2023-09-08, 17:00
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Seriös utmanare till den ukrainska nationalsporten "turret toss"

⚡️Full video of the destruction of a 🇷🇺Russian T-72/80(?) tank by a 🇺🇦Ukrainian FPV kamikaze drone
https://twitter.com/front_ukrainian/status/1700156917589377113

Vilket djävla smäll!

Tornet flög ju hur långt som helst!
Citera
2023-09-08, 17:01
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Att ett västerländskt propagandaorgan som HRW skulle agera på annat sätt än att flika in "men ryssen använder ju också klustervapen" var måhända oväntat för en idiot. Vilka var det som valde att eskalera med klustervapen? Amerikaner.
Där blev du svart om munnen (FYI blir man det om man ljuger).
Ryssland har använt klustervapen sedan dag 1, när även slutligen Ukraina tar detta vapen i bruk så kallas det eskalering
Citera
2023-09-08, 17:02
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Att ett västerländskt propagandaorgan som HRW skulle agera på annat sätt än att flika in "men ryssen använder ju också klustervapen" var måhända oväntat för en idiot. Vilka var det som valde att eskalera med klustervapen? Amerikaner.

Biden Admits Twice He Sent Cluster Munitions To Ukraine Because U.S. "Is Running Out of 155mm Ammo"

https://www.bitchute.com/video/A5ktT2jSepXe/

Sluta tramsa med dina bitch-länkar.
Alla vet att ryss-äcklen använde klustervapen från dag 1.

Hur kan man eskalera mer än vad ryssland har gjort?
Vad är värst i din upp-och-ner vända värld?
1. Attackera och invandera ett annat land.
2. Skicka ammunition till ett land som blivit attackerat och bett om hjälp.

Du kan ljuga så mycket du orkar här, vi kommer ändå alltid påminna dig om verkligheten utanför trollfabriken.
Citera
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det skall sägas att "detta" skall ha skett förra året, när starlink blev uppkopplat till Ukraina. Musk skall ha tydligtvis snackat flera gånger med ryska beslutsfattare (inklusive Putin)..

Men jag förstår inte.., jänkarna måste ha känt till om Musks samtal. Antog jänkarna (vid denna tidspunkt) att slå ut hela svartahavsflottan var även för de.., för "stark kost" ?

Jag misstänker att det finns nog mera i denna historia, än vad som har läckt ut tills nu.
Ja det var nog så! Uppenbart litade man inte på att grodan kokat tillräckligt för att tillåta en sån förödande attack av den ryska flottan.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Nu var det ju 30+ döda ryssar och förstört LV- system som blev resultatet av kommandoattacken på Krim.
Inga ukrainska förluster!
Pffft hundratusentals döda och en attack där det påstås att de inte förlorat en endaste själ.
Citera
2023-09-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Seriös utmanare till den ukrainska nationalsporten "turret toss"

⚡️Full video of the destruction of a 🇷🇺Russian T-72/80(?) tank by a 🇺🇦Ukrainian FPV kamikaze drone
https://twitter.com/front_ukrainian/status/1700156917589377113

Hade jag varit rysk stridsvagnsbesättning hade jag hållit mig en bra bit från stridsvagnen. Att sitta i dem verkar vara rena självmordet.
Citera
2023-09-08, 17:06
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ha ha!

Bara en idiot kan väl relatera till något som fyllot Medvedev fylledillar om?

Hur lättlurad får man bli?

Denna stolle med sina fyllehot om kärnvapen är det ju ingen med fungerande hjärna tar på allvar!

The head of Roskosmos, Yuri Borisov, announced that the Sarmat complex had already been put on alert.

“The Sarmat strategic complex has been put on combat duty,” Borisov said during the “Share Your Knowledge” marathon.

Fuck around and find out..
Citera
2023-09-08, 17:07
Medlem
Pederhosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Haha detta kunde varit Morotex eller akademikerfyllo som skrivit
Så patetiska hundblattarna

Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Idioterna låter precis som våra egna vatniks i tråden då det blev klart att Ukraina skulle få klustervapen.

