2023-09-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Och!? Hur en människa kan så jävla efterbliven som du

Men för att få klarhet, så menar du alltså att "internationella konventioner" - dvs papperstigrar, skulle hindra Ryssland från att försvara vad DE anser vara SITT territorium med de medel som de har tillgängliga.

Alltså vilket åsnebarn du är...

Du menar att du tror eller tycker att det är en bra världsordning vi får om varje land "försvarar" vad de tycker är deras? Jag tycker Åland är svenskt. Hänger du med och försvarar Åland mot finländarna?
Citera
2023-09-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Ja, jag anser att kriget skulle kunna vara existentiellt för ryssarna, ja. Usa har velat kontrollera ett försvagat Ryssland i 20års tid och ryssarna vet vad som händer om de låter det ske.

Men då kan man ju fråga sig varför Putin var så snäll mot USA att han gav USA chansen att försvaga Ryssland. Hade han inte invaderat Ukraina hade ju USA aldrig fått chansen att försvaga Ryssland.
Citera
2023-09-08, 19:30
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Jag propegerar inte för Ryssland Jag propagerar för dialog, ty det här kriget börjar alltmer likna 1a världskriget, ett krig med miljontals döda som alla dog förgäves eftersom kriget inte löste några knutar alls. 25 år senare hade vi ju ett nytt krig.
Och varför förstår du inte att detta krig är Ryssland som startat och tar tydligt avstånd?

Det finns inget som berättigar till allt detta dödande!

Tramset du bidrar med kommer inte att förkorta kriget.
Citera
2023-09-08, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja uppenbart om det gynnar Putin!

Annars är även jag med på tåget att kriget ska upphöra. Men det ska aldrig löna sig med "land grab" av ett grannland med erkända gränser.

Jag håller med. Det skall inte löna sig och det skulle vara en tydlig signal till Kina att låta Taiwan vara ifred.

Är det möjligt att få stopp på köttkvarnen och dels få Ryddland att lämna tillbaka tagna områden?

Jag skulle svara att det inte är helt omöjligt. Men då måste man ju prata med varandra något som lejoparten av krigsivrarna på detta forum och våra politiska ledare är helt emot.

..Så kvarnen lär få mala ett tag till.

..
Citera
2023-09-08, 19:34
Medlem
raskenss avatar
Ukraina bajsar sönder fem st luftvärnssystem från den lilla äcklig råttarmén på raken. Underbart fredagsnöje se dess fyrverkerier lägg därtill att enhandfull Orcker strök med. Njutning

https://twitter.com/NOELreports/status/1700046696669970577?s=20
Citera
2023-09-08, 19:34
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men då kan man ju fråga sig varför Putin var så snäll mot USA att han gav USA chansen att försvaga Ryssland. Hade han inte invaderat Ukraina hade ju USA aldrig fått chansen att försvaga Ryssland.

Ja, det är ju den stora frågan avseende denna ryska teori om krigsorsaken. Varför anföll Ryssland Ukraina om syftet med kriget är att försvaga Ryssland? För att förstå den logiken måste man nog falla in under begreppet ”Är du alldeles rysk?”
Citera
2023-09-08, 19:38
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu kommer det svar från Nato på drönarattacken mot Rumänien. Nato ska nästa vecka hålla övningar i Danube delta.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1700185970513981527
Bra, ryzzen ska veta att han leker med elden.
Citera
2023-09-08, 19:38
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Fy satan vad vackert!

Men fattar inte. Är det ens LÖNT att ha en tank av T-modell??? En liten drönare som får den att smälla så jävligt. Lastar de ammo utanpå som orsakar det eller vad fan använder ukrainarna för trigger i sina drönare för att få det att smälla igenom en tankjävel såpass?

Tidigare var det ju Javelins och liknande och mer av en stridsspets som kom farande i 100-tals km/h. Nu en drönare i vad? 60/70 km/h?

Ja åtminstone T,-72 har ammunition lagrad i tornet!

Väldigt korkad lösning om du frågar mig!
Citera
2023-09-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Och varför förstår du inte att detta krig är Ryssland som startat och tar tydligt avstånd?

Det finns inget som berättigar till allt detta dödande!

Tramset du bidrar med kommer inte att förkorta kriget.

På vilket sätt menar du att ta avstånd från Ryssland leder till fred? Jag ser det inte. Jag tror att det finns två vägar till fred;

1.Utnötningskrig a la 1;a världskriget som utplånar hela generationer utan att för den sakens skull lösa upp några knutar eller leda till varaktig fred.

2. Dialog.

Eftersom 2. inte är på tapeten så blir det 1. Jag ser inget positivt med det.
Citera
2023-09-08, 19:39
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Med andra ord borde Ryssland helt enkelt evakuera samtliga styrkor i Ukraina och sluta spilla blod i onödan för båda sidor, ingen vill ju ha ett kärnvapenkrig.

Sen kan vi, det vill säga världens länder globalt, tillsätta en kommitté för att se om Rysslands så kallade avmazifiering faktiskt stämmer. Men nu valde ju Putin som sagt att i stället invadera ett grannland, våldföra sig på deras barn, kvinnor, äldre och befolkning rent generellt.

Att du inte skäms.
Trams. Ryssland kunde ha bombat landet sönder och samman likt USA gjorde i Irak osv, men har istället valt en strategi som minimerat antalet civila offer. De skulle aldrig gå med på att låta väst som byggt upp nazismen i Ukraina bedriva nån slags kommitté till ett sådant ändamål. Ukraina har valet att kapitulera eller sluta som Nazityskland gjorde före dem.

De hade chansen till ett bra fredsavtal men ville ha krig, med Beach party på Krim osv.
Citera
2023-09-08, 19:41
Medlem
DroidBishops avatar
Det verkar som att den hjärndöda och troligtvis trippelvaxxinerade delen av svenska folket fortfarande sitter och krigsrunkar och tror att Ukr kommer vinna vilken dag som helst. Det är bara att be till högre makter att den numera bananrepubliken USA och dess kriminella låtsasregering inte får för sig att använda kärnvapen den dagen det är uppenbart för världen att Ryssland står som segrare. Måtte Trump bli återvald innan det spårar ur helt
Citera
2023-09-08, 19:42
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Du menar att du tror eller tycker att det är en bra världsordning vi får om varje land "försvarar" vad de tycker är deras? Jag tycker Åland är svenskt. Hänger du med och försvarar Åland mot finländarna?
Vilken dag som helst. Hela Finland tillhör oss, vet du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in