2023-09-09, 22:12
  #382057
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ett exempel som bevisar detta är debatten i detta forum. 99% av användarna är helt inne på demente Joe Bidens linje att skicka pengar till Ukraina. Sverige är utsålt sedan länge.
Du sa tidigare att i ett krig skulle vi kriga själv och få hjälp av våra grannländer, vad de nu ska göra. Men när vi skickar vapen till ett annat grannland är det fel.
Problemet är förstås att du säger att Ukrainare inte har rätt till sin egen frihet. Men samtidigt verkar mena att vi skulle ha det. Varför då?
Om vi inte klarar av att försvara oss själva, ska vem som helst få ta Sverige menar du. Att det är deras rätt?
Citera
2023-09-09, 22:12
  #382058
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Våra grannar är lika lurade som vi just nu, och bör tänka om i framtiden. NATO är helt ointressant för oss i Norden.

..och det tåget har gått.., den sista stationen på det blev när Putin beslöt sig för att invadera Ukraina..

Det är realiteten. Det blev konsekvensen utav Putins beslut, en reaktion dvs..

Så, det är Putin. Inte väst. Kristallklart.
Citera
2023-09-09, 22:15
  #382059
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Det gör vi ju genom att vi ser till så att Ukraina kan försvara sig. Det är att se om vårt eget hus eftersom Ryssland är uppenbarligen är villig att invadera länder. Vill du offra Finland nästa gång?
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Finns inget som tyder på detta förutom dina och andra krigshetsares perversa fantasier tyvärr.

Så sade många proryssar på Flashback innan Rysslands anfall på Ukraina också. T.ex:

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ryssland har inte ens en tanke på att invadera Ukraina och det finns inga som helst bevis för att dom skulle göra det. Allt är bara lögner. Som vanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ingenting tyder på att Ryssland är på väg att invadera Ukraina. Västs hysteriska propaganda är falsk och oanständig. Den syftar till att öka fientligheten mot Ryssland och det har de lyckats med så här långt. Man försöker provocera Ryssland till aggressiva handlingar.

Källa: https://www.flashback.org/sp83344905

Nu är Finland med i NATO, men länder som gränsar till Ryssland och som inte är med i NATO är ju i farozonen. Den ryske generalen Andrei Mordvichev förklarar mer:

Citat:
🇷🇺General Andrei Mordvichev interview:
- The war will take a long time. There is no point in talking specific dates... If we talk about Eastern Europe, what we have to do - of course it will take longer...
- Is 🇺🇦 just a stage?
- Yes, exactly. It's just the beginning.

https://twitter.com/laowaiaround/status/1699973178372903055
Citera
2023-09-09, 22:29
  #382060
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jasså, du borde tipsa Aftonbladet om detta? Borde bli väldigt stora rubriker nu när du avslöjat att Ryssland är Nazi-Tyskland 2.0. Jag är ärligt talat lite chockad att jag just nu får ta del av detta "förstasides-stoff" här på Flashback! Mind blown!!!

Att det finns stora likheter mellan Nazi-Ryssland och Nazi-Tyskland har Aftonbladet redan tagit upp. T.ex:

Citat:
”Det här är 1938 i retur ... Det finns inga bättre paralleller”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOpQbG/det-har-ar-1938-i-retur-det-finns-inga-battre-paralleller
Citat:
Ett halvår in i Putins krig är över hundratusen människor döda eller lemlästade. Hundratals städer och byar ligger i ruiner. Så mycket elände skapat av en enda person med förvridna, imperialistiska idéer. Det är inte konstigt att Putin jämförs med Hitler.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0GeyGE/putin-ar-ansvarig-for-kriget-han-har-hitlers-potential

Aftonbladet har också tagit upp filtreringslägren:

https://www.google.com/search?q=site%3Aaftonbladet.se+filtreringsl%C3%A4g er

T.ex:

Citat:
De ryska filtreringslägren

https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/episode/343797
Citat:
Människor utsätts för hårda förhör och förödmjukande kroppsvisitationer i de så kallade filtreringsläger som Ryssland har inrättat i Ukraina, enligt uppgifter i en färsk rapport från den europeiska säkerhetsorganisationen OSSE.

Ukrainare som har samarbetat med styret i Kiev har ofta ”helt enkelt försvunnit”. Några av dem uppges ha förts till områden som kontrolleras av Ryssland, där de fängslats eller mördats, skriver OSSE i en 115-sidig rapport som nyhetsbyrån AFP tagit del av.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wOaBP5/usa-manga-ukrainare-tvingas-till-ryssland

Du borde läsa lite mer mainstreammedia. Så att du inte missar sådana här självklara nyheter.
Citera
2023-09-09, 22:30
  #382061
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Klart jag vet. De är lurade precis som vi är på väg att bli. För att dra en jämförelse som kanske t om du fattar. Vad är bäst, att hela gatan betalar ett larmbolag på andra sidan jorden för beskydd eller att du känner dina grannar och alla sitter redo och spanar med hagelbrakaren? Svårt att fatta fördelen med detta för Fjollträskare och NATO-troll.

