører i næringslivet, og for å styrke kampen mot økonomisk krimina- litet har lovgiver tillagt revisor plikt og rett til under visse omstendigheter å trekke seg fra revisjonsoppdraget. Ved at revisor fra- sier seg revisjonsoppdraget uten at en ny revisor overtar, typisk fordi selskapet ikke har vilje og evne til å forholde seg til regel- verket, vil tvangsavvikling som følge av at foretaket mangler revisor forhindre at useriøse foretak kan drive virksomhet over lang tid. Særlig reglene om plikt til fratre- den bidrar til å klargjøre grensene for når det ikke lenger er akseptabelt at revisor ivaretar revisjonsoppgaver for klienten»

https://www.revregn.no/asset/pdf/2009/8-30-4.pdf

Men det er langt fra økonomisk rot til drap.
Citera
2023-09-09, 23:22
Medlem
Bibss avatar
Har holdt på med denne fb-tråden en del:
https://www.facebook.com/photo?fbid=10221424284891147&set=a.2043061750754
Er litt ting som blir nevnt der, som gir en litt å tenke på vedr. det som har skjedd.
Så var der en som kommenterte, som var en av tre utlendinger som jeg vet om, som jobbet i firmaet til JAH; Der var en Sylw'ster, en K*ba og en J*sef J*na R*chtar (e, u, o, a, y). Første har jeg "sjekket ut", han har skrevet på polske fb-sider at han er lei seg, han har sendt inn link og bedt om dashcamera-video's fra polske venner, Han andre vet jeg ikke, men muligens jeg syns at JAH forandret seg litt med tanke på TikTok-innlegg etter at han hadde vært på besøk hos han en uke. Han siste. Det som er så rart med han, det er at han har samme navn som en kjendis i hjemlandet. Så syns jeg at han ligner på han utenfor leil. i Tønsberg, med slik motorsykkelbag.
Citera
2023-09-09, 23:32
Medlem
n.ophtalmicuss avatar
Ref at han prøvde å montere kamera i sprinteren. Jeg har en litt lei følelse av at kameraet i såfall ikke har fått med seg hva som har skjedd, siden bilen stod vekk fra hytta. Jeg innbiller meg at han snudde bilen med én gang han ankom tunet, altså før alt gikk til helvete. La oss håpe jeg tar feil.
Citera
2023-09-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Har holdt på med denne fb-tråden en del:
https://www.facebook.com/photo?fbid=10221424284891147&set=a.2043061750754
Er litt ting som blir nevnt der, som gir en litt å tenke på vedr. det som har skjedd.
Så var der en som kommenterte, som var en av tre utlendinger som jeg vet om, som jobbet i firmaet til JAH; Der var en Sylw'ster, en K*ba og en J*sef J*na R*chtar (e, u, o, a, y). Første har jeg "sjekket ut", han har skrevet på polske fb-sider at han er lei seg, han har sendt inn link og bedt om dashcamera-video's fra polske venner, Han andre vet jeg ikke, men muligens jeg syns at JAH forandret seg litt med tanke på TikTok-innlegg etter at han hadde vært på besøk hos han en uke. Han siste. Det som er så rart med han, det er at han har samme navn som en kjendis i hjemlandet. Så syns jeg at han ligner på han utenfor leil. i Tønsberg, med slik motorsykkelbag.

Det er 4 stjerner i navnene men 5 bokstaver i parantesen bak. Så jeg skjønner ikke
Citera
2023-09-09, 23:35
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er 4 stjerner i navnene men 5 bokstaver i parantesen bak. Så jeg skjønner ikke
5 stjerner, og fem bokstaver
Citera
2023-09-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.ophtalmicus
Ref at han prøvde å montere kamera i sprinteren. Jeg har en litt lei følelse av at kameraet i såfall ikke har fått med seg hva som har skjedd, siden bilen stod vekk fra hytta. Jeg innbiller meg at han snudde bilen med én gang han ankom tunet, altså før alt gikk til helvete. La oss håpe jeg tar feil.

Feil, man rigger ikke til bilen før man har fått oversikt over jobben som skal gjøres og hvordan det er mest praktisk at bilen og utstyret står.
Citera
2023-09-09, 23:42
Medlem
n.ophtalmicuss avatar
Citat:
Feil, man rigger ikke til bilen før man har fått oversikt over jobben som skal gjøres og hvordan det er mest praktisk at bilen og utstyret står.

Men, hvis jeg var redd for livet, så ville jeg sørget for at bilen stod klar til å komme seg fort avsted.
Citera
2023-09-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n.ophtalmicus
Men, hvis jeg var redd for livet, så ville jeg sørget for at bilen stod klar til å komme seg fort avsted.

Hvis du fryktet at det var en drapsmann der så hadde du ikke dratt dit.
Citera
2023-09-09, 23:45
Medlem
n.ophtalmicuss avatar
Citat:
Hvis du fryktet at det var en drapsmann der så hadde du ikke dratt dit.

Det er uomtvistelig at han var redd, livredd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in