2023-10-16, 08:11
Medlem
Tidligere i tråden var det noen som nevnte at ungen til KØS lignet på Jonas...
Om det skulle være noe i det, så kan det jo ha fått KØS til å se rødt.
Jeg har ikke sett bilde av ungen, så jeg aner ikke selv.
Citera
2023-10-16, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doa1
Er det Kristi*a KØS har barn med? Var de fortsatt sammen?

Nei, Mart*ne, sin nåværende kjæreste.
Citera
2023-10-16, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tucan
Nei, Mart*ne, sin nåværende kjæreste.

Men er det hun som er rota i dette sjalusigreiene?? Eller er det noe annet?? Noen som vet?
Citera
2023-10-16, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
ja, mgm5 elsker den ungen høyere enn livet. Han har en brokete fortid som det dessverre ser ut som at han ikke greier å løpe fra likevel. Han har stor omsorg for de han bryr seg om og er en veldig bra fyr på bunn. Jeg har (stort sett) alltid likt han. Men jeg vet jo at de som har trått han på diverse tær nok ikke har den oppfattelsen.

Sånn jeg kjenner både mgm4 og 5 så syns jeg det er jævlig merkelig at de hadde vært villige/idioter nok til å risikere ALT de har stablet på beina for det opplegget som det ser ut som at har foregått her. Begge er oppegående karer på hver sin måte og som jeg virkelig trodde hadde snudd skuta de siste årene. Jeg greier ikke tro på at dette bare er noe barnslig sjalusigreier. For meg så sier magefølelsen derfor at motivet må være noe mye større/viktigere. Kanskje mye fordi jeg ikke vil at det skal være et motiv jeg ikke kan forstå siden jeg kjenner de. Selvom jeg uansett nok aldri vil forstå hvorfor J måtte drepes. Men så tror jeg jo heller ikke at det var meningen at J skulle drepes.

Jeg syns hele greia er vanskelig å forstå og den lille informasjonen fra politiet tegner ikke noe særlig tydelig bilde. Iallefall for meg. Derfor syns jeg det er interessant å lese hypotesene til dere som ser alt helt objektivt.
Jeg synes fortsatt det er rart det med stillingen han ble funnet i, viss det er riktig beskrevet offentlig, bakoverlent. Mulig et streifeskudd/skremmeskudd som gikk gjennom ryggen og punkterte lungen feks. Da kommer en vel ikke så langt og et ganske dødelig skudd viss en ikke får hjelp umiddelbart og kanskje det kan forklare stillingen, med et forsøk på et dypt åndedrag og livet ebbet ut.
Citera
2023-10-16, 10:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hverdagskverulant
Håper varigheten av terroriseringen veier opp for at det kanskje ikke var ett direkte bestillingsdrap fra oppdragsgiver.

I etterkant av VG-artikkelen synes jeg det er sykt at såpass inhabile folk fikk lov til å herje så lenge at Jonas faktisk måtte dø før politiet gadd gjøre noe.

Håper på lange forvaringsdommer på hele gjengen, synes det er greit å gi domfelte nye sjanser men når du allerede er straffedømt x ganger og driter deg ut så kraftig som det her har du ingenting ute i samfunnet å gjøre.

Jeg tviler på det blir noe i nærheten av forvaring. Synd å si det, men juridisk sett er nok
ikke dette drapet "alvorlig nok" dersom det ikke kan bevises overlegg. Hvis KØS bestilte
grisebank som endte med drap, ender det nok med høyest straff for KV (hvis det var han som skjøt).
Tipper maks 10 til 15 år. Så da er han ute omtrent når han fyller 40.

Hvis det ikke kan bevises at KØS visste eller burde ha visst at JH kunne/skulle dø, kan man
nok heller ikke straffe ham for medvirkning til drap. Det spørs selvsagt hvor dette våpenet
kom inn, hvem som leverte det og hvorfor.

Blir spennende å se om de tekniske undersøkelsene kan avdekke hendelsesforløpet på åstedet, og
om det samsvarer med forklaringer som er gitt. Jeg vil tro KV blir nødt til å ta bladet fra
munnen når han blir konfrontert med beviser. Det vil kanskje ikke styrke hans sak at
han har nektet å snakke så langt. Spørsmålet er hva han sier hvis han først snakker, og
om dette samsvarer med tekniske funn og RF sine forklaringer.
Citera
2023-10-16, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thommsen71
Herlig at de har flottet seg med kjærestetur til ANKER hotell😂

Viktig med alibi, like greit med det billigste alternativet i byen 😄
Hvis det er dette han mener var alibiet, og ikke det som ble nevnt tidligere - at han lå hjemme og sov.
Citera
2023-10-16, 11:18
Medlem
Legokatts avatar
En kort oppsummering av VG-artikkel koblet opp mot navn/MGM.

Torsdag 3. aug møter JAH tidligere kollega RM/MGM5 ved Circle K i Jevnaker. KV/MGM1 og RF/MGM2 møter også der for å se ansiktet på JAH. På oppdrag skal de banke han opp for et par titals tusen. Det gjøres også et mislykket forsøk på montere en sporingsenhet på billen hans. Politiet mener det er KØS/MGM4 som ga voldsoppdraget.

Før drapet møter MGM1 og MGM2 en person og de får overlevert en sekk. Politiet mener sekken inneholder våpen. Undersøkelser viser at samme våpen ble brukt både til å skyte mot betongbilen og under selve drapet.

ØH/MGM3 skal ha vært sjåfør av taggerbilen. MGM2 skal ha erkjent noe hærverk.

MGM1 og MGM2 dro sammen på «bursdagstur» til blant annet Hønefoss i begynnelsen av august fordi MGM1 fylte år i Juli. Hærverk mot JAH i denne perioden etterforskes nå om det har en sammenheng med «bursdagsturen».