Tyvärr är det väl inte nog att ryssarnas grannar sitter redo med ”hagelbrakare”. Ukraina blev ju angripna ändå. Vi behöver tyngre grejer och då är det väl bra att USA stöder oss och andra europeiska stater mot den aggressiva fascistiska ryska diktaturen.
Citera
2023-09-09, 22:31
  #382062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Underbara nyheter, om det stämmer.
Då förstår jag varför det är konton inne och försöker förstöra tråden 👍

Ja dom talar inte längre om kriget utan en massa ovidkommande som att Ukraina kört fast när det är precis tvärtom.

Det är dom ryska resurserna som minskar hela tiden----inte dom ukrainska.
Citera
2023-09-09, 22:34
  #382063
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ukraina är inget grannland. Vi är indragna i USAs gamla vanliga imperie-bygge. Sverige borde bygga försvars-allians med Norge, Danmark, Finland och Island. Använda diplomati mot Ryssland. Det vore smartast, tyvärr är det inte i USAs intresse och det är därför ni käftar emot min perfekta logik.

Vi tillsammans med många andra fria demokratiska länder som USA mfl försöker stoppa den ryska fascistiska statens imperiebyggande. Hur kan det en vara svårt att förstå?
Citera
2023-09-09, 22:35
  #382064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ukraina är inget grannland. Vi är indragna i USAs gamla vanliga imperie-bygge. Sverige borde bygga försvars-allians med Norge, Danmark, Finland och Island. Använda diplomati mot Ryssland. Det vore smartast, tyvärr är det inte i USAs intresse och det är därför ni käftar emot min perfekta logik.


Fred i vår tid. Bra där Neville.
Låt Ryssland få det de vill ha. Så talar de som är köpta av Moskva.
Citera
2023-09-09, 22:38
  #382065
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Ukraina är inget grannland. Vi är indragna i USAs gamla vanliga imperie-bygge. Sverige borde bygga försvars-allians med Norge, Danmark, Finland och Island. Använda diplomati mot Ryssland. Det vore smartast, tyvärr är det inte i USAs intresse och det är därför ni käftar emot min perfekta logik.

Aha.. Jag börjar känna igen mönstret... Du är inte den första som kör med detta trick... Och låt mig gissa... Du är "neutral" också?

Nej du. Vi ska alla gå med i NATO. För att få ett fullgott skydd mot krigsförbrytaren och massmördaren Putin och hans kriminella armé.

Vad du försöker göra är att ta bort de små ländernas bästa skydd. Så att Ryssland enklare kan anfalla och utplåna dessa länder i framtiden.

NATO kommer att hindra detta. I synnerhet med ett NATO där USA är med. Ryssland kommer aldrig våga angripa Norge, Danmark, Finland och Island då.
Citera
2023-09-09, 22:41
  #382066
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
90% var väl även för covid-vaccinet trots att det i efterhand visade sig vara helt meningslöst? Tror du kan köra upp dina procentsatser i röven min vän.

Det är skrämmande hur utsålt Sverige verkar vara nu? Finns det inte kvar några patrioter? Man får en kniv i ryggen direkt man försöker jobba för svensk självständighet?

Att antivaxxare inte kan räkna och förstå siffror visste vi redan men du är ingen patriot om du stöder den ryska imperialismen, Sveriges ärkefiende som alla vi sanna svenskar tränats i hundratals år att försvara oss mot. Stöder man den ryska fascistiska diktaturen i detta är man landsförrädare. Svårare än så är det inte.
Citera
2023-09-09, 22:42
  #382067
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
90% var väl även för covid-vaccinet trots att det i efterhand visade sig vara helt meningslöst? Tror du kan köra upp dina procentsatser i röven min vän.

Det är skrämmande hur utsålt Sverige verkar vara nu? Finns det inte kvar några patrioter? Man får en kniv i ryggen direkt man försöker jobba för svensk självständighet?
Det är vi som är patrioterna. Du är en en potentiell landsförrädare som inte förstår dig på ditt eget land.
Det ligger i Sveriges intresse att Ryssland inte tillåts att expandera genom militära erövringar.
Fattar man inte det är man totalt förvirrad.
Citera
2023-09-09, 22:49
  #382068
Medlem
Snapcounts avatar
En liten uppdatering då hur stora de ryska styrkorna anses vara i Ukraina idag :

Russland har om lag 420.000 soldater i de okkuperte delene av Ukraina, anslår ukrainsk etterretning.

Tallet inkluderer ikke soldater fra den russiske nasjonalgarden og andre spesialenheter blant okkupasjonsmyndighetene i de okkuperte områdene, sier nestleder Vadym Sibitskyj i den ukrainske etterretningstjenesten.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/09/09/195947505/ukraina-420-000-russiske-soldater-er-i-okkuperte-omrader

Det har då växt sedan invasionen började (ca 175-200k). Även ett kvitto på Putins misslyckande, och att väst gör rätt sak. Dock (o har sagt det tidigare) behöver Ukraina även "bygga ut" sin arme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in