De ylade som satan om brott mot internationella konventioner mm. Att sen ryssen använt samma typ av ammunition även mot civila hade tydligen ingen betydelse.

Nu vart det väst och Ukraina som var onda!

Satan vilka jävla spån!

Den selektiva moraliska indignationen hos pro-ryssar är ju ständigt återkommande inslag, men på ett sätt kan jag iaf lite förstå att ryssar själva kan bli lite hemmablinda och per automatik bli mer ursäktande till landet där man bor. Det är väl lite samma syndrom som när föräldrar till skitungar insisterar på att barnen bara är missförstådda och menar väl, fast det för alla är övriga är glasklart att de helt enkelt är skitungar och inget annat.

Däremot har jag ju noll förmåga att förstå när icke-ryssar uppvisar samma uppförande, och då i synnerhet då de har betydligt större tillgång till olika mediakanaler än vad ryssar har.
I vissa fall kan jag tänka mig att det gränsar till någon mental störning att krampaktigt projicera något gott där det inte finns, men oavsett orsak är uppförandet moraliskt bankrutt.

Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Märkligt hur USA drar sig ur Afghanistan kriget efter 20 år och bara 6 månader senare går Ryssland in i Ukraina. Hade Putin varit smart hade han invaderat medans USA var upptagna med att vara äckliga i Afghanistan.

Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
En sårad mongol får nådastöten....

https://twitter.com/parrot_reborn/status/1700045627193737688

Vii skaa ta dett landet Ukraina telbakka....

Jag tycker att en kommentar från klippet var rätt träffande:

"Veteran friends told me: "You have to disassociate, like look at it in a way that their soul is gone and it's just a 'shell'. It's horrible but personalising them drives you nuts".

Det är ju absolut nödvändigt tänkande för att slå tillbaka en invasionsmakt, men i de fall man sitter framför sin dator på mycket tryggt avstånd så kan åtminstone jag reflektera en del när man ser en namnlös rysk soldat som vrider sig i dödskramper:

Kan det ha varit någon med nollkoll på vad kriget egentligen handlar om, och skickats dit via påtryckningar, eller exempelvis för nödvändig behandling av HIV?
Kan de ha varit en ung person som ända sedan barnsben matats med fullkomligt nonsens av familj och omgivning, och nu dör utan att fått tillfälle att veta sanningen och riktigt ta ställning?

Det finns faktiskt flertal scenarion där jag tycker dessa dödsfall kan vara riktigt tråkiga, om än kanske nödvändiga i den tråkiga situationen. Men rent moraliskt sett kan jag tänka mig att det finns ryska soldater som dör, som ändå utifrån förutsättningarna är betydligt mindre moraliskt klandervärda än många av pro-ryssarna i tråden, som trots möjlighet till bättre vetande ända hejar på.
Senast redigerad av Pederhosen 2023-09-08 kl. 17:09.
Citera
2023-09-08, 17:07
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Det här har varit känt länge. Tråkigt att sådana som hycklaren Lars Wilderäng stödjer Putinisten Elon Musk. Han har väl en Tesla själv samt aktier i Tesla Inc, jag vet att han marknadsfört Star Link på sin hemsida ganska nyligen. Vi kan iaf ugå från att Lars inte äter Marabou. Ganska oskyldiga spelare faktiskt som Lars vill bojkotta, till skillnad från Elon Musk som har ett stort inflytande och mycket pengar. Hade inte Pentagon lagt sig i det hela skulle Elon Musk stått på sig och fortsatt neka Ukraina tillgång till Star Link. Ukrainska kvinnor och barn dog till följd av Elon Musks handlingar, efter sitt samtal med Putin. I mina ögon sitter det en liten Putinist bakom varje Tesla ratt. Musk har även halva sin biltillverkning i diktaturen Kina, som skulle gett sig på Taiwan om Putin gjorde bättre irån sig. Han kritiserar aldrig Kina eller Ryssland för någonting, medans kritiken mot väst står som spön i backen. Ett klassiskt drag hos varje Putinist.

