2023-09-09, 09:28
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Om du inte är nån extremist kan du ju testa att fråga din familj, vänner och arbetskamrater om du har några och se vad du får för svar. Det blir ju en bra egen indikator på vad människor tycker om Putins invasion av Ukraina....

Själv har jag ännu inte hör någon som stöder Putin i min bekantskapskrets. Så min prognos ligger än på 100% till Ukrainas fördel.

Jag kan tänka att om man bara umgås med nazister och andra foliehattar får ett annat resultat.

Det är knappast så man genomför en opinionsundersökning.
Dina vänner har säkert liknande åsikter som dig eller håller helt enkelt tyst om vad man tycker och tänker.
Ge mig nu "Novus" undersökningen som gav 98%, jag är nyfiken på hur frågan var formulerad och urvalet i undersökningen.
Citera
2023-09-09, 09:28
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är dåligt att både civilpersoner och militärer dör på båda sidor.
Om inga hade hejat på ryssen som du gör hade det garanterat varit färre som dog.

Ju fler äckel som stöder Putins invasion ju längre kommer dödandet att fortgå.
Citera
2023-09-09, 09:29
Medlem
donald12s avatar
Fortsatt hårda strider med stora förluster för orcherna

The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 09.09.23 were approximately:

of personnel / personnel ‒ about 268140 (+600) persons / persons,
tanks ‒ 4544 (+15) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 8739 (+13) units,
artillery systems – 5789 (+36) units,
RSZV / MLRS – 757 (+3) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 508 (+1) units,
aircraft – 315 (+0) units,
helicopters – 316 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 4588 (+18),
cruise missiles ‒ 1455 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 19 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 8298 (+34) units,
special equipment ‒ 870 (+10).

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2023-09-09, 09:31
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Snacka om att Elon Musk är en nyttig idiot. Springer Putins ärenden.

Blir ingen Tesla för mig. Om han inte skärper sig.

Ja, alla som stödjer Putin ska bojkottas. Speciellt i Europa lär Tesla märka av detta om inte Musk skärper sig.
Citera
2023-09-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Han kanske har insikter som du saknar. Har du tänkt på det?
Då kan han väl dela med sig av dessa insikter.
Citera
2023-09-09, 09:49
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Dina vänner har säkert liknande åsikter som dig eller håller helt enkelt tyst om vad man tycker och tänker.
Ge mig nu "Novus" undersökningen som gav 98%, jag är nyfiken på hur frågan var formulerad och urvalet i undersökningen.

Jag vet ju inte riktigt vilken undersökning som avses men för dig som inte är så van vid internet kan jag tipsa om att det finns sökfunktioner, tex google, och att Novus har en egen hemsida. Hittade i alla fall en undersökning som angav att 94% anser kriget vara Ryssland fel och 0% Ukrainas, 2% Natos. https://novus.se/egnaundersokningar-arkiv/invasionen-av-ukraina-3/ Sen finns ju en känd undersökning som visar att 97% av svenskarna stöder Ukraina men det var en undersökning inom EU, inte Novus.
Citera
2023-09-09, 09:50
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Har du svårt att googla?

https://letmegooglethat.com/?q=eu+medborgares+st%C3%B6d+ukraina

"Det allra största stödet för EU:s Ukrainapolitik återfanns bland svenskarna där 81 procent var mycket nöjda och 16 procent ganska nöjda, totalt 97 procent nöjda."
Senast redigerad av Thelonegunman 2023-09-09 kl. 09:53.
Citera
2023-09-09, 09:52
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ja, alla som stödjer Putin ska bojkottas. Speciellt i Europa lär Tesla märka av detta om inte Musk skärper sig.

Elon Musk ger Ukraina tillgång till Starlink, det gör att han ska bojkottas och stödjer Putin.
Har Elon missat att utropa Slava Ukraine! Eller vad är problemet? Att han pratat med Putin via telefon innan kriget?
Citera
2023-09-09, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Finns många anledningar att bojkotta Tesla, men det häe var den mest värdelösa av dem alla och tilltalar måhända den skara krigshetsande nassar som du tillhör.
https://www.flashback.org/sok/?query=Judar&userid=561493&search_post=1&sp=1&date _from=2000-01-01&date_to=2023-09-09&so=weight

Du är väldigt besatt av judar för att vara någon som kallar andra för nassar.
Citera
2023-09-09, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Fullt möjligt. Men långt mer än 90% av världens befolkning är emot att få sitt eget land invaderat av grannlandet. En världsordning där länder ges rätt att invadera andra länder ogillas garanterat av nästan hela mänskligheten, så rätten att försvara sig mot invasioner står nästan alla bakom. Och den stora majoriteten av världens folk skulle själva absolut vilja att omvärlden stöttade deras länder om de blev invaderade. Den "ryska modellen" är minst 90% av mänskligheten emot.
Helt sant och helt klart men tydligen väldigt svårt att förstå för Putin och hans följare.
Det löjliga argumentet att de är ju ändå bara nynazister håller inte i verkligheten eller inför en domstol i Haag.
Citera
2023-09-09, 10:08
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Google är komplicerat! 97% är nära nog. Inte hundra men bra nära.

Purin har 82% Kim Yung Un 78% och Zelensky 93% approvalrate på sina respektive hemmaplaner.
Blir ett långt krig där alla är övertygade om sin egen övertygelse
Det är ju din roll här på forumet att spela knallkork. Lustiga insunationer utan att tala ur skägget.
Är du ledsen för att det inte är PK att dyrka Poopin? Känner du dig begränsad i din yttrandefrihet?
Kan du lika gärna bo i Nordkorea där folk enligt dig är lika hjärvtvättade som oss?

Ja, det blir förmodligen ett långt krig. Vad ska man göra?
Citera
2023-09-09, 10:08
Medlem
Citat:
Yes! Nu tror jag även på Kim Yung Un siffror, dom är faktiskt låga om man tänker efter.

Du litar mer på en diktatur än en demokrati. Intressant....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in