Citat:
Ursprungligen postat av
Kackotopi
Såg en hel dokumentär om hur Scientologerna (minns inte vad den hette, var några år sedan) trakasserar och hotar de som granskar dom, var även tal om sexuella övergrepp/våldtäkter, kidnappningar och misstänkta mord kopplade till sekten.
Mest utsatta var tidigare medlemmar som hoppat av och som främst talade öppet om vad som försiggår bakom stängda dörrar... så där är jag med på spåret att allt kan vara möjligt.
Jo precis, och en guldspruta som Masterson (och hans familj) vill kyrkan självklart skydda med allt i sin makt (om inte för pengarna så för den dåliga PR som kyrkan får om en av dess kändismedlemmar döms för ett sådant brott - som om de inte har nog dålig PR).
Jag har själv vuxit upp i en scientologfamilj så därför känner jag nog med offren ännu mer då jag förstår hur svårt det måste ha varit för dem att faktiskt dra honom inför rätta. Som scientolog lär man sig tidigt att allt dåligt som händer en är ens eget fel, man skapar situationer självmant för att man någonstans känner att man förtjänar det. Jag kan inte se någon vinning för Jane Does att anmäla fejkade våldtäkter mot en scientolog, att de skulle utsätta sig själva för kyrkans behandling av dem bara för att de var lite arga på Masterson eller för att de är ute efter pengar.
Som jag har förstått det finns det inspelningar på Masterson när han gör upp med en av Jane Does, där han medger till brottet, vilket är en del av bevisningen mot honom.