Musk vet nu vartåt vindarna blåser och hans tidigare fredsförslag att lämna ifrån sig mark till Ryssland allt mindre sannolik. Han försöker nu ställa sig på rätt sida av historien. Man märker för första gången att han är lite rädd.

Vi kan inte låta honom komma undan så lättvindigt.
Ganska enkelt!

Gör som jag. Hade tidigare tänkt att köpa en Tesla, nu blev det en KIA i stället.

Musk måste pudla rejält kring sitt agerande mot Ukraina om han vill stå på rätt sida och få sälja sina bilar.

En majoritet av presumtiva kunder i världen står ju på Ukrainas sida i det här kriget.
Citera
2023-09-08, 17:09
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skiljedomaren
Hade jag varit rysk stridsvagnsbesättning hade jag hållit mig en bra bit från stridsvagnen. Att sitta i dem verkar vara rena självmordet.

Ja, konstruktionen av deras stridsvagnar har i kriget visat sig totalt värdelös.
Det är anledningen att ryssen svetsar på "cope cage" för att skydda mot spontana tornutflykter.
Citera
2023-09-08, 17:11
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Man får ju titta på hur många krig som startarts av USA och sen räkna antalet döda och skadade. Det tar ett tag. När jag skrev 50 år så tänkte jag faktsikt på de röda khmererna, men räknade fel. ..Borde skrivit 40 år. En snabb googling visar på 2 miljoner döda under Pol pot och USA har ju dödat betyligt fler än så.
Jaja.

Jag ger inget land frikort att invadera andra länder.

Min position är att för att förstå vad som händer bör man förstå hur Ryssland tänker och att det borde vara en prioritet att få slut på dödandet. Jag tycker inte det borde göra mig till "rysstroll", men nu är i vi i Sverige, de känslostyrdas rike, och då blir det så.
2 miljoner döda låter som fantasisiffror, liksom påståendet om "alla" krig USA har startat men det hör hemma i en tråd om USA och kopplingen till Ryssland är obefintlig och inte alls relevant så jag lämnar detta sidospår.

Jag skrev för övrigt ett tidigare svar till dig om Rysslands alla orsaker (enligt dem själva) till att invadera Ukraina vilket du inte svarade på så att låtsas som att dessa argument inte har testats blir bara missvisande och larvigt.

Varför ska man förstå Ryssland? Likt Hitler vill Putin erövra och annektera andra länders territorium vilket strider mot internationell lag. Varför ska man förstå en medeltida krigsherre och samtidigt försöka upprätthålla ett internationellt och civiliserat regelverk som förhindrar varje despots infall till krig? Putin kan ju börja med att lyssna på sig själv 2008 när han deklarerade att Ryssland respekterar Ukrainas internationellt erkända gränser och att man avser att hedra Budapestuppgörelsen.
En fred med Ryssland är ingenting värt om de inte respekterat tidigare avtal.
Citera
2023-09-08, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Visst kan det vara så men vi kommer aldrig att få veta eftersom Kievregimen inte kommer att lägga fram något utan lägga locket på som vanligt.

Tidpunkten för handlingen under Blinken besök och att man misstänker en glidbomb och inte missil gör det enkelt att misstänka Budanov (chef för Ukrainas militära underrättelsetjänsten) och det gänget för det är brutala råskinn. Ryssland vinner inget på det hela och hatet är redan maxat.
Är Budanov i liv nu helt plötsligt???

Asså man skrattar ihjäl sig över erat manus, manuset direkt från de ryska asen! 😂

Var inte längesen NI försökte med falsk ryktesspridning att Budanov var död.

De ryska självskadebeteendet här på flashback är sjukt obotligt.
Kan svära på att t.o.m Putin
skrattar åt er😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in