Citat:
Ursprungligen postat av
Arkelstorp1
Haha detta kunde varit Morotex eller akademikerfyllo som skrivit
Så patetiska hundblattarna
Citat:
Ursprungligen postat av
Innerfittefett
Idioterna låter precis som våra egna vatniks i tråden då det blev klart att Ukraina skulle få klustervapen.
De ylade som satan om brott mot internationella konventioner mm. Att sen ryssen använt samma typ av ammunition även mot civila hade tydligen ingen betydelse.
Nu vart det väst och Ukraina som var onda!
Satan vilka jävla spån!
Den selektiva moraliska indignationen hos pro-ryssar är ju ständigt återkommande inslag, men på ett sätt kan jag iaf lite förstå att ryssar själva kan bli lite hemmablinda och per automatik bli mer ursäktande till landet där man bor. Det är väl lite samma syndrom som när föräldrar till skitungar insisterar på att barnen bara är missförstådda och menar väl, fast det för alla är övriga är glasklart att de helt enkelt är skitungar och inget annat.
Däremot har jag ju noll förmåga att förstå när icke-ryssar uppvisar samma uppförande, och då i synnerhet då de har betydligt större tillgång till olika mediakanaler än vad ryssar har.
I vissa fall kan jag tänka mig att det gränsar till någon mental störning att krampaktigt projicera något gott där det inte finns, men oavsett orsak är uppförandet moraliskt bankrutt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Overmind
Märkligt hur USA drar sig ur Afghanistan kriget efter 20 år och bara 6 månader senare går Ryssland in i Ukraina. Hade Putin varit smart hade han invaderat medans USA var upptagna med att vara äckliga i Afghanistan.
Citat:
Ursprungligen postat av
smaug20017
En sårad mongol får nådastöten....
https://twitter.com/parrot_reborn/status/1700045627193737688
Vii skaa ta dett landet Ukraina telbakka....
Jag tycker att en kommentar från klippet var rätt träffande:
"Veteran friends told me: "You have to disassociate, like look at it in a way that their soul is gone and it's just a 'shell'. It's horrible but personalising them drives you nuts".
Det är ju absolut nödvändigt tänkande för att slå tillbaka en invasionsmakt, men i de fall man sitter framför sin dator på mycket tryggt avstånd så kan åtminstone jag reflektera en del när man ser en namnlös rysk soldat som vrider sig i dödskramper:
Kan det ha varit någon med nollkoll på vad kriget egentligen handlar om, och skickats dit via påtryckningar, eller exempelvis för nödvändig behandling av HIV?
Kan de ha varit en ung person som ända sedan barnsben matats med fullkomligt nonsens av familj och omgivning, och nu dör utan att fått tillfälle att veta sanningen och riktigt ta ställning?
Det finns faktiskt flertal scenarion där jag tycker dessa dödsfall kan vara riktigt tråkiga, om än kanske nödvändiga i den tråkiga situationen. Men rent moraliskt sett kan jag tänka mig att det finns ryska soldater som dör, som ändå utifrån förutsättningarna är betydligt mindre moraliskt klandervärda än många av pro-ryssarna i tråden, som trots möjlighet till bättre vetande ända hejar på.