Citat:
Ursprungligen postat av
Hverdagskverulant
Håper varigheten av terroriseringen veier opp for at det kanskje ikke var ett direkte bestillingsdrap fra oppdragsgiver.
I etterkant av VG-artikkelen synes jeg det er sykt at såpass inhabile folk fikk lov til å herje så lenge at Jonas faktisk måtte dø før politiet gadd gjøre noe.
Håper på lange forvaringsdommer på hele gjengen, synes det er greit å gi domfelte nye sjanser men når du allerede er straffedømt x ganger og driter deg ut så kraftig som det her har du ingenting ute i samfunnet å gjøre.
Jeg tviler på det blir noe i nærheten av forvaring. Synd å si det, men juridisk sett er nok
ikke dette drapet "alvorlig nok" dersom det ikke kan bevises overlegg. Hvis KØS bestilte
grisebank som endte med drap, ender det nok med høyest straff for KV (hvis det var han som skjøt).
Tipper maks 10 til 15 år. Så da er han ute omtrent når han fyller 40.
Hvis det ikke kan bevises at KØS visste eller burde ha visst at JH kunne/skulle dø, kan man
nok heller ikke straffe ham for medvirkning til drap. Det spørs selvsagt hvor dette våpenet
kom inn, hvem som leverte det og hvorfor.
Blir spennende å se om de tekniske undersøkelsene kan avdekke hendelsesforløpet på åstedet, og
om det samsvarer med forklaringer som er gitt. Jeg vil tro KV blir nødt til å ta bladet fra
munnen når han blir konfrontert med beviser. Det vil kanskje ikke styrke hans sak at
han har nektet å snakke så langt. Spørsmålet er hva han sier hvis han først snakker, og
om dette samsvarer med tekniske funn og RF sine forklaringer.