En spansk mann skal være utsatt for Id-tyveri og over telefon skal JAH ha avtalt en jobb med MGM1 som utgav seg for å være en spansk mann fra Drammen.

Ved hytta mener politet at JAH møter MGM1 og MGM2. (Knoll og Tott) Bukse ved hytta gir DNA treff på MGM1.

———

Hvem var personen som møtte MGM1/MGM2 og leverte sekk med våpen?
Kunne et volds-oppdrag blitt endret til et draps-oppdrag av denne personen og inneholdt sekken i tillegg «mer betaling»?
Senast redigerad av Legokatt 2023-10-16 kl. 11:25.
Citera
2023-10-16, 11:18
Medlem
Det blir mer og mer tydelig at dette var en såkalt "smellejobb" som gikk for langt, og at Knoll&Tott fikk overtenning/ble skremt av at Jonas gjorde motstand, og det endte med et fatalt skudd.

De har garantert vært maskerte og kanskje en av finlandshettene ble dratt av i et basketak, og Jonas da så hvem det var (selv om han gjerne ikke visste hvem Knoll&Tott var fra tidligere), og vedkommende som ble avslørt fikk panikk og skjøt for å ikke bli identifisert.
Citera
2023-10-16, 12:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Det blir mer og mer tydelig at dette var en såkalt "smellejobb" som gikk for langt, og at Knoll&Tott fikk overtenning/ble skremt av at Jonas gjorde motstand, og det endte med et fatalt skudd.

De har garantert vært maskerte og kanskje en av finlandshettene ble dratt av i et basketak, og Jonas da så hvem det var (selv om han gjerne ikke visste hvem Knoll&Tott var fra tidligere), og vedkommende som ble avslørt fikk panikk og skjøt for å ikke bli identifisert.
Hvem vet. Spørs hvordan han ble skutt. Rykte om skudd i rygg men det vet man ikke sikkert.

De hadde uansett med seg våpen og dette fikk de ikke da de møte MGM5 på Circle K.

Kan person som skaffet og leverte våpen være hovedmann bak og at dette fortsatt er uklart?
Ser uansett ikke ut som VG nevner navnet til denne personen.
Citera
2023-10-16, 13:34
Medlem
Et par ting politiet må svare på:

"Skadene på betongbilen var så omfattende at Jonas Aarseth Henriksen leverte bilen til et verksted i Hønefoss. Noen dager senere ble 30-åringen funnet drept ved en hytte i Nes i Ådal."

"Tilbake på verkstedet sto betongbilen, men noen dager etter drapet kom krimteknikere fra politiet og saumfarte kjøretøyet for spor, ifølge VGs opplysninger."

Noen DAGER etter drapet hadde de kaliber og kuler fra drapsvåpenet. De har tilogmed video av det de må tenke er drapsmennene. Hvorfor gikk det da FIRE uker før KV ble tatt?

Har ikke politiet i Norge en felles logg hvor ting som å vifte med våpen, noe som ikke skjer så ofte(?), blir registrert?

5. August blir bilen skutt på. Blir dette nevnt for politiet?
Senast redigerad av annonnnym 2023-10-16 kl. 13:44.
Citera
2023-10-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
En kort oppsummering av VG-artikkel koblet opp mot navn/MGM.

Torsdag 3. aug møter JAH tidligere kollega RM/MGM5 ved Circle K i Jevnaker. KV/MGM1 og RF/MGM2 møter også der for å se ansiktet på JAH. På oppdrag skal de banke han opp for et par titals tusen. Det gjøres også et mislykket forsøk på montere en sporingsenhet på billen hans. Politiet mener det er KØS/MGM4 som ga voldsoppdraget.

Før drapet møter MGM1 og MGM2 en person og de får overlevert en sekk. Politiet mener sekken inneholder våpen. Undersøkelser viser at samme våpen ble brukt både til å skyte mot betongbilen og under selve drapet.

ØH/MGM3 skal ha vært sjåfør av taggerbilen. MGM2 skal ha erkjent noe hærverk.

MGM1 og MGM2 dro sammen på «bursdagstur» til blant annet Hønefoss i begynnelsen av august fordi MGM1 fylte år i Juli. Hærverk mot JAH i denne perioden etterforskes nå om det har en sammenheng med «bursdagsturen».

En spansk mann skal være utsatt for Id-tyveri og over telefon skal JAH ha avtalt en jobb med MGM1 som utgav seg for å være en spansk mann fra Drammen.

Ved hytta mener politet at JAH møter MGM1 og MGM2. (Knoll og Tott) Bukse ved hytta gir DNA treff på MGM1.

———

Hvem var personen som møtte MGM1/MGM2 og leverte sekk med våpen?
Kunne et volds-oppdrag blitt endret til et draps-oppdrag av denne personen og inneholdt sekken i tillegg «mer betaling»?

Link

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ket-i-en-felle
Citera
2023-10-16, 13:51
Medlem
[quote=annonnnym|86084451]Et par ting politiet må svare på:

"Skadene på betongbilen var så omfattende at Jonas Aarseth Henriksen leverte bilen til et verksted i Hønefoss. Noen dager senere ble 30-åringen funnet drept ved en hytte i Nes i Ådal."

"Tilbake på verkstedet sto betongbilen, men noen dager etter drapet kom krimteknikere fra politiet og saumfarte kjøretøyet for spor, ifølge VGs opplysninger."

Noen DAGER etter drapet hadde de kaliber og kuler fra drapsvåpenet. De har tilogmed video av det de må tenke er drapsmennene. Hvorfor gikk det da FIRE uker før KV ble tatt?

Fordi det har mer nytteverdi å spane på og holde han under KK en å sette han i VT med en gang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in